Wysłany: 24 Marzec 2023, 23:15 Pedał hamulca wpada do końca ??
to 3 mój post po kolei ale muszę zapytać ...
nigdy na to nie zwracałem uwagi ale czy to normalne że np. jak na postoju
naciskam mocno na hamulec to on bardzo powoli zaczyna wpadać do końca ??
tzn to opadanie trwa ze 20 sekund ale w rezultacie pedał jest w podłodze ....
wiem że hamulec w c5 działa specyficznie ,
ale czy nie powinno być jak w innych samochodach że
po naciśnięciu jest twardy jak kamień i nie drgnie ??
dodam że auto hamuje normalnie , abs działa itd....
i co najważniejsze na 10000% układ jest odpowietrznony , brak wycieków
ale boję się czy w związku z tym np. listwa od serwo jest ok
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Marzec 2023, 23:48
Takie zachowanie pedalu hamulca nie jest normalne. Pedal powinien stac twardo po dojsciu do oporu. Przyczyna takiego stanu moze byc jednak powietrze w ukladzie ( nie odpowietrzony system ABS - robi sie to testerem - opis w testerze ), albo problem w przecieku wewnetrznym w pompie i pompa do wymiany. System w C5 jest normalnym systemem, jak w kazdym innym samochodzie. Nie ma nic wspolnego z hydraulika, jak w starszych modelach: XM, Xantia, czy tez BX np. Radze zaczac od odpowietrzenia z testerem na poczatek.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Marzec 2023, 10:26
Nie , nie sugeruje awarii ABS. Po prostu to znany problem w tymmodelu: po zapowietrzeniu ukladu hamulcowego , niestety konieczne odpowietrzanie z testerem z pelna procedura. Inaczej pedal zostaje miekki i zapadajacy sie. Wrazenia niesamowite przy hamowaniu, brak pewnosci zadzialania hamulca. Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli pod okresleniem: listwa serwo? Owszem , przeciekajaca pompa hamulcowa wali plynem do serwa - brak sladow wyciekow i musi duzo czasu uplynac i trzeba duzo dolewek plynu, aby zorientowac sie w przecieku. Tu jednak raczej powietrze w ukladzie jest przyczyna problemow. Pare razy juz to przerabialem. Mechanicy przepompowali mnostwo plynu , a pedal dalej byl dziwny. Prawidlowa procedura pomogla skutecznie. Powodzenia.
ok byłem taki pewien siebie bo mechanicy twierdzili że odpowietrzony jest na pewno
i to warsztat specjalizujący się francuami ... ze 2 razy powtarzali w odstępie kilku dni
teraz pojade do innego ...
( a chodziło mi o listwę serwa hamulcowego z której wychodzą przewody , myslałem ze coś w niej może wewnątrz przepuszcza może , uszczelnienia itp .. )
a dałbyś namiar na opis tej "procedury odpowitrzania testerem"
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Marzec 2023, 16:59
Wystarczy Lexia i uruchomienie procedury odpowietrzania hamolcow. Wypelniac po kolei zadawane polecenia. Samochod na podnosniku, albo kanale, zeby byl dobry dostep do odpowietrznikow. To wszystko. Innymi testerami tez mozna, o ile obsluguja Citroena, np. Launch.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum