Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Maj 2023, 21:34
Po za tym że jest to Citroen 1.4 benzyna to nie ma modelu,druga sprawa czasem są takie rurki gumowe wstawione w podszybiu ,zapchają się błotem i mamy korek jak wannie,czasem na środku podszybia a czasem przy kielichach zawieszenia ,jak się znajdzie odpływ to jaki drucik wystarczy bo z reguły nie są długie o ile występują...
Dzień dobry!
Mam problem,wymieniłem komputer,bo tak mi doradzili,w dalszym ciągu płyn zalewa styki w kostach,silnik przerywa,traci na mocy.Może komuś przytrafiła się taka usterka i poradzi?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Maj 2023, 22:07
Mozliwe, ze czujnik temp. cieczy chlodzacej stal sie nieszczelny i przez wtyczke (szczelna , a jakze) plyn przechodzi do wtyczki przy sterowniku i rozchodzi sie po calej instalacji silnika. Teraz moze juz tylko jest w wiazce silnika , a moze dalej plyn wpelza pod cisnieniem od nieszczelnego czujnika.
Jest to typowa usterka w Oplach, gdy czujnik cisnienia oleju zacznie przepuszczac. Zdarza sie to rowniez w BMW w prawie kazdym silniku diesla. Dzieje sie tak z powodu idealnej szczelnosci zlaczy w instalacji. Plyn chlodniczy tak samo moze wedrowac - przeciez w ukladzie chlodzenia cisnienie moze dochodzic do 2 Barow i wiecej z powodu rozszerzalnosci termicznej plynu.
Mysle, ze tak sie dzieje w Twoim autku i warto sprawdzic dobrze, ktory czujnik jest po prostu powodem tego zjawiska. Przejsciowo mozna usunac uszczelke gumowa wtyczki, aby plyn mogl wyciekac na zewnatrz, a nie byl pompowany w przewod elektryczny.
Pare razy juz mialem takie zjawisko i mycie mokrych wtyczek pomoglo. Czasami trzeba zmienic sterownik i wiazke silnika. Obecnosc plynu (oleju) moze robic zwarcia miedzy pinami i dlatego silnik glupieje. Problem powieksza sie, gdy plyn dotrze do wnetrza sterownika. Czesto nie da sie jego naprawic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum