Witam, jest to mój pierwszy post na forum.
Auto jak w temacie 1.8 benz+LPG, od jakiegoś czasu losowo wyskakuje na wyświetlaczu błąd "Battery Charge Fault" oraz ikona akumulatora, kilkukrotne sprawdzenie napięcia ładowania na alternatorze i akumulatorze nie dało odpowiedzi , ładowanie zawsze ponad 14V, poza tym że przy okazji odcina zasilanie gniazda zapalniczki i przestaje Climatronic chłodzić to nic innego się nie dzieje, błąd potrafi zagasnąć w czasie jazdy albo po ponownym odpaleniu silnika, podpięcie pod interfejs diagnostyczny nic nie ujawniło żadnych zapisanych błędów.
Dwa dni temu też po włączeniu wycieraczek te nie wyłączyły się dopóki nie wyłączyłem silnika, potem działały prawidłowo - czy te dwie usterki mogą być powiązane ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Październik 2023, 11:37
Witam. Te dwie usterki moga byc powiazane, ale dluga droga do znalezienia przyczyny. Prawdopodobnie jest gdzies problem z kontaktem elektrycznym. Najczesciej mogla dostac sie woda do do BSI, do BSM i jakas wtyczka ma zasniedziale kontakty . W obu tych urzadzeniach brak zabezpieczenia przed wilgocia na wtyczkach. Do tego dochodzi typowy w Citroenie problem z masa, a wlasciwie zle kontakty na punktach masowych. Czesto wzrokowo wygladaja dobrze, a sa powodem spadku przewodzenia. Pomaga , dla pewnosci rozkrecenie polaczenia i oskrobanie nozem z nalotow.
Generalnie droga przez meke, ale mimo to warto sprobowac. W przypadku spryskania zlaczy srodkiem do oczyszczania stykow warto zmyc pozostalosc preparatu zmywaczem do hamolcow z uwagi na zracy charakter tych chemikalii, poprawiajacy kontakt, ale powodujacy korozje po dluzszym czasie od zastosowania. (przypominam tylko) . Na sterowniki psikamy tylko na styki, aby plyn nie wplynal do wnetrza. Najlepiej na wybudowanych urzedzeniach.
Runner79
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benz+ LPG
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 21 Paź 2023 Posty: 6 Skąd: Głogów
Wysłany: 22 Październik 2023, 11:42
Mylą mi się BSI i BSM ale jedną z tych skrzynek wymieniałem ( ta pod maską po prawej stronie silnika ) wtedy problemem były non stop świecące światła
A jeszcze jedno pytanie, czy usterka z tym błędem jeśli odcina działanie klimatyzacji to czy podobnie może robić z ogrzewaniem ? zbliża się sezon zimowy i nieciekawe by było gdyby ogrzewanie szwankowało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Październik 2023, 14:11
Samo ogrzewanie nie ma nic wspolnego z klimatyzacja. Sterowanie dziala tylko na kompresor klimy, a ustawianie temp. dziala wewnatrz samochodu w systemie ogrzewania .
Mozliwe, ze problem lezy w tym nowym BSM - tak to ta skrzynka bezpiecznikow pod maska.
Takie sporadyczne usterki sa bardzo ciezkie do zdiagnozowania. Czasami trzeba miec szczescie, aby odkryc przyczyne. Powodzenia
Runner79
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benz+ LPG
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 21 Paź 2023 Posty: 6 Skąd: Głogów
Wysłany: 23 Październik 2023, 15:24
Na razie będę jeździł, jeśli nie pokazuje błędu konkretnie to będzie skarbonka, a jeszcze zapytam poza tematem, czy ciśnienie sprężania 10,2 i 10,5 na 2 i 3 cylindrze jest mocno niskie ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Październik 2023, 17:42
Odnosnie cisnienia , nie podales ile masz na pozostalych? Przy pomiarze cisnienia mozna uzyc manometr, ktory nie pokazuje rzeczywistego cisnienia, moze popelniono blad przy mierzeniu, moze ktos zapomnial wcisnac gaz do podlogi, mozeakumulator oslabl, itd.., jest wiele czynnikow wplywajacych na pomiar cisnienia. Generalnie istotne jest o ile te pomiary sa rozne. Jesli sa zblzone wartosciami j to jest w miare ok. Problemem sa wyraznie duze odchylenia wartosci, swiadczace o anomaliach typu: nieszczelny zawor, rysa w cylindrze, padnieta uszczelka pod glowica, czy tez popekane, czy tez zapieczone pierscienie. Czasami warto zrobic probe olejowa, aby sprawdzic stan pierscieni, ale zawsze sa to wyniki przyblizone. Czesto prawda wychodzi dopiero po zdjeciu glowicy, czy tez wyciagnieciu tlokow.
Runner79
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benz+ LPG
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 21 Paź 2023 Posty: 6 Skąd: Głogów
Wysłany: 23 Październik 2023, 18:38
Na 1 i 4 jest lekko ponad 12, co do pomiarów to znając renomę mechanika myślę że robi to prawidłowo, bez sprawdzania szczegółowego określił że mogą być zawory z racji pracy głównie na LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum