Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
LEXIA: Kalkulator MM6LPB zamontowany w RFJ zatwierdzić
Autor Wiadomość
CITREON

Mój samochód: CITROEN C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: LPG
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 02 Lis 2023
Posty: 13
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 3 Listopad 2023, 15:33   LEXIA: Kalkulator MM6LPB zamontowany w RFJ zatwierdzić

Witam,
Citroen C5 FL HB, 2007r, 1.8 EW7A, 6FY, LPG. Mam pytanie do użytkowników Lexii. Wchodząc w kalkulator silnika dostajemy taki oto komunikat: "Kalkulator MM6LPB zamontowany w RFJ zatwierdzić w celu kontynuowania." Zatwierdzamy i przechodzimy dalej i wszystko gra - jasna sprawa. Tylko.. ja mam silnik 6FY, a jak wiadomo RFJ to 2.0. Potrzebuję informacji czy u Was Lexia rozpoznaje prawidłowo kod silnika przy 1.8? Czy może to zwyczajnie nic nie znaczący błąd w jej tłumaczeniu?

Pozdrawiam,
Mariusz

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Listopad 2023, 19:11   

W Lexii juz mnie nic nie dziwi. Te tlumaczenia na jezyk polski wolaja o pomste, ale.... co dziwic sie tlumaczom, skoro ich wiedza techniczna jest na miernym poziomie. Do tego jeszcze zdarzaja sie zwykle pomylki i jest jak jest. Dla ludzi obeznanych z pojazdem i testerem ta sytuacja nie odgrywa zadnej roli, majac wiedze i wiedzac , jakie dane sa odpowiednie damy rade. Dla kogos, kto zaczyna przygode z Lexia moze to byc trudna lekcja. Podobnie jest z liczbami, jednostki sa przeliczane czesto wrecz komicznie, ale przeciez nie o to chodzi. Wazne jest, ze jest taki tester i ze oddaje rzeczywisty stan samochodu. Inne testery czesto sieja glupotami, ale to tez normalnosc w uniwersalnosci.

 
 
CITREON

Mój samochód: CITROEN C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: LPG
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 02 Lis 2023
Posty: 13
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 3 Listopad 2023, 21:09   

Odczyt i interpretacja tych głupot to nie problem. Problem jak jest zwykle niedostateczna ilość danych, albo prędkość odczytu złącza diagnostycznego. Stany ustalone diagnozuje się łatwo, w nieustalonych się zaczyna..

Sprawa wydawałaby się prosta. Nie zgadza się kod silnika, więc trzeba sprawdzić numer sterownika w samochodzie i po sprawie. Okazuje się, że sterownik o tych numerach obsługuje 1.8 i 2.0. Sterownik jest taki sam. Innymi słowy można wsadzić tam sterownik o takich samych numerach, a pochodzący z silnika o innej pojemności. Albo wymaga kodowania, albo po kasowaniu adaptacji jest w stanie połapać się w czym ma do czynienia. Jak się zastanowić, to jest to możliwe. Potrzebuję potwierdzenia na innym samochodzie, czy wyświetla tak samo jak u mnie czy zgodnie z prawdą. Będę wtedy wiedział jaki obrać kierunek działania.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA