Witam. Posiadam Citroena C3 nieszczęsnego 1.2 Puretech 2013r polift. Po odpaleniu lub jak obroty spadają poniżej około 1500 czuć falowanie obrotów i szarpanie silnikiem. Uciążliwe najbardziej w korkach. Jak utrzymuje obroty powyżej i podczas dynamicznej jazdy nie czuć problemów. Podpiąłem lexie i jedyne co zobaczyłem to błąd:
P0A1A - Sygnał alternatora sterowanego
Co jest dziwne to pokazuję temperaturę sterowanego alternatora - 40°C. Tylko pytanie czy alternator ma swój czujnik temperatury i czy ogólnie ten błąd może mieć wpływ na szarpanie i falowanie obrotów. Co jeszcze powinienem sprawdzić. Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2023, 19:44
A ja mam wrazenie, ze pies jest gdzie indziej pogrzebany. Takie zachowanie sie silnika swiadczy raczej o falszywym powietrzu w dolocie, a tu wina moze byc po stronie odmy. Jej konstrukcja jest taka, ze male uszkodzenie membramy powoduje wyciaganie z bloku silnika wszystkiego, co sie da, a objawem jest wlasnie falowanie obrotow. Objawy nasilaja sie na wolnych obrotach. Jesli po otwarciu korka wlewu oleju ciezko go uchylic, bo panuje pod nim duze podcisnienie - przyjzyj sie odmie. Czesto tez pojawiaja sie bledy o nieszczelnosci ukladu dolotowego.
Blad o ktorym piszesz moze byc rejestrowany przez BSI, albo sterownik silnika, ale jesli ladowanie jest , nie powinien on powodowac falowania obrotow silnika. W sumie nie wiadomo, czym testowales, a czesto rozne testery podaja bledne opisy bledow. Mialem taki przypadek w Renault, byl podobny blad, a silnik pracowal poprawnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum