Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem po wymianie zbiornika FAP C4 GP 2011 HDi 112KM
Autor Wiadomość
paweu
pawel

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: grand picasso
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 13 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 14 Lipiec 2023, 11:10   Problem po wymianie zbiornika FAP C4 GP 2011 HDi 112KM

Witam wszystkich serdecznie. Jakiś czas temu stałem się właścicielem cytrynki (C4 GRAND PICASSO 2011 UA 1.6 HDi 112KM) i mam problem z DPF....
Wygląda to tak że kupiłem z pustym zbiornikiem FAP i do tego jeszcze uszkodzonym (pompka) i oczywiście DPF zapchany.
Oddałem DPF do czyszczenia i mechanik wymienił mi zbiornik FAP z pompką (u mnie jest cały zbiornik z pompką a nie "kroplówka")
Po zabiegu wszystko było dobrze i przejechałem tak około 300km do czasu tankowania. Po wyjechaniu ze stacji po kilku sekundach pojawił mi się SERVICE i znany komunikat "możliwość zapchania filtra cząstek stałych.
Podjechałem jeszcze raz do mechanika i ten w ramach gwarancji sprawdził i stwierdził że po wymianie zbiornika na nowy nie zaprogramował gdzieś w komputerze - zrobił w jednym miejscu a jak stwierdził powinno być jeszcze gdzieś indziej.
Zadowolony że SERVICE już się nie świeci wyruszyłem na urlop Wink po przejechaniu około 700 km przyszedł czas na tankowanie. Jaki szczęśliwy byłem jak po wyjeździe ze stacji nie wywaliło żadnych błędów... Jednak szczęście trwało jedynie przez kolejne 100 metrów ... i znowu SERVICE i możliwość zapchania filtra.
Jako że mam już kabelek i Diagboxa zrobiłem scan błedów i pojawiło się:
Pompa dozowania dodatku do oleju napędowego: Błąd połączenia i błąd oczywiście FEB3
W ustawieniach znalazłem:
Typ układu wykrywania korka paliwa: Brak detekcji (zmieniłem na "Przez kalkulator domieszkowania oleju napędowego" a do wyboru jeszcze było "Przez BSI")
Znalazłem w ustawieniach "Naprawa" wymianę zbiornika i zrobiłem to. Po scanie już lepiej było bo:
Pompa dozowania dodatku do oleju napędowego: Kalkulator nieznany (ale jest na zielono)
i niby jest OK - zobaczymy przy tankowaniu ale martwi mnie ten "Kalkulator nieznany"
Pogrzebałem w ustawieniach BSI i dla FAP mam ustawione:
Typ filtra cząstek stałych (FAP): Obecny z zespołem kalkulator/pompa LIN
a do wyboru mam:
- Obecny z zespołem kalkulator/pompa LIN
- Filtr Cząstek stałych obecny z pompą domieszkowania przewodową
- Obecny z kalkulatorem dozowania dodatku do paliwa
Mam pytanie czy to dobrze jest poustawiane? Mam podejrzenia ze sprzedający chciał poukrywać błędy FAP będę wdzięczny jeśli macie wiedzę o sprawdzenie tych parametrów i doradzenie co jeszcze może być nie tak bo coś czuje ze przy kolejnym tankowaniu podobne błędy wyskoczą.....[/b]

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Lipiec 2023, 20:09   

paweu, Kolega też ma program i niby wszystko porobił kiedy pierwsze komunikaty były z problemem DPF , okazało się że zbiornik nie był pusty a problem pozostał mimo uzupełnienia,i oddał swego citroena do szpeca bo nie dawał mu dodatku mimo pełnego zbiornika(jakiś konflikt)-na razie nie wiem jak rozwiązała się jego sprawa z citroenem.On już widział limity wyłączenia silnika.

 
 
paweu
pawel

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: grand picasso
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 13 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 24 Lipiec 2023, 18:46   

dzisiaj tankowanie ... i znowu SERVICE i mozliwosc zapchania filtra.... POMOCY ;)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Lipiec 2023, 19:46   

Problem moze polegac na zlym ustawieniu funkcji. W Citroenach byly dwa systemy dozowania dodatku. Jeden oparty na dodatkowym sterowniku, niezaleznym od silnika i drugim opartym na sterowaniu przez sterownik silnika. W C4 raczej powinien byc system polaczony ze sterowaniem od sterownika silnika i tak nalezy ustawiac w BSI. Druga sprawa to aktywacja systemu: aktywacja pompki i jej odpowietrzenie. Jest funkcja w testerze i slychac wyraznie, czy dodatek jest wtryskiwany. Oprocz tego wazna jest obecnosc magnesu w korku wlewu paliwa, bo od jej prawidlowego dzialania startuje wtrysk dodatku w oparciu o sygnal z korka wlewu i wartosc zmian wskazania poziomu paliwa. Jesli te warunki sa spelnione , system pracuje bezawaryjnie przez dlugi czas. Napelnianie zbiornika jest wazne , bo nie ma w systemie zadnego czujnika ( byly w pierwszej wersji) i ilosc dodatku jest szacowana po przebiegu kilometrow. Czesto ma sie nijak do stanu faktycznego w zbiorniku. Warto tez nie zapominac o zerowaniu licznika ilosci dodatku w zbiorniku. Zerowanie ilosci odlozonego dodatku w filtrze robimy tylko przy wymianie filtra na nowy, czy tez po porzadnym plukaniu. Srednio po przebiegu od 150 tys. km do 200 tys. ( w zaleznosci od rodzaju dodatku) pluczemy filtr z odlozonego dodatku, aby filtr mial odpowiednia pojemnosc uzyteczna.
Jesli system mimo Twoich staran nie zacznie dzialac poprawnie , nie panikuj. Zawsze mozesz dodac po zatankowaniu, a najlepiej przed, odmierzona ilosc dodatku do zbiornika . W ilosci okolo 1 ml na litr paliwa. Istotna jest obecnosc dodatku w paliwie i nie gra zadnej roli , jaka droga sie dostanie. Kiedys mozna bylo kupic dodatek do mokrych fapow w aplikatorze, wystarczajacy na 100 l paliwa za pare zl. Stosowalem , gdy uklad dozowania nie dzialal w moim C5, a koniecznie chcialem jezdzic bezproblemowo. Obecnosc komunikatu nie ma zadnego wplywu na prace ukladu filtra ( o ile, oczywiscie jest to blad nie wtrysniecia doddatku do zbiornika automatycznie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Lipiec 2023, 20:03   

paweu, Napisałem Ci na priv że koledze ktoś zrobił auto i w czasie rozmowy aby mnie powiedział że uzyskał informacje ze kodowano na linii bsi i sterownik silnika i odpowiednie wpisywanie procedur ,dodatek został wtryskiwany,co potwierdza kolega dejnekomirek w jednej z opcji wyżej-więc potrzebujesz miejscowego fachowca

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Lipiec 2023, 23:10   

Jeden bardzo powazny problem to bardzo zle tlumaczenie funkcji kodowania. To jest tak zagmatwane, ze naprawde ciezko jest domyslic sie , o co chodzi. Tlumacze mocno poszaleli. Jedynie probowanie kazdej mozliwosci kodowania moze przyniesc jakis efekt. Moze warto tez podpatrzec jakies inne C4 , jakie ma ustawienia ukladu dodatku i w oparciu o taka wiedze ustawic swoje BSI. Z tego co ogarniam, to raczej nie ma kalkulatora dodatku - jego funkcje przejmuje sterownik silnika i tak trzeba to ustawiac. Problemem jest ustalenie, ktore ustawienia to robia. Powodzenia
Chyba, ze wlaczy sie ktos, kto ma z tym wiecej doswiadczenia. Dla mnie osobiscie C4 jest znany tylko z warsztatu , a i to niezbyt czesto. Lepiej znam C5 , bo wszystkie modele uzytkowalem.

 
 
paweu
pawel

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: grand picasso
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 13 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 25 Lipiec 2023, 18:02   

Dziękuję za odpowiedzi.
DPF wypłukany jakieś 1000 km temu w warsztacie i tam mi wstawili nowy zbiornik (jako że w poprzednim pompka padła bo był pusty - niedawno kupiłem ten samochód)
Wczoraj podłączyłem Diagbox i uruchomiłem test tej pompki of FAP i słychać było że chodzi. Nie wiem czy dźwięk prawidłowy bo raczej nie był taki jak silniczka od spryskiwaczy a takie tykanie (jakby dopompowywało czy coś) To chyba znaczy że nowa pompka dział tylko w konfiguracji coś namieszane.
Co do klapki wlewu paliwa to mam taką:

otwiera się z guzika pod kierownicą - nie widzę tam tego czujnika...
W ustawieniach korka paliwa miałem ustawiony "Typ układu wykrywania obecności korka paliwa" na "Brak" (przestawiłem na "Przez kalkulator domieszkowania oleju napędowego ale do wyboru był jeszcze "Przez BSI"
Rozumiem że to "przez BSI" powinienem ustawić?
i jeszcze pytanie bo w FAP mogę ustawić:
"obecny z zespołem kalkulator/pompa LIN"
"Filtr Cząsteczek stałych obecny z pompą domieszkowania przewodowy"
"Obecny z kalkulatorem dozowania dodatku do paliwa"
"Brak"
Ktoś wie co powinno być ustawione?

 
 
paweu
pawel

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: grand picasso
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 13 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 9 Grudzień 2023, 21:38   

Sprawa nareszcie załatwiona... przez serwis Citroena....
Dla potomnych błędy FEB3 i FEB4 i inne of FAP spowodowane były tym że zbiornik był nie taki jak potrzeba. Podobno IC ma błąd w katalogach i przez to przez pół roku bujałem się z tym problemem. Wymienili mi zbiornik, zrobili upgrade wszystkiego co się dało i jeździ jak na razie.
Dziekuję wszystkim co pomagali i doradzali.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA