massior
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023 Posty: 42 Skąd: Opole
Wysłany: 9 Luty 2023, 10:23 Cieżko wchodzą biegi
Witam
Dość topornie wchodzą mi biegi, jak autko się rozgrzeje i przejadę parę km to już jest lepiej ale szału nie ma. Problem szczególnie na 1 i 2 i wstecznym, ale pozostałe też jakoś cudownie nie wskakują. I teraz zastanawiam się czy to już wyorane biegi, brak oleju czy jakiś inny myk ??
Zamierzam w tym miesiącu znów nurkować pod auto (katalizator) i przy okazji chciałem tą skrzynie ogarnąć, ale nie wiem jak to ugryźć.
Z góry dziękuje za pomoc.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Luty 2023, 16:08
ja bym zrobił tak jak w swoim aucie bo też biegi haczyły, wymienić olej na właściwy oraz dodać ceramizer do skrzyni biegów, biegi wchodzą o wiele lepiej
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Luty 2023, 16:40
massior, Pewnej zimy to samo w Peugeot 207, 73km silnik 1.4. Dałem na wymianę oleju do kolegi bo ma kanał i dorabia na warsztacie,lepiej było ale przyczyna to suche linki wybierania idące do skrzyni biegów,odpiął przy skrzyni ,dał coś w pancerz by poleciało w kierunku mieszka skrzyni i biegi jak nówka do dziś Problem też zaczął być nagły,plusem tego to świeży olej w skrzyni .Także brakło im smarowania po latach pracy i wilgoć która na zimnym chwytała,jak ciepło też była poprawa biegów by rano mieć to samo..Nie wiem czy to było wd40 czy raczej coś na teflonie..
massior
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023 Posty: 42 Skąd: Opole
Wysłany: 9 Luty 2023, 17:01
No to zrobię podmiankę oleju. Muszę jeszcze się dokopać do jakieś dokumentacji gdzie się wylewa a gdzie wlewa olej, bo na YT bida z moją wersją C3.
Olej jakiś szczególny jest do skrzyni od Citroena czy jakiś uniwersalny przekładniowy ?
wedle VIN typ skrzynki to BV MA/5 N
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Luty 2023, 17:27
Ilość oleju do silnika 3.25L,zaś oleju do skrzyni 1.9L ,ja leje Total Transmission Gear8 75W-80.tak że potrzebujesz 2litry oleju do skrzyni biegów.Oglądając foty aukcji wlew chyba odpowietrznikiem a spuszczenie śruba poniżej napędów na koła.Aukcja lub film ale posprawdzaj mnie bo ja np: w xsarze wlew mam na blasze jedna ze śrub od strony koła i tak widzę też wlew obok blachy dla hdi.A odkręcić nie to co trzeba to rozbroisz skrzynie ...i w nowszym C3 film
massior
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023 Posty: 42 Skąd: Opole
Wysłany: 11 Luty 2023, 20:35
Byłem w Auchan ale mieli tylko jakiś niemarkowy 75w-90, więc zamówię z allegro. To na pewno ma być 75W-80 czy 75W-90 ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Luty 2023, 21:51
Ten olej to 75w80,moze byc GL4, GL5, ale moze tez trafic sie Dexron . Jesli stary olej bedzie mial barwe czerwona , to taka skrzynie nalezy zalac olejejm do automatow, specyfikacja nie gra roli.Dziwne to jest troche, ale dosc czesto sie zdarza w Citroenach. Poszukaj zreszta w necie , moze gdzies trafisz na instrukcje obslugi Twojego auta i zalecane oleje. Pomysl z Ceramizerem jest dobry, szczegolnie w uzywanych skrzyniach. W mojej C5 od poczatku zakupu (250 tys. km.) skrzynia wyla troche na 4 i 5 biegu. Tak troche z przekory wlalem dawke ceramizera i teraz panuje wzorowa cisza( az dziwne ) i biegi zaczely , jakby dokladniej wchodzic. Polecam.
Korek spustowy zawsze znajduje sie na dole przekladni glownej, nieraz jest na kwadrat 10, czasami imbus 14. Natomiast korek wlewowy najczesciej z boku skrzyni , przy obudowie 5 biegu, czasami na obudowie mechanizmu roznicowego. Gdy brak korka wlewu , wlewa sie odmierzona ilosc przez otwor odpowietrznika (skrzynie mcp). W Twoim przypadku raczej z boku skrzyni na klucz 19 przy pokrywie 5 biegu.
massior
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023 Posty: 42 Skąd: Opole
Wysłany: 12 Luty 2023, 11:28
Ok, wielkie dzięki za pomoc
goomish
Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022 Posty: 19 Skąd: lubelskie
Wysłany: 25 Luty 2023, 21:02
Witam
Mam ten sam problem. Na zimnym wsteczny ciężko wchodzi (jak by coś blokowało) jak już wejdzie to wyrzucenie na luz i ponowna próba i wsteczny wchodzi dużo lepiej. Jedynka lepiej niż wsteczny ale z oporem. Jak się rozgrzeje jest dobrze. Teraz ciekawsze jak silnik jest wyłączony to biegi wchodzą idealnie. Zmieniłem olej w skrzyni na Total Gear 8 75W-80 ale brak jakiejkolwiek poprawy. Gdzie szukać problemu? Sprzęgło/ wysprzęglik?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 10:44
Wyglada to na problem ze sprzeglem: ono nie rozlacza dokladnie - ciagnie mimo rozlaczenia. Przyczyna moze byc uszkodzony docisk , sprezyna centralna, czy tez zaolejenie tarczy. Wczesniej nic nie pisales o tym, ze na wylaczonym silniku biegi wchodza idealnie. Konieczne raczej zdjecie sprzegla. Nic tez nie piszesz o wysokosci pedalu ? Jesli jednak pedal zachowuje sie prawidlowo, przyczyna tkwi w sprzegle. Jesli sprzeglo jest typu SAC , to prozaiczna przyczyna bedzie montaz sprzegla bez przyrzadu, o ile bylo juz wymieniane.
goomish
Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022 Posty: 19 Skąd: lubelskie
Wysłany: 26 Luty 2023, 19:16
Sprzęgła nie wymieniałem. Od zakupu samochodu (ponad rok temu) objawy się powiększają - kiedyś sporadycznie teraz notorycznie. Kupując 11-letni samochód liczyłem się że nie wszystko będzie idealne (mimo że był gruntownie sprawdzony). W planach mam na dniach wymienić płyn hamulcowy, także w układzie wysprzęglika, ale nie wiem czy to pomoże, tym bardziej że na wyłączonym biegi wskakują bez problemu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:07
Synchronizatory nie pozwola wbic biegu , jesli sprzeglo ciagnie, nie rozlacza do konca. Tak dzialaja , jesli wystepuje roznica obrotow laczonych elementow skrzyni biegow. Powiekszanie sie problemu swiadczy tylko o postepujacej niesprawnosci sprzegla. Jesli problemem jest sprezyna centralna, jej pekniecie , w kazdej chwili mozesz stracic sprzeglo , jesli sprezyna peknie do konca. Przyczyna moze tez byc olej dostajacy sie na tarcze, ale i tak trzeba zajrzec do sprzegla.
goomish
Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022 Posty: 19 Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Marzec 2023, 18:35
Wymieniłem płyn hamulcowy w układzie, także w wysprzęgliku. Jest pewna poprawa, ale problem nie rozwiązany. W najbliższym czasie nie będzie okazji żeby zajrzeć do sprzęgła. Na razie dzięki wszystkim za pomoc - w szczególności @dejnekomirek.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 7 Marzec 2023, 22:00
U mnie w XP biegi też najlepiej nie wchodziły. Wlałem ceramizera , jazda na każdym biegu po 500 m ,potem trasa 500 km do Gdańska i już w Gdańsku rano po odpaleniu zimnego było czuć różnicę w pracy lewarka.
Nie ta skrzynia.
Na 90% problem koledzy u was nie leży w oleju, linkach itp.
Też miałem ten problem u żony, gdy temperatura spadała poniżej 10° rano pierwsze km to biegi jak w czołgu a za chwilę ok. Gdzieś na forum jakiegoś innego auta wyczytałem by zajrzeć w śrubę wybieraka i u mnie bingo i na grupie FB opisałem ten problem paru osoba i również pomogło. Otóż otwieramy maskę, ściągamy obudowę akumulatora, najlepiej go demontujemy i rozkręcamy również dolna obudowę żeby nam nic nie przeszkadzało ale można to i zrobić bez tego. Po demontażu dojdziemy do wybieraka i do całego mechanizmi linek. Niestety nie zrobiłem zdjęcia by pokazać jak to wygląda ale jest tam potem taki czarny odważnik jakby a w nim śruba. Jak pamiętam klucz 17 i odkręcamy i uwaga przy wyjęciu wypadnie nam mała uszczelka nie zgubic jej!! Gdy już śruba nam wyjdzie wyczyściłem ja dokładnie a następnie nie żałując wysmarowalem smarem. Ewidentnie było widać wzery na śrubie czyli musiała po prostu pracować na sucho i gdy bylp zimno ocierała ścianka i ciężko biegi wchodziły do momentu aż się rozorezylo gdy się rozgrzał metal. Przy okazji zalecam smarem w spray wypsikac wszystkie elementy linek widoczne jak mamy wszystko tak rozkopane. U mnie minął już rok i do teraz biegi wchodzą lekko jak w nowej skrzyni i nie straszne było nawet -15. Także chwila roboty żadne koszty a efekt mega.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum