Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Marzec 2023, 20:09
Mozesz tylko sprobowac dmuchnac delikatnie w wezyk, ten z przodu filtra. Powinno przez chwile wskazanie sie zmienic cisnienia roznicowego w parametrach. Niestety nie mam zadnych danych odnosnie pomiarow i prawidlowych wartosci. Te czujniki nie sa zbyt trwale i zawsze , przy jakichkolwiek problemach , wymieniamy je na nowe. Mozesz tez sprawdzic, czy z wezyka leci gaz , przy zwiekszonych obrotach. Moze okazac sie , ze w obudowie filtra brak filtra - ktos go juz wczesniej usunal. Pomyslowosc cwaniakow lewel master. Przy sprawnym ukladzie na wolnych powinno pokazywac 0 do 2 mBar, a po zwiekszeniu obrotow narastac. Jesli caly czas pokazuje 0 , to cos jest nie tak.
Wczoraj wieczorem zrobiłem wymuszone wypalanie FAP. Procedura przebiegła bez problemów, wypaliło tego sporo, bo zrobiło się przez pewien moment naprawdę siwo. Robiłem wypalanie na postoju. Ale mam wrażenie, że kiedy silnik chce to zrobić w trakcie jazdy, to wtedy gaśnie. Niepokoją mnie jednak wartości wtrysków. Nie znam się na tym, ale jak widzę, że pomiędzy cylindrami wartości są skrajnie różne, to daje mi to do myślenia. Wrzucam porobione raporty.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2023, 10:20
No i teraz troche wiecej wiedzy o Twoim silniku. Moim zdaniem wtryski do sprawdzenia , wyslij je do kontroli na maszynie do wtryskow. Jesli z cylindrami wszystko w porzadku, to tylko wtrysk z wyrazna korekcja na - jest sprawny. Pozostale maja duze problemy z koncowkami.
Teraz FAP: ewidentnie wymaga plukania . Swiadczy o tym dwa kg odlozonego dodatku, a co za tym idzie , czeste wypalanie filtra z powodu malej pojemnosci filtra dla sadzy. Jest to normalne przy takim przebiegu. Nie czekaj do calkowitego zapchania dodatkiem, bo wtedy filtr moze byc stracony. Wymontuj filtr z samochodu , wsadz waz z woda do wylotu filtra i zostaw tak na okolo 4 godziny. Na poczatku woda bedzie slabo przeplywac, po uplywie czasu przeplyw bedzie swobodny. Ekologia nie martw sie, resztki dodatku sa obojetne chemicznie. Odlacz tylko wezyki od czujnika roznicowego, czujnik (czujniki ) temp. mozesz zostawic, nic im woda nie zrobi. Po przeplukaniu zamontuj z powrotem, odpal silnik i zostaw na wolnych obrotach na okolo pol godziny, az do wysuszenia filtra. Widac to po wzroscie temp. w filtrze ponad okolo 130 - 150 °C. Wtedy kasowanie wszystkich bledow FAP i wpisanie wymiany filtra na nowy. Ewentualnie mozna tez dolac dodatek do pelna z zrobic reset licznikow dodatku.
Nastepnym razem staraj sie podawac parametry przed i po przy takich samych obotach silnika, oraz przy takiej samej temp. silnika (najlepiej na rozgrzanym silniku). Ciesze sie , ze coraz lepiej poznajesz diagnostyke. Brawo.
Czy to przerywanie silnika silnika i gaśnięcie może być kwestią właśnie wtrysków? Przy poprzedniej zmianie oleju i wymianie filtra paliwa, mechanik mówił, że w filtrze paliwa były opiłki. Ostatnio przy wymianie znalazłem tylko jeden opiłek. Przez ten czas pomiędzy wymianami, 2 razy dodałem do baku Spulunga od Liqui Moly do czyszczenia wtrysków i na pełny bak dałem trochę oleju do mieszanki, bo tak mi polecił mechanik, że to może pomóc na opiłkowanie pompy. Wiem, że powinienem o tym wcześniej wspomnieć, ale jakoś tak sobie z czasem człowiek przypomina o czym zapomniał jeszcze napisać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Marzec 2023, 11:40
W ukladzie wtryskowym najwazniejsza jest wartosc cisnienia paliwa. Inaczej wartosc cisnienia musi miescic sie w wartosci zadanej , zadanej przez sterownik. Jesli cisnienie jest zbyt niskie silnik nie da sie odpalic, albo zgasnie, gdy cisnienie spadnie ponizej zadanego. Dziac sie tak moze w przypadku slabej kondycji pompy, ale moze tak sie tez dziac, gdy wtryskiwacze leja, albo maja zbyt duzy powrot. Pompa nie jest w stanie podniesc cisnienia i silnik gasnie. W przypadku zbyt wysokiego cisnienia silnik pracuje glosno i tez moze zgasnac, ale tolerancja wzrostu cisnienia jest duzo wieksza.
Radze wyslac z wtryskami rowniez pompe do sprawdzenia, bo jesli pojawiaja sie opilki to regeneracja wtryskow nie ma sensu, gdy za chwile znowu padna. W tych silnikach pompa zasilajaca ma zla konstrukcje i czesto opilki pochodza z niej, ale ich obecnosc zle wplywa tez na pompe wysokiego cisnienia i wtryski. Pompy sa zblokowane i nie rozdziela ich zaden filtr. To jest jeden z powodow, dla ktorych nigdy nie chcialem auta z tym silnikiem. Pieknie pracuje nowy, ale po paru latach staje sie bomba , ktora generuje duze koszty. Podobno wtryski wycofane sa ze sprzedazy. Jedyna nadzieja w regeneracji.
Dzisiaj zrobiłem czyszczenie układu wtryskowego. Wartości korekcji znaczenie się poprawiły, chociaż jeszcze sporo brakuje do ideału. Kupię jeszcze 2 opakowania srodka i wleje do baku.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Marzec 2023, 21:01
Jesli myslisz, ze chemia poprawisz kondycje ukladu wtryskowego, albo dokonasz naprawy pompy to zycze powodzenia. Efekty beda krotkotrwale. W przypadku uszkodzenia pompy , destrukcja bedzie postepowac dalej , niszczac przy okazji wtryski. Diesel to nie tylko tanie jezdzenie, to horrendalne koszty napraw.
Diesel to nie jest tanie jeżdżenie. Przynajmniej w ostatnich latach. Efekt pewnie będzie krótkotrwały, ale da mi czas potrzebny na dotrwanie do regeneracji. Niestety nie mogę sobie pozwolić na pozostanie bez auta na tydzień czasu. Do tego wyciągnięcie z rękawa kasy od tak nie jest proste.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Marzec 2023, 19:55
Tygrysek13, Piszczeć zaczęła na oko 5lat temu może więcej bo pamięć nie ta, pompa WC w xsarze 2.0hdi w upalne dni,xado do pomp powędrowało do baku i do dziś spokój bez remontu..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Marzec 2023, 22:15
sasun71 napisał/a:
pompa WC w xsarze 2.0hdi
Tyle, ze to byla pompa Boscha, a tu mamy do czynienia z Siemensem z bardzo powaznym bledem konstrukcyjnym w pompie zasilajacej, zblokowanej z pompa WC : stalowy wirnik pracuje w aluminium. Troche paprochow i szlifowanie dziala ostro, opilki niszcza pompe WC, a dalej wtryski, reakcja destrukcji lancuchowej. Bardzo kosztownej destrukcji. To wyglada na sabotaz. Kazda pompa pada przy okolo 200 tys. km.
U mnie s boku na pompie jest oznaczenie Delphi , czy były tam wsadzane różne? Czy to oznaczenie z pompy wc? Jeśli były różne, czy to ma jakikolwiek wpływ, czy we wszystkich problem był ten sam?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Marzec 2023, 09:14
Delphi to najgorsze , co zostalo wyprodukowane w ukladach wtryskowych. Niemiecka firma , a jakosc trzeciego swiata. Wielu producentow samochodow wstydzi sie wspolpracy z nimi. Wtryski Delphi to przeklenstwo Mercedesa. Siemens wkladal to do swoich rozwiazan. Z drugiej strony wszystkie znaczace firmy zanizaja jakosc , tak wiec ciezko wskazac lepszego. To taki tred po 2004 roku - odwalac bylejakosc za male pieniadze, a zarabiac na naprawach. Oni celowo rozkladaja motoryzacje, jako cos od czego ludzkosc nie potrafi sie uniezaleznic. Na tym mozna niezla kase zrobic, tak jak na chlebie: ludzie musza chleb kupic!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum