Wysłany: 27 Czerwiec 2023, 15:07 Citroen C4 Cactus problem z silnikiem
Cześć Wam.
Jestem posiadaczem Citroena C4 Cactusa z 2014 roku 1.2 benzyna 110KM Pure Tech. Odkąd kupiłem samochód silnik bierze olej, na biegu jałowym z rury wydobywa się dym i samochód nie przeszedł kontroli czystości spalin. Podejrzewam, że konieczny będzie remont silnika i pytanie do Was ile taki remont w przypadku tego silnika może kosztować oraz czy możliwe jest wogóle w tym silniku przeszlifowanie tulei cylindrów i wymiana tłoków z pierścieniami na większe czy może w tym przypadku tego się nie robi tylko trzeba kupić nową głowicę.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 27 Czerwiec 2023, 17:22
Jaki jest przebieg tego silnika
Głowica nie ma nic do tłoków i pierścieni
Zacznij od wizyty u uczciwego,kumatego mechanika który zrobi diagnozę,zmierzy ciśnienie na cylindrach czy jest prawidłowe,czyli czy jest szczelność pierścieni
Mają też inne metody na sprawdzenie pierścieni
Możliwym jest że pierścienie się zużyły lub popękały
Nie znam tego silnika,jednak z doświadczenia z innymi silnikami wiem że częstą usterką są uszczelniacze na trzonka zaworów (które można wymienić) i stąd zużycie nadmierne oleju
Dziękuję za odpowiedź w temacie.
Przebieg silnika wynosi 140.000km
Napisałem o głowicy silnika a tak naprawdę miałem tutaj na myśli blok silnika z tulejami cylindrów. Chciałem tutaj spytać czy w przypadku problemu z cylindrami w takim przypadku trzeba kupić nowy blok czy też można naprawić jeszcze obecny poprzez przetoczenie cylindrów na większą średnicę i dokupienie większych tłoków?
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Czerwiec 2023, 17:27
Najpierw zrób poprawną diagnostykę u jakiegoś doświadczonego,uczciwego mechanika który nie będzie cię naciągał na duże naprawy
Pierwsze ,uszczelniacze zaworów
Niektórzy mechanicy,w pozwalających na taki sposób wymiany silnikach,robią to bez ściągania głowicy
Byłby to najtańszy ,szybki sposób na sprawdzenie/usunięcie poboru oleju przez uszczelniacze
Jeżeli jednak będzie mus ściągnąć głowice ,wtedy można/należy wykonać diagnozy sprawności pierścieni,może i gładzi cylindrów jak i luzu tłoków
Remont jaki opisujesz,dzisiaj się raczej nie wykonuje ze względu choćby na koszta
Taniej chyba będzie wymiana silnika na używkę ,tylko tu jest zawsze zadra czy wiesz co kupiłeś,jakiej jakości w jakim stanie
Może zechce się odezwać ktoś bardziej kumaty,doświadczony w takich silnikach
Bo twój ,przy takim przebiegu powinien dopiero się rozkręcać do pracy
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Czerwiec 2023, 09:45
Zacznij walke od sprawdzenia odmy w tym silniku. To czesto glowna przyczyna znikania oleju. Choroba sa slabe prowadnice zaworow i slabe tloki. Przy takim przebiegu , jesli odma jest w porzadku, regeneracja glowicy w prawdziwym warsztacie i wymiana tlokow, ewentualnie samych pierscieni z przehonowaniem cylindrow (mozna to zrobic wiertarka z honownica z Alegro), aby odswierzyc rysy w cylindrach. Oczywiscie , kazda z tych operacji po wnikliwej analizie i pomiarach. Ten przebieg to granica w silniku 1.6 BMW , a wiec Mini i pochodne PSA. Czesto po rozbiorce okazywalo sie, ze zawory maja straszne luzy w prowadnicach i tloki rowniez. Wkladalismy nowe tloki i glowice jechaly na naprawe prowadnic. Silnik 1.2 ma takie same problemy.
Jesli jednak odma okaze sie padnieta , to moze jeszcze da sie jezdzic bez naprawy powaznej silnika. Pomoc tez moze wyplukanie nagarow z pierscieni i tlokow, moze wiec warto sprobowac malymi krokami.
Obawiam sie jednak, ze ten silnik juz sie nie rozkreci sam, ten przebieg to raczej granica. To jest ta kreatywna technika BMW i Forda , psujacego dobre konstrukcje ideami ekologicznymi!
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Czerwiec 2023, 19:02
No widzisz pisałem "Może zechce się odezwać ktoś bardziej kumaty,doświadczony w takich silnikach" i masz szefa dejnekomirek-a
Ja sądziłem że "Przebieg silnika wynosi 140.000km" to dopiero powinien się rozkręcać do życia ,a on kończy żywot
A były,i są takie dobre silniki z PSA
Wszystko potrafią spierdolić, i po co
A czy w tym silniku Pure Tech 1.2 110KM producent przewiduje wogóle naprawę poprzez przeszlifowanie tulei cylindrów na większy wymiar i zastosowanie pod przeszlifowane cylindry większych tłoków i pierścieni?
Ja czytałem już wcześniej o tym. Potrzebuję informacji czy producent przewiduje wogóle naprawę poprzez przeszlifowanie tulei cylindrów na większy wymiar i zastosowanie pod przeszlifowane cylindry większych tłoków i pierścieni?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Lipiec 2023, 10:43
Wystarczy zapytac o dostepnosc tlokow o wymiarze naprawczym. Jesli sa dostepne to masz odpowiedz. W tych remontach o ktorych pisalem , cylindry okazywaly sie byc w dobrym stanie, dlatego szly nowe tloki z pierscieniami , nominalne. Oczywiscie to byly 1.6 , ale 1.2 i tak jest robiony na tej bazie (chyba, nie wglebialem sie w ten temat). Ten silnik to prawdziwa porazka, chyba mysleli o elektrykach , wprowadzajac je na rynek. Eksperyment na koszt klienta! A gdzie jakosc i trwalosc silnika 2.0 HDI 8v z poczciwej Xantii?
Pamietaj : podstawa jest najpierw dokladna weryfikacja, rowniez pomiary cylindrow i tlokow. W tym silniku warto tez dobrze przyjzec sie panewkom, bo pomysl paska pracujacego w oleju nie sluzy ukladowi smarowania. Najlepiej zaufac komus, kto naprawia silniki na co dzien. Wielu mechanikow (zmieniaczy ) podejmuje decyzje bez zadnej weryfikacji. Oni czesto patrza tylko na zarobek, a klient dostarcza je na maxa. Przykre to , ale jakze prawdziwe w tym nowym swiecie.
Serwis tez mysli tylko o zarobku, a przeciez powinni pomagac klientom. Czekam na kogos, kto wytoczy proces za wytworzenie takiego bubla i wsadzenie go do auta za wcale nie male pieniadze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum