Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem p0299
Autor Wiadomość
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 26 Luty 2023, 19:17   Problem p0299

Dobry wieczór mam problem. Cytryną która kupiłem niecały miesiąc wstecz po podłączeniu lexii pokazuje . W skrócie podczas jazdy ubyło mocy zmieniłem konwerter ciśnienia błąd występuje dalej czy to może być grucha uszkodzona sterowana elektronicznie? (Zawór wastegate) czy napięcie nie jest za małe ? 2.2 biturbo 170ps https://www.fotosik.pl/zd...yAq7NKnEU3wjq5x [/center]

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:01   

Strasznie chaotycznie opisujesz. Zbyt niskie cisnienie doladowania moze byc spowodowane brakiem podcisnienia w ukladzie (do sprawdzenia manometrem ) , uszkodzenie gruszki (nieszczelnosc) , uszkodzenie innych elementow sterowanych podcisnieniem, wadliwy czujnik cisnienia, nieszczelny dolot (dziura w wezach interkoolera), Czasami zapchany DPF i niemozliwosc rozpedzenia turbiny z powodu malego przeplywu spalin. Jesli myslisz o napieciu pokazywanym przez czujnik kopiowania, to raczej jest dobrze. Konieczna raczej dokladniejsza diagnoza.

 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 26 Luty 2023, 20:19   

-Czujnik ciśnienia ten przy EGR sprawny po odłączeniu auto max do 2 tys
- DPF zapchany w 26 procentach
- przetwornik ciśnienia turbosprężarki wymieniony
- rury całe intercoler sprawdzany na piankę i nie było bombelkow powietrza żadnych
- podejrzewam gruchę turbiny tą. Czy jest jakiś sposób aby ją sprawdzić manualnie ona jest sterowana elektronicznie

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Luty 2023, 22:46   

Jak odlaczysz czujnik to system wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytac jaka wartosc pokazuje na wlaczonym zaplonie, na odpalonym silniku na wolnych obrotach i na wysokich obrotach. Zdarza sie, ze czujnik zapcha sie nagarem i glupieje. Zapchanie DPFa sadzami, mi chodzi o wartosc cisnienia roznicowego. Zbyt duza wartosc tez wylaczy turbine. Co z tego, ze wymieniles zawor, jak dalej nie wiesz, jakie jest podcisnienie w ukladzie sterowania. Co do gruchy to potrzebna jest pompka podcisnienia , ktora mozna sprawdzic dzialanie gruchy i jej szczelnoc. No i jeszcze sprawnoc ukladu VTG , czyli ustawianie lopatek regulacji wydajnosci turbiny.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA