Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 1.2 PureTech zbyt niskie obroty na rozgrzanym silniku.
Autor Wiadomość
krzysiekbinek

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1199
Paliwo: benzyna
Wersja:: MoreLife
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 21 Lut 2023
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 5 Marzec 2023, 19:14   C4 1.2 PureTech zbyt niskie obroty na rozgrzanym silniku.

Jest to mój pierwszy temat na forum, więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Problem u mnie z C4 jest ze zbyt niskimi obrotami. Po odpaleniu zimy silnik utrzymuje chwilę 950-980 obr. potem w miarę nagrzewania się silnika ok.45 st.C ma 850 obr. . A przy ok. 60 st.C schodzą do 750, a to już chyb za niskie bo zaczyna trząś samochodem.
Nie wiem jakie powinny być dokładnie te obroty, ale po tych doświadczeniach to 850 i nie niżej.
Nie zapisuje żadnych błędów, ale na ELM 327 sprawdziłem wykres pracy sond lambda, i tylko na jednej z nich zmienia się wykres po rozgrzaniu silnika. W załącznikach zrzuty ekranów.
Jak włączę klimę to obroty idą na 850 i tak się utrzymują, lub wcisnę pedał sprzęgła to idą na 900.
Podejrzewam sondę drugą, ale pewny nie jestem. grzałki są w nich sprawne.
Czy ktoś z was miał taki problem?

pozdrawiam.Krzysiek.



Screenshot_20230305-151543_Torque1.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 581,21 KB

Screenshot_20230305-1513331.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 381,77 KB

Screenshot_20230305-1509461.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 382,2 KB

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Marzec 2023, 22:36   

Sonda druga pracuje tak jak powinna. Pierwsza też

 
 
krzysiekbinek

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1199
Paliwo: benzyna
Wersja:: MoreLife
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 21 Lut 2023
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 6 Marzec 2023, 21:28   

Dzięki za odpowiedź i wykluczenie choć tej jednej rzeczy. Ale nadal nie wiem dlaczego przy wciśnięciu pedału sprzęgła obroty wzrastają na 900. Być może przy aktualizacji oprogramowania w serwisie coś nie tak wyszło. Te obroty są stabilne, jakby to było zapisane w ustawieniach parametrów. Nie wiem czy jest w ogóle możliwość chociaż sprawdzenia tego parametru moim ELM-em.

Pozdrawiam.Krzysiek.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Marzec 2023, 21:51   

Gdy wciśniesz sprzęgło to rozpinasz napęd na skrzynię. Wtedy silnik ma lżej po pracuje sam. Może tak ma być aby zapewnić lepsze( miększe) ruszanie bez dodawania gazu?

 
 
krzysiekbinek

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1199
Paliwo: benzyna
Wersja:: MoreLife
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 21 Lut 2023
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 6 Marzec 2023, 22:12   

Ale tego typu rzeczy koryguje silnik krokowy, on utrzymuje zadane obroty. Jak puszczam pedał to obroty się obniżają, to raczej nie pomaga przy miękkim ruszaniu.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Marzec 2023, 22:26   

Pisałeś że po aktualizacji to wystąpiło więc może tak to ma być?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Marzec 2023, 22:37   

Prawie wszystkie silniki Forda maja oprogramowanie, podnoszace obroty po wcisnieciu sprzegla. Jest to spowodowane sklonnoscia silnika do gasniecia po puszczeniu sprzegla przy ruszaniu. Wszystko tu jest w porzadku, nie szukalbym dziury w calym. Taka juz jest uroda trzycylindrowego silnika. Jest bardzo zle wywazony i trzesie buda. Tak dzieje sie rowniez w innych markach, np. Opel, VW. Czasami dolozone byly walki warownawazajace, ale mimo to drgania sa . W tym silniku nie ma mozliwosci zmiany wolnych obrotow, chyba , ze wkroczy sie do programu mapy silnika. Jest to jednak niedostepne dla normalnych uzytkownikow. Mysle, ze martwilbym sie bardziej stanem paska rozrzadu, bo to jest w tym silniku duzym problemem, generujacym duze koszty naprawy.

 
 
krzysiekbinek

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1199
Paliwo: benzyna
Wersja:: MoreLife
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 21 Lut 2023
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 6 Marzec 2023, 22:38   

Źle to ująłem, zwykle przy przeglądach gwarancyjnych jak mają jakąś aktualizację to wgrywają. ja go mam miesiąc dopiero.
750 obrotów w silniku trzycylindrowym to na pewno za mało. I to czuć jak dokucza.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA