Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 22 Wrzesień 2023, 23:22 Citroën c3 przegrzewa się w korkach, na światłach itd.
Witam. Posiadam Citroëna C3 2003r 1360cm3 i mam poważny zgryz z tym autkiem. A mianowicie poczciwa cytryna ma skoki temperatury do czerwonej kreski podczas postoju na światłach czy w jakimś korku a ostatnio nawet temperatura skoczyła na czerwone na autostradzie przy 140km/h . Pierwszy mechanik stwierdził uszczelka pod głowica, zrobił razem z rozrządem i termostatem -bez poprawy. Drugi chłodnica zapchana wymienił nadal to samo. Trzeci czujnik płynu chłodzącego wymienił problem pozostał. Tak sobie myślę że prócz wentylatora to chyba nic więcej nie pozostało. Proszę o jakaś pomoc, pomysł co to może być
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 10:20
Rozrząd rozumiem z nową pompą wody bo bywało że w takich przypadkach winna była pompa a raczej jej nie pracujący wirnik ,a wentylator chłodnicy się włacza? bo mnie kiedyś zardzewiały szczotki w xsarze(po rozbiórce silniczka były na skończeniu) i mimo docierania prądu 12v stał w miejscu-wymiana na nowy,i powinien wystartować awaryjnie po zdjęciu kostki czujnika temperatury wody
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 10:51
A ja mysle, ze nikomu nie chcialo sie sprawdzic wentylatora na chlodnicy- czy w ogole wlacza sie. Objawy opisane przez Ciebie pasuja idealnie do jego awarii. Napisz jeszcze, ze proba autostradowa odbywala sie w goracy dzien ! Jesli w czasie jazdy temp. utrzymuje sie w granicach sterowanych termostatem, a wzrasta przy pracy silnika w stojacym aucie, a do tego nie slychac wentylatora (od ca 92°C na wskazniku) to diagnosta musi byc slepy, albo wizja zarobku przeslonila rozsadek !
To jedno. Po drugie uszkodzenie wirnika pompy, nieszczelnosc cylindra, pekniecie chlodnicy objawialoby sie wzrostem temp ze wzrostem obciazenia silnika, wzrastaloby cisnienie w ukladzie i wywalaloby plyn z ukladu.
No i pewnie masz zalany uklad plynem, bo uzycie wody tez moze zmniejszyc skutecznosc chlodzenia.
No i uklad jest odpowiednio odpowietrzony? W tych silnikach chyba jednak warto poswiecic troche czasu na odpowietrzenie ukladu chlodzenia? Sprawdz tez, czy chlodnica ma przewod odpowietrzajacy, czy moze jest tylko zwykly odpowietrznik. W dawnych chlodnicach nieodpowietrzenie chlodnicy bylo powodem pracy tylko polowy chlodnicy. Moze to jest powodem takich objawow? Warto tez sprawdzic, czy wszystkie przewody odpowietrzajace maja droznosc. Czesto , zapchane, sa tylko ozdoba, bo nie pracuja poprawnie.
Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 17:29
Panowie dziękuję za wskazówki tym razem jak będę miał chwilę chyba a sam spróbuje opisane tu warianty posprawdzac bo jak pisałem wcześniej te auto było u mechaników i to mechanicy wymyślali te niby pseudo naprawy , fakt ze jeden z nich to polecony znajomy ale też się nie popisał więc jeszcze raz dziękuję Panowie.
Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 17:33
Fakt na autostradzie zagrzał się w upalny dzień i wiadomo ze układ zalany płynem nie rozumie jak w aucie cywilnym można było by użyć wody.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 19:40
[quote="Feerni"]kład zalany płynem nie rozumie jak w aucie cywilnym można było by użyć wody.[/quote
Nie bardzo rozumiem? To jest podzial na auta cywilne i jakie?? Nowoczesne silniki czesto pracuja z temp. duzo wyzsza od temp. wrzenia wody i konieczne jest uzywanie plynow chlodniczych, ktore gotuja sie w duzo wyzszej temp. i przenosza duzo wieksze ilosci ciepla. Pomijam juz osadzanie sie kamienia z wody i korozje ukladu.
Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 21:09
Przepraszam za błędne nazewnictwo masz rację nie ma aut cywilnych przepraszam jeszcze raz, również co do płynów zdecydowanie zgadzam się z Twoja wypowiedzią.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 21:14
Przy odpowietrzaniu ponownym pamiętaj mieć otwarte na ogrzewanie ,latem można zapomnieć i oprócz termostatu ma pewnie drugi odpowietrznik koło grodzi silnika do kabiny
Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 10:29
Witam Panowie
Dziś byłem na chwilę odpalić cytrynka i podczas odpalania odłączyłem jej czujnik temperatury płynu chłodzącego wentylator nie zareagował w żaden sposób.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 13:31
Feerni, Teraz pozostaje dostać się do wtyczki wentylatora lub wyjścia na wtyczkę i czy podczas odłączonego czujnika temperatury pojawi się 12v,jeśli 12v będzie to masz uwalony wentylator;)
Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 13:41
Dzięki sprawdzę to jutro
Feerni
Mój samochód: Citroën C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Osobowy
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Wrz 2023 Posty: 11 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 24 Wrzesień 2023, 18:37
Więc tak, stała się rzecz dla mnie dziwna a mianowicie powtórzyłem próbę odłączenia czujnika temperatury płynu chłodzącego i odłączyłem wentylator bo chciałem sprawdzić czy dochodzi napięcie i kontrolka pokazała że jest napięcie na kostce więc podłączyłem wentylator i ku mojemu zdziwieniu ruszył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum