Piotrek D
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Maj 2023, 10:32 Kolektor ssący V6
Witam serdecznie.
Przyszedł ten czas, że trzeba wymienić świece zapłonowe. Niestety w silniku V6 nie jest to takie proste. W pierwszym rzędzie poszło bez problemu, a ten drugi rząd jest przykryty kolektorem ssącym. I za cholerę nie można go odkręcić. Nie chcę tego robić na siłę, bo pourywam śruby i będzie kaszana. Czy ktoś zna jakiś patent na tę dolegliwość?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Maj 2023, 16:55
Oj kolego, jezdzisz takim pieknym autkiem. Kolektor po za srubami z przodu ma tez w kazdym narozniku bolce podtrzymujace i po odkreceniu srub kolektora trzeba go zsunac w strone do skrzyni biegow. Musisz po prostu dobrze obejrzec kolektor, czasami przydaje sie lusterko. Ostroznie tez z przewodami od przepustnicy (odma i podcisnienie) Za przepustnica tez masz czujnik temperatury (chyba) . Pare lat temu mialem trzy takie pojazdy, ale teraz juz troche czlowiek zapomina. Co innego operacja na zywym organizmie.
Piotrek D
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2023, 10:15
Dzień Dobry,
Dzięki za odpowiedź. Być może bolce tam są, zwrócę na nie uwagę. Ale to nie bolce są problemem. Chodzi o to, że nie mogę ruszyć śrub. Tak jak napisałem poprzednio nie da się ich odkręcić. Stoją w miejscu jak Niemcy pod Stalingradem. Może się zapiekły, może skorodowały, a może jeszcze coś innego. Nie chcę iść na całego, bo ostatnia rzecz o której marzę, to pourywane śruby w aluminiowym kadłubie. Stąd moje pytanie, czy jest jakiś pomysł na to cholerstwo.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Maj 2023, 19:16
Kolektor przykrecony jest do podstawki kolektora, a dopiero ta mocowana jest do glowic. Siedza w niej wtryskiwacze. Nawet jesli pourywasz te sruby od kolektora , nie bedzie zadnej szkody w bloku. Podstawke mozna wymienic bez problemu (oczywiscie trzeba miec zapasowa.
Sruby to zwykle M6 z lbem na 8 , tyle, ze maja kolniez (typu Ford) i ten kolniez moze byc powodem , ze sruba nie chce ruszyc. Podlewanie raczej nic nie da, gdyz ten kolniez jest bardzo szczelny. Moim zdaniem ktos bez glowy dokrecil te sruby na fest i teraz po prostu ciezko je ruszyc. Max moment z jakim dokreca sie je to 10 do 12 Nm. Mocniesze dokrecanie moze zniszczyc gwint, albo skonczyc sie problemem z ich odkrecaniem. Zorganizuj sobie dobra nasadke 8 i uzyj 1/2" jako pokretla. Jeszcze nie spotkalem zapieczonego gwintu w tych srubach w tych silnikach.
Ryzykujesz najwyzej szukanie nowej (uzywanej) podstawki. Odwagi i powodzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum