Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Październik 2023, 18:26
Juz pisalem, co powinienes zrobic z wtryskami. Widocznie nie czytasz dokladnie moich rad, a szkoda. Wystarczy przerzucic wtryski i jesli blad przewendruje, sprawa jest jasna. Pozostaje tez oczywiscie problem z lancuchem, ale do wypadania zaplonow , dochodza tez bledy polozenia walka (walkow) rozrzadu. Jest jeszcze problem ze szczelnoscia kolektora ssacego , ale byloby to widac po wartosci podcisnienia na wolnych obrotach. Dla wprawnego diagnosty duza role odgrywaja korekcje dlugoterminowe, ale jak widze nikt nie chce tej wartosci podejzec. Temat ciagnie sie jak guma, a silnik dalej niedomaga. Nowy wtrysk to koszt 20, 30 euro , wiec moze warto zainwestowac? O cewkach tez pisalem i jakos nic nie slychac o probie? Wystarczy je tylko nieco uniesc w otworze nad swieca i nasluchiwac, czy slychac trzaski iskry. Jesli jest to dobrze slyszalne , mamy pewnosc, ze cewka jest sprawna. Brak odglosu, albo wyraznie slabszy swiadczy o slabej kondycji cewki i energii iskry przez nia wytworzonej. Jestem pewien , ze w pare minut wiedzialbym, co boli Twoj silnik, a jakos nie potraficie znalesc konkretnego rozwiazania.
W swoim zyciu mialem nascierazy problemy z wtryskami, czesto przemijajace, a czesto zwiazane z temp. silnika. To dosc czesto spotykany problem ukladow wtryskowych.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Październik 2023, 20:03
Nad kolektorem ssacym jest listwa wtryskiwaczy przykrecona dwiema srubami do kolektora przy samej glowicy. Po odkreceniu srub wyciagamy cala listwe razem z wtryskami ostroznie, aby nie polamac czegos. Wtryski siedza w gniazdach od listwy i w gniazdach kolektora, albo glowicy na
O´ringach . Zdemontujesz , to bedziesz wiedzial, co dalej zrobic. Moze Twoj mechanik pomoze. Jesli zamiana wtryskow nic nie zmieni, to bedzie to naprawde duza zagadka, co jest powodem tego wypadania zaplonu na 3 cylindrze.
a jeszcze jedno pytanko: jak liczy sie cylindry od lewej (rozrządu) do prawej czy od prawej do lewej strony ?? czy też inaczej jeszcze…. (my zakładamy że od lewej do prawej)
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Październik 2023, 08:18
W Citroenie liczy sie od kola zamachowego. Wystarczy, ze odlaczysz wtyczke od wtrysku i odpalisz silnik. Tester pokaze po chwili z jakiego cylindra jest ten wtrysk , bo pojawi sie blad polaczenia wtrysku (zwarcie do plusa) na cylindrze....
dla takiego laika samochodowego jak ja nie jest to do końca jasne, ale czy to tak trudno powiedzieć normalnie od której liczy sie te piekielne cylindry od lewej do prawej czy od prawej do lewej bo to widze jak ściągne pokrywke z góry, cztery gniazda gdzie siedza cztery cewki, wiec Panowie krótka piłka jak to jest?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Listopad 2023, 08:34
Przesadzasz i to mocno! Bierzesz sie za naprawe samochodu nie majac zadnej wiedzy ? Nie wiesz nawet co to kolo zamachowe? Dajmy sobie spokoj z tym tematem, bo jeszcze zrobisz krzywde autku. Zanim czegokolwiek sie nauczysz , mina na forum wieki. Przesiadz sie na rower lepiej. Temat na jedno podejscie , a my juz meczymy sie ponad miesiac! Tak to jest! Przykro mi, ale dobiles mnie tym pytaniem. Wysiadam! Moze jestes geniuszem, ale samochody zostaw innym! Powodzenia
to nie ja mam wątpliwości tylko mój mechanik ma...
ja się nie zabieram za naprawę auta bo niewiem nic na ten temat, założyłem ten temat bo chciałem więcej wiedzieć na ten temat, i rozwiać pewne wątpliwości... bo z tymi cylindrami są różne wersje...
proszę nie unoś się tak to w ogóle nie jest potrzebne...
cylindry są od prawej do lewej, czyli mój mechanik (belg) mylił się.
Dziś byłem u Polskiego mechanika, udało się dojść do ładu składu i po diagnozie wykazało że wtrysk jest do wymiany (niema na nim napięcia na niskich obrotach) zobaczymy co bedzie dalej czy to bedzie to...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum