Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C3 1.4 HDi kręci nie odpala bezpiecznik się przepala
Autor Wiadomość
HPBaxxter

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lut 2024
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Luty 2024, 11:07   C3 1.4 HDi kręci nie odpala bezpiecznik się przepala

Witam,
mam problem z moją C3 1.4HDi. Auto przestało odpalać. Kręci, natomiast bez skutku. Zwróciłem uwagę, że w puszce BSM przepala się bezpiecznik 30A opisany numerem 15. Czytałem też że jest to częsty problem z BSM i niekoniecznie trzeba dalej problemu szukać poza puszką. Niestety do mojego BSM-B3 nie znalazłem pomocy. Mogę prosić o pomoc które elementy (pewnie przekaźnik) należy sprawdzić oraz ewentualnie jak ożywić ten model BSM ? Chyba że moje oskarżenie wobec BSM jest niesłuszne :)
Załączam zdjęcia BSM.
https://www.zippyshare.day/I35k9P5ojGzdIv4/preview
https://www.zippyshare.day/K79lvZPXxrebvN7/preview
Z góry dzięki.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 12 Luty 2024, 13:31   

Witam . Odlacz kabel od pompy paliwa w baku , wloz nowy bezpiecznik i sprawdz, czy przepala sie? Jesli nie, to pompa do wymiany. Pobiera zbyt duzy prad, albo ma zwarcie.
Na tym bezpieczniku jest pare obwodow sterowania silnikiem , ale rowniez i pompa paliwa. Obstawiam, ze tu jest problem. Spalony bezpiecznik blokuje start silnika, a rowniez pompa zasilajaca nie wytwarza nadcisnienia w dolocie paliwa i masz problem. BSM zostaw w spokoju, bo on pracuje poprawnie. Powodzenia.

 
 
HPBaxxter

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lut 2024
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Luty 2024, 18:51   

Dziś wykluczyłem podgrzewacz paliwa we filtrze. Po jego odłączeniu bezpiecznik nadal się przepala już przy przekręceniu klucza na zapłon. Jak zlokalizować wtyczkę od pompy? Czy w obwodzie bezpiecznika jest coś jeszcze co może powodować problem ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 12 Luty 2024, 20:07   

Musisz sie dostac do zbiornika paliwa. Pewnie pod siedzeniem tylnym jest luk i tam jest dostep do pompy. Wystarczy odlaczyc wtyczke i sprawdzic zachowanie bezpiecznika.
Z tego obwodu moze byc zasilany sterownik silnika, a zapewne zasilanie czujnikow, czy tez zawor EGR. Odlacz pompe to bedziemy wiedziec , co dalej.

 
 
HPBaxxter

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lut 2024
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Luty 2024, 17:26   

Do domniemanej pompy pod siedzeniami dochodzą 2 przewody co oznacza że pompy tam nie ma, a dwa przewody są od pływaka. Niestety odłączenie nie na wpływu na sytuację.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2024, 18:11   

https://autobezpieczniki.pl/citroen-c3-mk1-2002-2009-skrzynka-bezpiecznikow/#google_vignette -według tego przepala coś od centralnego..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 13 Luty 2024, 18:23   

sasun71 napisał/a:
według tego przepala coś od centralnego..


Niestety nie. Mowimy o BSM , pod maska. Jest pare opisow tego bezpiecznika, ale sa bardzo niedokladne i z bledami. Mamy problem, bo okazuje sie , ze w tym silniku jest system Delphi i niestety pompy w zbiorniku brak. Bezpiecznik 15 zabezpiecza zasilanie silnika i jego sterownika. Niestety nigdzie nie mozna znalesc dokladnego opisu. Ewidentnie przepalenie tego bezpiecznika blokuje prace silnika. Pozostaje ustalic , co powoduje zwarcie, ale nie jest to proste, jak widac. Podgrzewacz paliwa juz wyeliminowany. Liczylem na pompe, ale jej brak w tym modelu.
Trzeba dokladnie przejzec instalacje, moze odlaczyc sterownik silnika i sprawdzic, czy dalej przepala ten bezpiecznik? Cos ewidentnie robi zwarcie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2024, 18:25   

dejnekomirek, Nie doczytałem że pod maską więc bujamy się dalej.. inna sprawa świece żarowe i zwarcie możliwe?Co ciekawe Ja trafiam na opisy aby komory silnika i pasażera,komora silnika 15 to światła 10a,a 14-ma 30a podgrzewacz oleju

 
 
HPBaxxter

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lut 2024
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Luty 2024, 18:38   

W zależności od modelu BSM opisy są różne i często są w związku z tym mylące… ja mam BSM-B3 i u mnie numer 15 pod maską ma 30A. Na pewno jest poprawny bo patrzyłem na używki na allegro i wszędzie tak samo. Co do świec… pierwszy bezpiecznik spalił się jak auto pracowało na luzie. Po prostu zgasło a bezpiecznik się przepalił. Zatem może to niekoniecznie świece, skoro one tylko grzeją przed rozruchem? Następne bezpieczniki już palone były przy samym przekręceniu klucza na zapłon lub na rozrusznik który kręci i nie odpala z wadliwym bezpiecznikiem.

 
 
HPBaxxter

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lut 2024
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Luty 2024, 18:43   

Aa i taki mały szczegół. Auto czasem po wymianie odpali, pochodzi. Czasem bezpiecznik się przepali i nie odpali… a czasem po przejechaniu jakiegoś dowolnego dystansu, zwykle małego - podczas postoju na światłach zgaśnie. Wtedy tylko modlitwa czy wymiana bezpiecznika pomoże, bo raz spaliłem 5 pod rząd. Zatem usterka pojawia się i znika- ciężka do diagnozy

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2024, 18:57   

HPBaxxter, Patrz na kable wejście i wyjście do BSM jak i pod BSM ,bo może w chwili otarcia z masą robi się zwarcie skoro czasem pracuje a takie kable już widziałem na YT aż zielone od nalotu z miedzią na wierzchu,co do świec znam przypadek że gotował się alternator komuś jak przekaźnik nie rozłączał świec i pracowały....na zimnym raczej zawsze idzie na grzanie świec ..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 13 Luty 2024, 19:57   

sasun71 napisał/a:
komora silnika 15 to światła 10a,


Ten opis jest do nowszej wersji C3 - tak to robi sie szum informacyjny. Ludzie pisza bzdury bez sprawdzenia.

Swiece sa zasilane z innego miejsca. Niemozliwe, aby to one wywalaly ten bezpiecznik.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2024, 20:20   

dejnekomirek, A niby lata produkcji pasują a na foto wersja I-potem się błądzi...Zresztą w xsarze w ciągu pół roku między wersjami też były zmiany.. :roll:

 
 
HPBaxxter

Mój samochód: C3
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lut 2024
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Marzec 2024, 10:37   

Problem długo się nie pojawiał. Wrócił znów, niestety w trakcie jazdy... Przestał podawać paliwo (zgasł w trakcie jazdy) aż stanął - bezpiecznik przepalony. Teraz wygląda nieco inaczej. Po wymianie bezpiecznika mogę odpalić auto, ale kiedy wrzucę 1, puszczam sprzęgło i dodaje gazu żeby ruszyć, wtedy gaśnie - przepala bezpiecznik. Może to trochę ukierunkuje w czym leży problem.

 
 
test

Mój samochód: Citroen XM 2.0 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B/G
Wersja:: ?
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 48
Skąd: Lublin/Poznań
Wysłany: 13 Marzec 2024, 20:41   

A czy ten bezpiecznik się mocno grzeje? Czasem problem jest w słabym styku i bezpiecznik się przegrzewa w gnieździe. Tym sposobem się przepala. Dobrze byłoby także zmierzyć orad płynący przez niego. Wtedy można zaobserwować w którym momencie idzie prąd o najwyższym natężeniu, który powoduje zadziała nie bezpiecznika.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA