Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xara Picasso 1.8 16v montaż napinacza duży problem
Autor Wiadomość
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 20:22   Xara Picasso 1.8 16v montaż napinacza duży problem

Witam, to mój pierwszy post, proszę więc o wyrozumiałość.
Mam dwie cytryny pikasso, pierwsza z 2000r z którą nie mam żadnych problemów, i drugą z 2005r z powodu której coś mnie trafia. Wieczne problemy, które w mękach rozwiązywałem sam, remont silnika przy 250000 km. Ale skoro zrobiłem już silnik, to go tak leczę, bo mi poprostu szkoda pozbywać się tego samochodu, ale w tym wypadku nie wiem co począć. Dziś szczepił mi napinacz paska wielorowkowego, co spowodowało wcięcie się tego paska w zbiornik pompy wspomagania, to już następny problem, ale odnośnie napinacza, kupiłem nowy, zamontowałem go po wielu trudnościach, ponieważ dopiero po jakimś czasie, kiedy w końcu stwierdziłem, że musi być zamontowany w takiej a nie innej pozycji, stwierdziłem że gdzieś się zgubiło, urwało miejsce, w które przykręca się lewą śrubę napinacza, na zdjęciu lewa strona. I tu moje pytanie, czy da się coś z tym zrobić, czy raczej będę się musiał pozbyć tego samochodu?
Czy miał ktoś podobny problem? Napinacz który się zepsuł delikatnie mówiąc, musiał już trzymać się na jednej prawej śrubie, bo właśnie z prawej strony napinacz się poprostu złamał. Proszę o jakiekolwiek sugestie, będę wdzięczny, pozdrawiam.



IMG_20240106_133141.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 43,21 KB

IMG_20240106_201754.jpg
za tą dziurą nie ma nic.
Plik ściągnięto 3 raz(y) 83,31 KB

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 11:05   

Element do którego mocuje się napinacz jest z aluminium i jest demontowalny z bloku silnika, można go wymienić jak pękło mocowanie.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 17:14   

A więc dzisiaj spojrzałem na to jeszcze raz, i możesz mieć rację, aczkolwiek dużo nie zobaczyłem, być może gdybym miał warunki, ściągnął bym obudowę paska rozrządu, i być może byłoby widać więcej. Czy ktoś dysponuje czym kolwiek, żeby było widać taki element?

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 18:37   

Mam ten sam silnik w swoim Pikusiu. Zrzucasz osprzęt i wymieniasz ten wspornik. Rozrządu nie trzeba ruszać.



Zrzut ekranu 2024-01-07 183622.png
Plik ściągnięto 4 raz(y) 167,58 KB

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 18:47   

Na twoim zdjęciu widzę że jest pokazane miejsce montażu napinacza z prawej strony, a ja mam problem z lewą stroną, czy to i tak jest mocowane w ten sam element? Ja znalazłem takie coś, ale mam nadzieję że się mylę, co o tym myślisz?



IMG_20240107_184305.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 84,25 KB

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 18:53   

To co zaznaczyłeś to jest łapa mocująca silnik do nadwozia.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 18:57   

no ok, a w tej łapie nie ma przypadkiem brakującego lewego gniazda na tą śrubę? wybacz, ale muszę mieć 100 % pewność, że jest to spokojnie do zrobienia. I jeśli to jest to o czym mówisz, to co trzeba rozkręcić, żeby to wymienić.

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 21:29   

Ja znalazłem z 2002 roku ale czy napewno do tego modelu z napinaczem?łapa Ogólnie to przydał by się numer OE bo jak na rysunku wyskakuje dla diesla podobna od Wojtka

 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 22:09   

Bardzo dziękuję, teraz przynajmniej wiem czego szukać, i że jeszcze nic straconego. Muszę poszukać jeszcze jak to wymienić.
A przy okazji zapytam czy można wymienić zbiornik wyrównawczy pompy wspomagania, ponieważ ułamany napinacz spowodował zmianę prowadzenia paska, który z kolei jak nóż, przeciął mi owy zbiorniczek w bardzo pechowym miejscu i w sumie nie wiem czy da się to zakleic bądź wymienić, czy też lepiej kupić używaną pompę. A pytam bo widziałem wiadomo gdzie, same zbiorniczki, i tu pojawia się pytanie czy ktoś to może przerabiał?



IMG_20240107_215615.jpg
Plik ściągnięto 947 raz(y) 10,08 KB

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2024, 16:38   

Dawid z., Czyli jesteś pewien że tak wygląda ta łapa w Twoim foto bez napinacza? a co do zbiorniczka to kiedyś potrzebowałem kupić koło sprężarki to opłacało się kupić cenowo całą sprężarkę z kołem ,za kilka lat wyjmowałem cewkę do sprężarki

 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 8 Styczeń 2024, 17:08   

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=PEUGEOT00&ssd=%24%2AKwFwRFVCFQU1CAsWFBldTCg8HBsFdHt2d2VKeTE3BBAMCAoJTFt3HTM3MwIUDRxaR01weXB1dT0nJ29wbi0xPQYtJyEGXVZdcnNwfDw2Ki9vVmYmJgQBcAV1dyNUOXECOjMnKy0ld3BJOWEpLCZhZHw7NzgSB3ZnbmNmJ29heyshN2dieWQdOVc5A3N1Z25hBnZdRUhgb2YHcgR0czk5KwBzAAZ3YRk7AAAAAAe1AAg%3D%24&vid=0&cid=83&uid=0&q=

Według tej strony internetowej to tak powinno wyglądać, ale pewności nie mam, bo tego poprostu nie widać.

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
  Wysłany: 9 Styczeń 2024, 05:05   

No więc nabrałem pewności, teraz jak się do tego dobrać :-? [/center]

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 08:37   

Chyba jednak mylisz sie. To co na rysunku to raczej tylko uchwyty mocowania silnika. Brak na nim elementow mocowania agregatow.

 
 
Dawid z.

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.8 16v
Paliwo: benzyna
Wersja:: po lifcie
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 9
Skąd: ENSCHEDE
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 08:44   

Rzuć okiem na to zdjęcie.



IMG_20240109_084256.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 52,45 KB

_________________
Lepiej być głupim 5 minut, niż przez całe życie ☝️.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 17:39   

W moim Linku który wrzuciłem z Aledrogo łapa jest z kompletnym prawie napinaczem Gates bez rolki napędowej ,tylko ta pewność że nie jest tak czasem jak rysunek Wojtis1990 że łapa jest z mocowaniem alternatora. Silniki przed czy po lifcie mogą płatać figla .Na przykładzie Xsary jaką miałem pompa wspomagania jest inna i inaczej mocowane tak że czasem lusterko diagnostyczne pozwala odkryć numer OE :-) Ta łapa powyżej ma nie kompletny napinacz według mnie..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA