Dzień dobry, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprawy techniczne, i szukam jakichś wskazówek.
Oto cały opis mojej sytuacji.
W połowie / pod koniec grudnia 2022, gdy były mrozy i silne opady śniegu, samochód stał na zewnątrz nie uruchamiany przez około tydzień, a stało dlatego, że nie zdążyłem wymienić w nim opon na zimowe, i do tego mam drugie auto, które zimówki już miało założone. Ale do rzeczy.
Pewnego dnia chciałem pojechać wymienić te opony w C5, przekręciłem kluczyk, pokazał się znany wszystkim dobrze Economy Mode, podjąłem próbę uruchomienia silnika, ale bez sukcesu. Tak więc wyciągałem Aku (jakiś francuski 70ah 650a), podładowałem w domu przez 10 godzin, wsadziłem go z powrotem, włożyłem kluczyk, tryb EM nie wyświetlił się, więc odpalam, po dłuższym kręceniu udało się, ale niestety zaraz zgasł. Przy drugiej próbie znów włączył się EM, i oczywiście była ona nie udana, więc dalej nie próbowałem.
Zdecydowałem więc, że kupię nowy akumulator (Banner Power Bull 12V 72Ah 650A), sprzedawca sprawdził jego napięcie, wydawał się być w porządku.
Wymieniłem akumulator, przekręcam, i cholerny EM znowu się włączył, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala, nawet nie próbuje.
Znajomy sprawdził czy są jakieś błędy, i trochę ich jest: https://files.fm/u/jag8cxhns
Możliwe, że sam zrobiłem gdzieś spięcie podpinając akumulator, nie wiem, podpinałem tak jak zawsze, zaczynając od plusa. Mam nadzieję, że odczytując te błędy nakierujecie mnie trochę, co tak naprawdę mogło się stać.
Pozdrawiam
Maćkox7
Mój samochód: Citroen C5 MK3 (X7)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan, automat 136km
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 07 Sty 2023 Posty: 2 Skąd: Katowice
Wysłany: 10 Styczeń 2023, 18:43
Już odpala, generalnie jest jakiś problem z ładowaniem, ale odpala normalnie, naprawiło się samo
Pozdro
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Styczeń 2023, 21:04
Maćkox7, Na przyszłość po wymianie akumulatora nie kręć od razu po zapięciu klemy,sterowniki sie uzbrajają ,co innego kiedy przychodzimy do auta jak akumulator już w nim jest.. ogólnie imobilaizer też działa od ileś volt,jak za niski stan akumulatora nic z tego.. Poza tym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum