Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 31 Marzec 2023, 09:48 Bąbelki przed gruszką do filtra paliwa + mała listwa?
Czy ktoś się orientuje co to za listwa. Przypuszczam że to od dodatku do paliwa, ale czemu 4 wężyki?
Mam ogrzewanie postojowe (webasto). Posiadam również "docbackup citroen" ale nie ma tam tego.
Pytam się o dodatek do paliwa, ponieważ kiedyś wlewałem dodatek i może uszkodziłem oringi i z właśnie tam zaciąga powietrze.
Chyba że po prostu przy chłodnicy paliwa lub przy mierniku poziomu paliwa któryś z oringów ze starości puścił.
Ewentualnie przetarł się wężyk i ciągnie powietrze bez wycieku. Przydarzyło się tak komuś?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Marzec 2023, 15:48
Zacznijmy od tego, ze dodatek wtryskiwany jest do zbiornika paliwa specjalnym wtryskiwaczem . System dodatku nie ma nic wspolnego z dostarczaniem paliwa do silnika. W zadnym modelu nie ma polaczenia z dolotem paliwa do pompy zasilajacej.
Odnosnie tej listwy, jak a nazywasz , nigdy takiej nie widzialem. Moze myle sie, ale sadze, ze ktos to dolozyl dodatkow, np. montujac Webasto. Przepatrzylem wszystkie dostepne materialy i nigdzie nie ma zadnego dodatkowego polaczenia na przewodach paliwowych. Dolot idzie przez filtr i pompke reczna do pompy zasilajacej, a powrot z pompy polaczony z powrotem z wtryskow wraca do zbiornika. W Fordach ten sam silnik mial zaworek miedzy powrotem z wtryskow i powrotem z pompy, oraz przejscie przez filtr paliwa z zaworkiem (bardzo dziwny uklad, ale czego to nie wymysla inzynierowie). W Fordach bardzo czesto powietrze dostaje sie powrotem z pompy do filtra przez zapowietrzajaca sie pompe i sa duze problemy ze startem (pompa nie moze dac od razu cisnienia na listwie , pozwalajacego a rozruch). Wydaje mi sie, ze Citroen uchronil sie przed tym problemem, ale pewny nie jestem. Moze ktos ma dostep do schematu przewodow paliwowych w tym silniku? Moim zdaniem , ktos cos namieszal i to moze byc powodem problemow. Sprawdzilbym tez stan filtra w zbiorniku ( w koszu). Po tylu latach jego stan moze byc rozny, a opor przeplywu moze byc powodem zaciagania powietrza na zlaczkach, czy tez z Webasto.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 31 Marzec 2023, 18:25
Obadałem sytuację i faktycznie dejnekomirek masz racje, że zasilanie paliwem idzie prosto bez tej "listwy" i dodatku do paliwa. Wężyk przez który wlewałem idzie na samą górę zbiorniczka dodatku, a ja myślałem, że to idzie do baku lub do tej listwy itp.
Przy oględzinach również podłączyłem krótki przezroczysty wężyk od zbiornika do wężyka z gruszką. Wniosek, ze zbiornika ciągnie powietrze Jak to w ogóle możliwe, że właśnie tam?
Czyli czeka mnie odkręcenie dużej nakrętki na zbiorniku w przeciwnym razie układ wtryskowy się zatrze.
Przychodzi mi do głowy, że może powrót paliwa w zbiorniku jest połączony i nie ma jak wydostać się powietrze, ponieważ gdzie indziej ciągnie powietrze, jest taka opcja?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Marzec 2023, 19:58
Pod ta duza nakretka masz smok paliwa z filtrem na samym dnie. Polaczone to jest wezykiem plastykowym z wylotem na zbiorniku przy tej nakretce. Sprawdz stan filtra i sprawdz tez stan przewodu laczacego smok z wylotem. W niektorych rozwiazaniach byl tez stosowany teleskop zamiast wezyka, uszczelniony oringiem. Gdzies musi byc nieszczelnosc, a przy zapchanym filtrze powstaje w ukladzie podcisnienie wsysajace powietrze nawet na w miare szczelnym polaczeniu. Powrot jest podlaczony do kosza smoka, albo po prostu do zbiornika i nie jest w zaden sposob polaczony z dolotem.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 1 Kwiecień 2023, 19:55
Sprawdziłem filtr w baku. Był trochę brudny. Dużo nalotu na dnie. Umieszczam zdjęcia.
Wężyki organoleptycznie całe. Po złożeniu zauważyłem, że bąbelków coraz mniej.
Wnioskuję, że przez ten powrót obok filterka, ciągnie bąbelki. Stwierdzam tak, ponieważ silnik pracował kilka minut, było brak bąbelków. Gdy naciskałem na gruchę, aby z filtra resztka bąbelków wyleciała. Po czasie pojawiały się na wężyku w postaci mikro bąbelków niewidocznym na pierwszy rzut oka. Również umieszczam zdjęcie (mało co widać) oraz krótki filmik.
https://chomikuj.pl/Arek2397/C5
Sorry, że na chomika, ale nie wiedziałem gdzie można było. YouTube obniża jakość tego klipu.
Jak na razie zostawię tak jak mam. Będę obserwował
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Kwiecień 2023, 22:16
Szkoda, ze nie sprawdziles dokladnie przebiegu zasysania paliwa ze zbiornika. Moim zdaniem do kosza powinno dostawac sie paliwo przez filtr, albo nawet bez filtra i dopiero z kosza paliwo jest zasysane do przewodu. Powrot trafia do kosza, aby nie burzyc paliwa w zbiorniku (diesel) i nie ma zadnego zwiazku z dostawaniem sie powietrza do przewodu zasilajacego. Musi gdzies byc uszkodzenie wlotu , np. mikropekniecie plastyku, albo nieszczelnosc na przewodzie laczacym smok z deklem pod nakretka. To raczej tylko tu lezy problem. Swoja droga, to w tym koszu naprawde jest dziwnie, tak jakby jakis olej byl osadzony na dnie. Wyciagnij kosz ze zbiornika ( jego sie przekreca przeciwnie do wskazowek zegara, w dnie jest gniazdo ) i sprawdz, jak jest rozwiazany przeplyw ze zbiornika do niego? Mozliwe, ze pod nim jest syf. Kiedys wyciagalem to wszystko, ale naprawde nie pamietam. Zbyt duzo w zyciu widzialem roznych rozwiazan. No i nigdy nie mialem C5 z takim silnikiem. Zawsze mialem z pompa w zbiorniku. To calkiem inne rozwiazania. Boscha. Niezniszczalne.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 2 Kwiecień 2023, 08:01
dejnekomirek, dobrze, sprawdzę to jeszcze raz. Kosz umieszczę w jakimś pojemniku, widoczność będzie super. Do środy dokupię przezroczyste wężyki (dolot i powrót co najmniej metrowe). W środę zdam raport.
Syf z dna w dotyku przypomina glony, być może z bio paliwa. Mi bardziej przypomina to pył z wytartych czarnych oringów.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 2 Kwiecień 2023, 13:21
Zastosuję ją ponownie. Jest cała i jędrna jak nowa. W dodatku nie puszcza paliwa, nawet po tankowaniu po sam korek (jednorazowa próba). Zresztą nie jedna nówka jest badziewiem.
Wiem co mówię. Przerabiałem temat przy filtrze. Nowe uszczelki 10x2 EPDM i coś na bazie silikonu 10x2,5 nie nadają się na układ paliwowy, bo się "rozpuszczają". Oryginał póki trzyma niech zostanie. Wymiary tych uszczelek, też nie są standardowe, tylko chyba 9,8?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Kwiecień 2023, 15:01
Arek2397, Ja oryginał w xsarze wyrzuciłem bo gwint się skończył dokrecając a ciekło dalej(płaska już była),dałem nową oryginalną i susza jak na pustyni
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Kwiecień 2023, 22:27
Arek2397, Klucz kupiłem nastawny na trzy pazurki,ciężko trochę to nastawić by nie uciekło i czego nie połamało jak nakrętka oporna Ale trzy razy już się przydał przy autach-coś w tym stylu klucz1 oraz widzę jakieś nowości na dwa-może lepsze klucz2 te drugie widzę nawet od 40zł..
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 4 Kwiecień 2023, 14:36
sasun71, To mój klucz do xsary. Ciężko było to wygiąć. Zęby pod lekkim skosem, żeby lepsze zaparcie było. Do tego pręt 1,2m z dwoma zębami jako dźwignia
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 4 Kwiecień 2023, 15:04
dejnekomirek Jestem po testach i z przykrością stwierdzam moją teorię o zasysaniu bąbli przez dolot. Mam filmy, ale mało widać. Większe bąble natychmiast się unoszą nad paliwo. Natomiast te najmniejsze unoszą się bardzo po mało. Sprzyjające warunki patrząc na kosz i powrót paliwa, które zaraz przy wyjściu uderza o ścianę i idzie centralnie do smoka. Inżynier się nie popisał.
Pozostaje poczekać, aż reszta wyleci przez wtryski. Nie jest tego dużo.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Kwiecień 2023, 16:41
Niestety filmow nie mozna obejzec (prywatne). Generalnie ten problem dotyczy prawie pustego zbiornika. Sytuacja zmieni sie, gdy zbiornik jest bardziej wypelniony. Problem bedzie nasilony, gdy przeplyw do kosza jest zaburzony , oczywiscie paliwa ze zbiornika. Obnizony poziom w koszu moze wywolywac ten efekt burzenia paliwa przez powrot. Dlatego tez niezalecana jest jazda na prawie pustym zbiorniku. Taka jest cena za genialne pomysly niemieckich inzynierow z Siemensa. Bosch ma pompe w zbiorniku i zadne powietrze nie przeszkadza w pracy ukladu. Nie ma tez problemow z zapowietrzaniem sie ukladu przy skonczeniu paliwa. Wlewa sie paliwo i po chwili od wlaczenia zaplonu uklad paliwowy jest gotowy do pracy. W Siemensie trzeba odpowietrzac, a w Fordzie uzywac specjalnej pompy do odpowietrzenia ukladu. Brak nawet recznej pompki. Zadziwiajaca technika i pomysly konstruktorow. Nowoczesnosc!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum