Witam wszystkich.To mój 2 Citroen po niezniszczalnym Berlingo 1.9d z 1998 roku. Silnik 1.4 73KM, sprzęgło łapie praktycznie przy samej górze.Czy " ten typ tak już ma" czy po prostu kończy się sprzęgło ?Auto kupione wczoraj od starszego Pana z przebiegiem 71000 km.
BTW : kiedyś przejechałem się Toytoą Yaris 1.0 2009r od mamy i było bardzo podobnie. Jeździ do dzisiaj i mechanik powiedział że "te auto tak ma".
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Luty 2023, 19:43
kons18, Wymieniałem w Peugeot 207 z takim samym silnikiem-koniec sprzęgła był ,po naprawie łapało w połowie a przed na samym końcu ale szło jechać .Jeśli łapie już na samym końcu to wstawienie mu po garach obrotomierz przyśpiesza a auto w ,,miejscu'' Co do przebiegu był koło 90tyś.Jazda po parę kilometrów niszczy szybciej niż trasy.
Dzięki za odzew. Wiem jakie są objawy zużytego sprzęgła bo tak samo miałem w poprzednim Citroenie, ale zanim się "skończyło" łapało od dołu. Tutaj też "idzie" jechać ale trzeba się przyzwyczaić. Poprzedni właściciel raczej nie robił długich tras a zważywszy na wiek i podejrzewając styl jazdy to mógł trochę przyczynić się do stanu tego sprzęgła. Rozumiem że jest tutaj sprzęgło hydrauliczne i nie ma żadnej regulacji typu naciąg linki ?
Podam VIN : VF7SCKFT0BA556806
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Luty 2023, 20:44
kons18, Vin mnie nic nie powie -trzeba mieć dojścia ..a hydrauliczne rozpoznasz po siłowniku przy skrzyni Czyli w tym przypadku zero regulacji .Xsara mam na lince i samoregulator w lince.Typowe mechaniczne sprzęgło.Nie wiem ile teraz za wyjmowanie skrzyni ale sprzęgło nie należy do drogich.U siebie daje Valeo lub LUK -obie mnie się sprawdzają firmy-żona była zaskoczona lekkością działania przy Valeo w porównaniu do fabrycznych.
Ale jak to ? To już o numerze VIN nie można dobrać sprzęgła ?
Może ktoś wie jaki rodzaj stosowano w tych silnikach ?
Np przy tym sprzęgle LUK 618309200 jest informacja że pasuje m.in do : Typ skrzyni biegów MA 1.4 (K6E (TU3A) KFT (TU3AE5)) 1360ccm 73KM/54kW 2009/11-2016/09
KFT występuje właśnie w moim VINie. Czy tak mam to rozumieć ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Luty 2023, 16:36
kons18, Można po Vin w sklepach stacjonarnych i internetyowych jak ktoś ma dostęp lub katalog.Na forum rozszyfrowanie aut już nie ..Po danych na allegro masz C3 II .Cena od 280zł. W tej cenie też valeo.
Tak,znalazłem Valeo pasujące do mojego modelu.Nie zauważyłem natomiast innych objawów kończącego się sprzęgła tzn.jadąc pod górkę jak dodam gazu to samochód normalnie przyspiesza. Nie ma czegoś takiego jak rosnące obroty a auto nie przyspiesza.
Wczoraj rano zauważyłem natomiast niepokojące odgłosy z silnika na biegu jałowym słyszalne w kabinie : do 15 sekundy bez wciśniętego pedału sprzęgła, od 15 sekundy z wciśniętym pedałem sprzęgła.
Terkotanie C3
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Luty 2023, 10:15
Radze zrobic prosta probe: jesli przy naciskaniu pedalu mozna wyczuc odrobine luzu na poczatku i jesli po wlaczeniu 5 biegu i powolnym puszczaniu sprzegla na pracujacym silniku silnik gasnie mimo dodania gazu mozesz smialo uznac, ze sprzeglo jeszcze pozyje. Nie warto zbyt wczesnie wymieniac, sugerujac sie wysoko bioracym pedalem. Wydaje mi sie , ze w tych modelach sprzeglo tak bierze. Mozna chyba przyjac, ze jest to normalne w tym modelu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Luty 2023, 10:22
Radze zrobic prosta probe: jesli przy naciskaniu pedalu mozna wyczuc odrobine luzu na poczatku i jesli po wlaczeniu 5 biegu i powolnym puszczaniu sprzegla na pracujacym silniku silnik gasnie mimo dodania gazu mozesz smialo uznac, ze sprzeglo jeszcze pozyje. Nie warto zbyt wczesnie wymieniac, sugerujac sie wysoko bioracym pedalem. Wydaje mi sie , ze w tych modelach sprzeglo tak bierze. Mozna chyba przyjac, ze jest to normalne w tym modelu.
Terkotanie na puszczonym sprzegle swiadczy raczej o problemach w skrzyni, a najczesciej o zbyt niskim poziomie oleju. Moze tez swiadczyc o zuzyciu lozyska na walku sprzeglowym, czy ewentualnie innym elemencie majacym zbyt duzy luz, np. wielowypust mocujacy kolo zebate. Czesto jest to zebatka 5 biegu. Lozysko oporowe zmienialoby chalas w miare zmiany sily docisku do sprzegla.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum