Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Bąbelki przed gruszką do filtra paliwa + mała listwa?
Autor Wiadomość
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 4 Kwiecień 2023, 17:35   

Zapomniałem napisać, że sprawdziłem ciśnieniowo dolot(czarny wężyk). Brak nieszczelności.
Kapturek (smok) jest lekko wsuwany.
Filmiki poprawione z YT.
To fakt. Brak pompy w baku jest kłopotliwy, ale ekologia czasami za bardzo. Bo elektryka obciąża.
Oczywiście jestem zdania że egr i filtry cząsek stałych muszą być sprawne.

dejnekomirek Proponujesz coś jeszcze?
Wymiana oringów przy złączach? Jak tak czy masz sprawdzone oringi
Regeneracja pompy wysokiego ciśnienia, bo lekko się poci. Mechanik uważa, że pocenie może być spowodowane niskimi temperaturami (zima) 80% przypadków. W cieplejsze dni jest okej.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Kwiecień 2023, 20:04   

Arek2397, Wolę ten kupny i klucz z grzechotką ;) A pompa jak się poci to puszcza ropę a skoro puszcza to i może łapie powietrze..? :roll:

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 5 Kwiecień 2023, 06:34   

Nie wykluczam tego. Aczkolwiek skoro ciągnie powietrze, to powinna w jakiś sposób mieć jakieś objawy.
Może zrobić test próżniowy wężyków? Wykonuje się takie coś? Wykaże coś takiego nieszczelność pompy?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Kwiecień 2023, 12:28   

Oringi na zlaczkach to czesty problem, ale tez i duzy problem z dostepnoscia nowych. Najczesciej dostepne cale przewody z koncowkami (serwis musi zarobic). Mala ilosc powietrza w ukladzie nie stanowi problemu dla ukladu wtryskowego, tyle ze w ukladach Twojego typu wystepuja czesto duze problemy z odpaleniem silnika. Obecnosc powietrza kumuluje sie na filtrze i przy odpalaniu sa duze problemy z wytworzeniem odpowiedniego cisnienia , potrzebnego do startu silnika. Czesto pojawia sie nierowna praca i dymienie na szaro po starcie przez chwile. Mechanicy czesto wskazuja na swiece, a problem w obecnosci powietrza w ukladzie. Stan wtryskow tez ma duze znaczenie.
Odnosnie pompy: jej nieszczelnosc spowodowana jest korozja podnoszaca wzajemnie stykajace sie powierzchnie. Szczegolnie problematyczna jest sekcja wysokiego cisnienia. Pomaga wymiana uszczelek na nowe, ale jest duze ryzyko, ze operacja nic nie pomoze. Najlepiej pompe wyslac do naprawy do Serwisu Diesla. Przy okazji sprawdza stan wszystkich elementow , wlacznie z pompa zasilajaca. Czesto przez nia dostaje sie powietrze do ukladu w Fordach w tym silniku.
Przeciekajaca pompa moze tez byc powodem pozaru pod maska, gdy diesel dostanie sie na kolektor wydechowy. Druga sprawa, pocenie moze szybko przejsc w psikanie rozpylony ropa na zewnatrz, co naprawde jest grozne: mgielka ropy i rozgrzany do czerownosci kolektor. Lepiej tego nie lekcewazyc.
Generalnie brak typowego testera szczelnosci ukladu. Mozemy jednak uzyc pompki podcisnienia i sprawdzic stan szczelnosci poszczegolnych elelmentow ukladu. Mozemy , np. odlaczyc przewod paliwowy od pompy zasilajacej , podlaczyc do niego pompke (najlepiej przez dodatkowy zbiorniczek) , zatkac np przewod od strony zbiornika i obserwowac, jak w czasie zmienia sie podcisnienie. Lepiej robic to podcisnieniem, bo czesto budowanie cisnienia zamyka nieszczelnosc. Kazdy sposob jest dobry, gdy pomaga odkryc przyczyne , no i wazne, aby nie niszczyl ukladu paliwowego. Wazne jest przy naszych systemach posiadanie koncowek pasujacych do zlaczek, aby byla mozliwosc podlaczenia sie i zaslepienia do badanego elementu. Zycze powodzenia

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 5 Kwiecień 2023, 20:29   

dejnekomirek, Chyba trafiłeś w punkt z pompą wysokiego ciśnienia. Ma rdze między pokrywkami a blokiem. Mam objaw szarego dymu przy odpalaniu. Po czyszczeniu układu bezpośrednio preparatem tec2000 mniej przykapcał. Co do odpalania wydaje mi się, że jest git.
Mam zaufanych specjalistów od pomp i wtrysków.
Demontaż nie powinien być kłopotliwy. Jest dobry dostęp.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Kwiecień 2023, 22:01   

Od 1989 roku do 2018 jezdzilem tylko dieslami, wiec mam troche doswiadczenia z nimi (tylko Citroeny). Nigdy nie mialem Twojego silnika, ale duzo ich naprawialem. Znam typowe bolaczki. Generalnie unikalem Siemensa i Delphi. Moze i oszczedne, ale strasznie drogie w naprawach. W Twojej pompie WC jeszcze idzie wytrzymac, ale pompa zasilajaca to tragedia. Od problemow z nia zaczyna sie walka z ukladem paliwowym.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA