Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 - 2013 fault P1339
Autor Wiadomość
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 2 Listopad 2023, 15:02   

więc teraz pytanie z innej paki :)

czy bedzie trzeba kodować nowy wtrysk ??

ja wiem że chce wszystko wiedzieć, ale wole niemieć już więcej niespodzianek z tym autem...

(szkoda że niemożna edytować poprzedniego posta - bo tak nowy za nowym)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Listopad 2023, 18:10   

Wtryskow w tym silniku nie trzeba kodowac. Wkladac i jezdzic. Ale.... , jesli brak napiecia na wtrysku, to mozliwe, ze problem lezy w kablach, albo w sterowniku. O ile dobrze pamietam to w tym silniku wtryski sa zasilane +12V po zaplonie, a sterowanie jest masa ze sterownika. Moze tez byc wspolna masa i sterowanie napieciem. Brak napiecia na jednym wtrysku to raczej inny problem, niz wtryskiwacz. Moze pomiar zostal zle zrobiony. Sprawdzilbym najpierw rezystancje kazdego wtrysku i najlepiej przy wymontowanej szynie sprawdzic, czy wszystkie wtryski podobnie dzialaja przez krotkie zakrecenie rozrusznikiem na odlaczonych cewkach zaplonowych z pomoca innej osoby. Mysle, ze problem powinien byc w zawieszaniu sie wtryskiwacza 3 cylindra sporadycznie, albo pod wplywem temp. (znam takie przypadki). Jesli problem dotyczy znikania sterowania wtryskiem na tym cylindrze, to problem tkwi w okablowaniu, albo w sterowniku. Czesto padaja tranzystory mocy sterujace wtryskami. Wszystko do sprawdzenia!

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 2 Listopad 2023, 18:13   

ale napięcie pojawia się na wtrysku podczas jazdy na wysokich obrotach wtedy jest jak należy i nie wywala błędu...

sporadycznie to nie jest bo jest regularnie - kasujemy bląd jedziemy te 80km/h odcinek bez problemu , zatrzymujemy się i trzęsie autem i wywala błąd...

jeśli to miałby być kable albo sterownik to by tego napięcia nie było by wogóle.... a tak na wysokich obrotach jest, tylko na postoju (niskich obrotach) wywala błąd... i jest okrągłe zero wtedy sterownik podwyższa wartości na pozostałe 3 wtryski...

Zrobiliśmy jazde testową i przy jeźdźie na wysokich obrotach błędu nie było napięcie było na wszystkich 4ech wtryskach, po zatrzymaniu auta po chwili wywala błąd i napięcie zero...

Ostatnio zmieniony przez adibe 2 Listopad 2023, 18:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Listopad 2023, 18:34   

adibe, Co do foto zdjętej pokrywy to ostatnio widziałem filmik na YT jak gość pokazywał jak łańcuch już był luźny pod tym ślizgiem.Co do przerwy w dostawnie napięcia być może kabel styka pod obciążeniem auta, ale przestaje jak jest już w drganiach silnika na luzie..

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 2 Listopad 2023, 18:40   

jakby to był kablowy problem - drgania itp to by nie było to regularne jak teraz jest...

Błędu niema - jest jazda jazda na krótkie dystanse, błędu niema, dalej pojade więcej niż 10km wywala błąd i pozamiatane,

dziś podczas jazdy testowej błąd był kasowany i była jazda dalej , przy wysokich obrotach było ok i napięcie na wszystkich 4ech wtryskach, zaś kiedy zatrzymaliśmy się na postuj wywala błąd.

ten wtrysk sie musi zawieszać - zobaczymy jak zmienimy... taka prawda...

jeszcze na dokładke bedą świece wymieniane na takie jakie powinny być przeznaczone do

tego samochodu bo może te co są teraz są w porządku ale nie takie jakie są przewidziane do tego auta.....

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 2 Listopad 2023, 20:32   

dziękuje Wam za próby pomocy mi w problemie , wiadomo forum to forum i zawsze wynikają nieporozumienia i nieścisłośći.... bo zawsze słowa można zinterpretować dwojako i wychodzi jak wychodzi...
mam nadzieje że wymienie to co mam wymienić i bede cieszył się dalszą jazdą ...

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 7 Listopad 2023, 20:18   

wymiana wtrysku nie pomogła.
błąd wyskakuje dalej.
auto idzie na sprzedaż.
pozdrawiam,

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Listopad 2023, 21:10   

Szkoda, bo naprawde mialem nadzieje, ze dowiem sie w koncu, co bylo przyczyna. Wydaje mi sie, ze i ten nastepny mechanik polegl. Znalazl objaw, ale nie umial ustalic, co wywoluje ten efekt. No coz , wspolczuje.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Listopad 2023, 21:13   

Szkoda-ostatnio trafiłem na peugota 308-ładnie i tak dalej utrzymany ale gość pisał o błędzie na 4 cylindrze z kolei dlatego niska cena sprzedaży bo też mu się odechciało chyba mechaników...Dodam że kiedyś punto mnie odwaliło na dwa cylindry brak iskry ale tam był winien padnięty sterownik,kable czy nowa cewka nie przyniosły skutku lecz sprawny czysty sterownik nie przypisany do IMO auta,podłączony -auto pracuje i kasacja checka..

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 10 Listopad 2023, 15:36   

auto tak czy inaczej idzie na sprzedaż,

ale jeżdżąc nim zaobserwowaliśmy pewna regułę , wywala błąd jak się zagrzeje i jak stoi na wolnych obrotach , nigdy to nie występuje jak jest w ruchu i na wysokich obrotach...

dziwne.

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 28 Listopad 2023, 21:02   

Dlaczego tak jest że jak się rozgrzeje to na niskich obrotach na postoju wywala
check-engine...

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 29 Listopad 2023, 17:40   

coś tam nagrzewa , i wywala tego checka, tylko co ,

sterownik tak jak poprzednik mówił ?? że jakieś tranzystory w sterowniku....

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 30 Listopad 2023, 19:08   

dejnekomirek , powiedz coś na ten temat , bo czuje że wiesz a niechcesz powiedzieć...

pozdrówka.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Listopad 2023, 20:30   

adibe napisał/a:
dejnekomirek , powiedz coś na ten temat


Doceniam Twoje zdanie, ale chyba juz wszystko powiedzialem. Samochody, to takze skomplikowana maszyneria , skladajaca sie z tak wielu komponentow, ze ciezko okreslic na odleglosc , co jest w niej nie tak. Ewidentnie nie zostala zrobiona doglebna diagnostyka, do dzisiaj nie wiemy, co jest powodem tego dziwnego zachowania sie silnika na wolnych obrotach. Zyje juz dosc dlugo, duzo przepracowalem przy samochodach , a ciagle jeszcze bywaja przypadki, przy ktorych czesto wyczucie , czy tez drobiazg decyduje o sukcesie w rozwiazaniu problemu, a czesto tez nie udaje sie dojsc do przyczyny . Bywa i tak. Testery sa pomocne, pozwalaja szybko znalesc przyczyne problemu, ale niestety nie zawsze sa idealnym rozwiazaniem. Czesto to przypadek, albo naprawde wyczucie i doswiadczenie sa sprawca sukcesu. Czesto na koniec okaze sie, ze rozwiazanie bylo proste, tyle ze odkrycie tego bylo droga przez meke. Tu powodem moze byc slaby kontakt gdziekolwiek w okablowaniu ( kable tez sniedzieja ) , moze byc tzw. zimny lut w sterowniku, moze byc problem z masa itp. Z drugiej strony, kazdy ma inne podejscie : jeden szuka na wyczucie, inny stara sie zglebic wskazania testera, a jeszcze inny wymienia wszystko , jak leci, bo moze uda sie trafic.
A moze problem lezy w nieprawidlowej pracy ukladu dolotowego? Ten silnik ma chyba tzw. Valvetronic , tj . zmiana skoku zaworow ssacych w zaleznosci od obciazenia silnika. Ten system jest bardzo zawodny , czesto dochodzi do stanu, gdy zawory nie otwieraja sie na ktoryms cylindrze i silnik traci zaplon (wypadanie zaplonu ) na wolnych obrotach. Jest to dosc znane w silniku BMW , ale do tej pory nie spotkalem jeszcze tego zjawiska w silnikach 1.6 Vti.
Jedyne co moge powiedziec, to to , ze wspolczuje Tobie problemu. Auto jest niezle, a tylko ta Creative Technologii psuje cala dume z posiadania. Szkoda, bo Citroen coraz bardziej olewa uzytkownikow. Ostatnio odkrylem , ze do C5 X7 z 2009 r. przestano produkowac czesci - niedostepne, wycofane z produkcji! O Pure Tech nie warto zaczynac rozmowy. Pozdrawiam

 
 
adibe

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Paź 2023
Posty: 36
Skąd: Lokeren
Wysłany: 30 Listopad 2023, 20:44   

Dejnekomirek dzieki za odpowiedź !

dobrze że chcą jeszcze go kupić za jako takie pieniądze , więc go sprzedam i kupię Opla - Astre... :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA