koragreg
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: nie wiem
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
Wysłany: 15 Październik 2023, 22:19 chłodzenie silnika
Cześć
Mam citroena C4 grand picasso 2012 z silnikiem 1,6 i nie wiem czy jest to bolączka tego modelu czy mam problem z układem chłodzenia, dzieje się tak że bardzo długo się nagrzewa nawet gdy temp. zewnętrzna jest wysoka np. 20st. czy przełączanie obiegu dużego na mały jest elektroniczne?? czy jest mechaniczny termostat??
z góry dzięki
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Październik 2023, 22:25
Ustalmy na poczatku, jaki konkretnie masz silnik w tym aucie , o jakiej mocy? Kazdy z tych silnikow ma odmienne rozwiazania ukladu chlodzenia i bez dokladnych danych bedziemy tylko bezowocnie gdybac.
koragreg
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: nie wiem
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Październik 2023, 16:08
W odpowiedzi
Silnik 1,6 benzyna 120KM rok 2012
nie wiem co jeszcze podać
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2023, 17:12
Dziekuje. Czyli silnik Vti 120 KM. Teraz mozna rozmawiac. W tym silniku jest wynalazek z napedem pompy wody. Jest to sterowana elektrycznie rolka napedzajaca kolo pompy. Ma to przyspieszyc mocno nagrzewanie silnika do temp roboczej, gdyz pompa zaczyna pracowac bodajze od 60 °C. Jesli pompa pracuje caly czas , moze to byc powodem dlugiego czasu nagrzewania. Oprocz tego wina moze lezec po stronie termostatu, ktory po prostu jest caly czas otwarty i ciecz krazy w duzym obwodzie. Latwo to sprawdzic: pompe mozna obserwujac , czy kreci sie caly czas, czy dopiero po zagrzaniu sie cieczy, a termostat: najlepiej po odpaleniu silnika zimnego obserwowac, czy weze od chlodnicy robia sie szybko cieple. Przy idealnym termostacie jeden waz moze dosc szybko robic sie cieply, ale drugi musi byc dlugo zimny. Az do momentu , gdy temp. wzrosnie do okolo 80°C , a wiec weze zrobia sie bardzo gorace. Z powodu tych dwoch urzadzen silnik moze dlugo nie osiagac temp. optymalnej do prawidlowej pracy, co jest szkodliwe dla silnika i nie daje prawidlowego ogrzewania wnetrza samochodu. No i wzrasta zuzycie paliwa.
koragreg
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: nie wiem
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 8 Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Październik 2023, 17:43
Dzięki za informację.
W jaki sposób, może masz fotki w którym miejscu zlokalizuję tą pompę i który wąż jest na tzw. odpływ - powrót
z góry dzięki
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2023, 19:10
Pompa wody jest w okolicy poduszki silnika na prawym nadkolu , obok rozrzadu na lancuch, a waz wodny jest na dole chlodnicy po tej samej stronie stronie, co waz gorny. Spotykaja sie na obudowie termostatu. Gorny moze robic sie cieply, a dolny dlugo powinien byc zimny, az do momentu otwarcia termostatu, tj. okolo 80°C.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum