Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr FAP nienaładowany
Autor Wiadomość
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 26 Luty 2023, 15:33   Filtr FAP nienaładowany

Witam.
Podłączyłem po raz pierwszy Diagboxa do auta (Dodam, że działa na 64 bitowym Windowsie 11) i po wykonaniu testu globalnego pokazuje się "Filtr cząstek stałych - nie naładowany". Płyn w zbiorniku FAP jest. Co oznacza ten komunikat?
Dodam, że mam problemy z autem, bo często przerywa, gaśnie w trakcie jazdy i zapala się komunikat antipollution system fault. Na programie nie znam się jeszcze. Dopiero zaczynam się go uczyć. Trochę błędów tam wyskoczyło. Raport wrzucę jak dostanę się do komputera z Diagboxem.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Luty 2023, 15:40   

Tygrysek13, A od kiedy ten rocznik ma DPF w benzynie?(bo zaczęto próby w 2014 roku,w zasadzie pod nazwą GPF i OPF ) .. świece ,cewki i może diagnoza Pana od LPG to na drugie problemy z autem .Powodów do gaśnięcia może być więcej ,nawet sonda lambda gdy wadliwa a nie wtedy gdy odczytuje błędne dane ze spalin .

 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 26 Luty 2023, 16:26   

A przepraszam zapomniałem zaktualizować profil. Chodzi o Citroena C5 2.0 HDI 136 km. Rocznik 2009.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Luty 2023, 16:37   

Tygrysek13, Aktualizacja robi różnice :-D Czekamy na szpeca;)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Luty 2023, 17:08   

Tygrysek13 napisał/a:
"Filtr cząstek stałych - nie naładowany". Płyn w zbiorniku FAP jest

Lepiej to pokazuje Lexia... Jeżeli jest taki dziwny komunikat, to może ktoś dolał a nie zaktualizował stanu w sterowniku?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:17   

Cytat:
może ktoś dolał a nie zaktualizował stanu w sterowniku?


Jakaś podpowiedź gdzie można to sprawdzić? Ewentualnie jak można to naprawić? Jestem mocno początkujący w temacie, a niestety dzieci na głowie na dają za dużo czasu na pogłębianie systemu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:23   

Czesto tlumaczenie w Lexii, czy tez diagboxie wola o pomste! Pan/pani tlumacz nawet nie zadal sobie trudu i nie sprawdzil jaki odpowiednik polski moze zastapic francuskie, czy tez angielskie slowo. Wtedy powstaja takie dziwolagi, ze naprawde najstarsi Indianie nie sa w stanie ogarnac.
Mysle, ze prosciej byloby podac numer bledu, latwiej wtedy jest ogarnac opis.
Najlepiej jednak podac wszystkie bledy wystepujace w silniku i pare parametrow silnika na wlaczonym zaplonie i na wolnych obrotach (cieply silnik). Potrzebne sa dane ukladu powietrza, ukladu paliwowego idane filtra DPF. Przy filtrze istotne jest cisnienie roznicowe i ilosc odlozonego dodatku w filtrze. Warto tez podac wartosc cisnienia przy okolo 2000 obr/min. Czy ilosc dodatku opierasz na wpisie, czy sprawdzales ilosc w zbiorniku? Dlugo siedze w Lexii i dieslach, ale nigdy takiego opisu bledu nie spotkalem. Moze dowiemy sie czegos nowego?

 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:28   

Ilość opieram na danych ze zbiornika. Jesienią wymieniałem zbiornik, bo poprzedni mi odpadł z racji ułamanego mocowania. Przelałem zawartość ze starego do nowego i jest niemal pełny.



Raport C5 25.02.2023.pdf
Raport z testu globalnego
Pobierz Plik ściągnięto 110 raz(y) 18,5 MB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 22:37   

No i temat wyjasniony. Trzeba bylo od razu to podac. Moim zdaniem masz problem glowny z czujnikiem cisnienia roznicowego- momentami nie pokazuje wartosci cisnienia. Przy prawie 2000 1/obr. pokazuje 0 mBar , co jest niemozliwe. Sprawdz stan przewodow doprowadzonych do czujnika, rowniez stan wezykow doprowadzajacych cisnienie od FAPa.
Te pozostale bledy moga byc pochodna niskiego napiecia baterii przy starcie . Mozliwe, ze byla kiedys slaba bateria, a bledy nie zostaly wykasowane. Na Twoim miejscu skoncentrowalbym sie na czujniku, bledy pokasowal i po jakims czasie odczytal na nowo. Powrot bledow oznacza dalsza naprawe, a ich brak moze oznaczac problem z rozruchem kiedys tam. Powodzenia.
Dobrze byloby, gdybys po znalezieniu usterki w czujniku (ewentualnej wymianie) podal wartosc cisnienia roznicowego na wolnych i przy 2000 obrotow. Pozwoli to ocenic stan filtra. Podejzewam, ze przy dluzszym jezdzeniu w tym stanie konieczne bedzie wymuszenia wypalania filtra, albo jego plukanie.
Do przejrzenia swiece zarowe i mam wrazenie, ze na tyle masz inne opony niz na przodzie. Bledy ABS i hamulca postojowego pojawiaja sie, gdy sterownik silnika przechodzi w stan awaryjny. Kasowanie powinno pomoc, po usunieciu bledow w sterowniku silnika.

 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 27 Luty 2023, 10:32   

Super. To jest fachowa porada. Wi3m vo sprawdzać. Co do kół, to na letnich mam faktycznie inne z tyłu niż z przodu. Obecnie mam zimówki na stalowych i bez czujników.
A błędy świec to raczej swiece, czy sam sterownik może być? W zimie nawet przy kilku stopniach mrozu jest problem z odpaleniem. Dobrze, że nie ma zimy tego roku.
Co do FAP to wczoraj wieczorem jeszcze sprawdziłem, to jest 80 % zapełnienia.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Luty 2023, 11:57   

Dopoki nie usprawnisz czujnika cisnienia roznicowego , dane o filtrze sa niemiarodajne. To ten czujnik jest inicjatorem wypalania i na podstawie jego wskazan , sterownik silnika steruje obsluga filtra. Generalnie swiece do sprawdzenia, sterownik tez. Ten blad jest ogolny , dotyczy grzania przy starcie. Nie mysl, ze swiece sa powodem problemow przy starcie. To jest silnik o wtrysku bezposrednim i pali bez swiec. Swiece to ekologia - dogrzewanie swiecami po starcie obniza ilosc zwiazkow azotu w spalinach. Problemy przy starcie to raczej wtryski, czasami niesprawny uklad paliwowy, np. powietrze w systemie. Jesli brak pompy w zbiorniku, to problem z pompa zasilajaca przy pompie wysokiego cisnienia. Przy pompie w zbiorniku problem moze powodowac regulator cisnienia w filtrze paliwa. System paliwowy do przegladu.
U Ciebie brak pompy w zbiorniku, a wiec pompa zasilajaca zblokowna z pompa CR to czesty przypadek w tych silnikach. Ae rowniez filtr paliwa, czy tez nieszczelnosc w ukladzie.

 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 27 Luty 2023, 15:25   

No to mnie trochę zmartwiłeś teraz. Sprawdzę na razie ten czujnik. Podpowiedz mi. Tylko jak się do niego najlepiej dostać. Szukałem po necie gdzie on jestw tym silniku, ale nie znalazłem.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Luty 2023, 16:01   

Filtr jest pod samochodem zaraz za silnikiem. Dochodza do niego dwie rurki metalowe, na ktorych osadzone sa wezyki gumowe( jeden z tych wezykow moze byc zniszczony, upalony). Wezyki ida do czujnika cisnienia roznicowego. Czunik powinien byc w okolicach puszki ze sterownikami po lewej stronie samochodu, czyli gdzies nad skrzynia biegow. Najszybciej znajdziesz, gdy bedziesz podazal za przewodami od filtra do czujnika. Moim zdaniem lepiej zajrzyj z podnosnika, bo na 80% upalony jest jeden wezyk i to zaraz przy filtrze, dostep tylko od dolu.

 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 1 Marzec 2023, 12:50   

Wężyki są ok. Z tego co mi się udało zobaczyć wtyczka też jest ok. Zawór jest na ścianie grodziowej poniżej nr vin

 
 
Tygrysek13

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 26
Skąd: Płd-Wsch.
Wysłany: 1 Marzec 2023, 15:24   

Można jakoś sprawdzić sam czujnik na przykład multimetrem? Jeśli tak, to jak to zrobić i jakie powinny być wartości? Sam czujnik niby drogi nie jest, ale po co wymieniać, jeśli się okaże, że to nie to :-?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA