Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Listopad 2023, 18:10
Wtryskow w tym silniku nie trzeba kodowac. Wkladac i jezdzic. Ale.... , jesli brak napiecia na wtrysku, to mozliwe, ze problem lezy w kablach, albo w sterowniku. O ile dobrze pamietam to w tym silniku wtryski sa zasilane +12V po zaplonie, a sterowanie jest masa ze sterownika. Moze tez byc wspolna masa i sterowanie napieciem. Brak napiecia na jednym wtrysku to raczej inny problem, niz wtryskiwacz. Moze pomiar zostal zle zrobiony. Sprawdzilbym najpierw rezystancje kazdego wtrysku i najlepiej przy wymontowanej szynie sprawdzic, czy wszystkie wtryski podobnie dzialaja przez krotkie zakrecenie rozrusznikiem na odlaczonych cewkach zaplonowych z pomoca innej osoby. Mysle, ze problem powinien byc w zawieszaniu sie wtryskiwacza 3 cylindra sporadycznie, albo pod wplywem temp. (znam takie przypadki). Jesli problem dotyczy znikania sterowania wtryskiem na tym cylindrze, to problem tkwi w okablowaniu, albo w sterowniku. Czesto padaja tranzystory mocy sterujace wtryskami. Wszystko do sprawdzenia!
ale napięcie pojawia się na wtrysku podczas jazdy na wysokich obrotach wtedy jest jak należy i nie wywala błędu...
sporadycznie to nie jest bo jest regularnie - kasujemy bląd jedziemy te 80km/h odcinek bez problemu , zatrzymujemy się i trzęsie autem i wywala błąd...
jeśli to miałby być kable albo sterownik to by tego napięcia nie było by wogóle.... a tak na wysokich obrotach jest, tylko na postoju (niskich obrotach) wywala błąd... i jest okrągłe zero wtedy sterownik podwyższa wartości na pozostałe 3 wtryski...
Zrobiliśmy jazde testową i przy jeźdźie na wysokich obrotach błędu nie było napięcie było na wszystkich 4ech wtryskach, po zatrzymaniu auta po chwili wywala błąd i napięcie zero...
Ostatnio zmieniony przez adibe 2 Listopad 2023, 18:58, w całości zmieniany 2 razy
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Listopad 2023, 18:34
adibe, Co do foto zdjętej pokrywy to ostatnio widziałem filmik na YT jak gość pokazywał jak łańcuch już był luźny pod tym ślizgiem.Co do przerwy w dostawnie napięcia być może kabel styka pod obciążeniem auta, ale przestaje jak jest już w drganiach silnika na luzie..
jakby to był kablowy problem - drgania itp to by nie było to regularne jak teraz jest...
Błędu niema - jest jazda jazda na krótkie dystanse, błędu niema, dalej pojade więcej niż 10km wywala błąd i pozamiatane,
dziś podczas jazdy testowej błąd był kasowany i była jazda dalej , przy wysokich obrotach było ok i napięcie na wszystkich 4ech wtryskach, zaś kiedy zatrzymaliśmy się na postuj wywala błąd.
ten wtrysk sie musi zawieszać - zobaczymy jak zmienimy... taka prawda...
jeszcze na dokładke bedą świece wymieniane na takie jakie powinny być przeznaczone do
tego samochodu bo może te co są teraz są w porządku ale nie takie jakie są przewidziane do tego auta.....
dziękuje Wam za próby pomocy mi w problemie , wiadomo forum to forum i zawsze wynikają nieporozumienia i nieścisłośći.... bo zawsze słowa można zinterpretować dwojako i wychodzi jak wychodzi...
mam nadzieje że wymienie to co mam wymienić i bede cieszył się dalszą jazdą ...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Listopad 2023, 21:10
Szkoda, bo naprawde mialem nadzieje, ze dowiem sie w koncu, co bylo przyczyna. Wydaje mi sie, ze i ten nastepny mechanik polegl. Znalazl objaw, ale nie umial ustalic, co wywoluje ten efekt. No coz , wspolczuje.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Listopad 2023, 21:13
Szkoda-ostatnio trafiłem na peugota 308-ładnie i tak dalej utrzymany ale gość pisał o błędzie na 4 cylindrze z kolei dlatego niska cena sprzedaży bo też mu się odechciało chyba mechaników...Dodam że kiedyś punto mnie odwaliło na dwa cylindry brak iskry ale tam był winien padnięty sterownik,kable czy nowa cewka nie przyniosły skutku lecz sprawny czysty sterownik nie przypisany do IMO auta,podłączony -auto pracuje i kasacja checka..
ale jeżdżąc nim zaobserwowaliśmy pewna regułę , wywala błąd jak się zagrzeje i jak stoi na wolnych obrotach , nigdy to nie występuje jak jest w ruchu i na wysokich obrotach...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Listopad 2023, 20:30
adibe napisał/a:
dejnekomirek , powiedz coś na ten temat
Doceniam Twoje zdanie, ale chyba juz wszystko powiedzialem. Samochody, to takze skomplikowana maszyneria , skladajaca sie z tak wielu komponentow, ze ciezko okreslic na odleglosc , co jest w niej nie tak. Ewidentnie nie zostala zrobiona doglebna diagnostyka, do dzisiaj nie wiemy, co jest powodem tego dziwnego zachowania sie silnika na wolnych obrotach. Zyje juz dosc dlugo, duzo przepracowalem przy samochodach , a ciagle jeszcze bywaja przypadki, przy ktorych czesto wyczucie , czy tez drobiazg decyduje o sukcesie w rozwiazaniu problemu, a czesto tez nie udaje sie dojsc do przyczyny . Bywa i tak. Testery sa pomocne, pozwalaja szybko znalesc przyczyne problemu, ale niestety nie zawsze sa idealnym rozwiazaniem. Czesto to przypadek, albo naprawde wyczucie i doswiadczenie sa sprawca sukcesu. Czesto na koniec okaze sie, ze rozwiazanie bylo proste, tyle ze odkrycie tego bylo droga przez meke. Tu powodem moze byc slaby kontakt gdziekolwiek w okablowaniu ( kable tez sniedzieja ) , moze byc tzw. zimny lut w sterowniku, moze byc problem z masa itp. Z drugiej strony, kazdy ma inne podejscie : jeden szuka na wyczucie, inny stara sie zglebic wskazania testera, a jeszcze inny wymienia wszystko , jak leci, bo moze uda sie trafic.
A moze problem lezy w nieprawidlowej pracy ukladu dolotowego? Ten silnik ma chyba tzw. Valvetronic , tj . zmiana skoku zaworow ssacych w zaleznosci od obciazenia silnika. Ten system jest bardzo zawodny , czesto dochodzi do stanu, gdy zawory nie otwieraja sie na ktoryms cylindrze i silnik traci zaplon (wypadanie zaplonu ) na wolnych obrotach. Jest to dosc znane w silniku BMW , ale do tej pory nie spotkalem jeszcze tego zjawiska w silnikach 1.6 Vti.
Jedyne co moge powiedziec, to to , ze wspolczuje Tobie problemu. Auto jest niezle, a tylko ta Creative Technologii psuje cala dume z posiadania. Szkoda, bo Citroen coraz bardziej olewa uzytkownikow. Ostatnio odkrylem , ze do C5 X7 z 2009 r. przestano produkowac czesci - niedostepne, wycofane z produkcji! O Pure Tech nie warto zaczynac rozmowy. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum