Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
LEXIA wymagania sprzętu
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 14:24   



Wedlug moich pomiarow: (30 pin - OBD2)
1 - 16;
2 - 1;
3 - 4;
7 - 7;
8 - 15;
11 - 13;
13 - 6;
14 - 11;
15 - 12;
16 - 14;
18 - 8;
19 - 2;
24 - 9;
25 - 10;
26 - 3;
27 - 10.
wtyczka 30 pinowa jakna zdjeciu po lewej,OBD2 - jak po prawej.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Ostatnio zmieniony przez robert 22 Styczeń 2012, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 16:16   

Robert,
Zupełnie inaczej niż na schemacie ? no ale skoro Tobie działa i u innych to musi tak być .
Ciekaw jestem do czego jest moja przelotka ? :-? do d...y chyba nie ,za dużo pinów :lol:


dzięki Robert,

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 21:48   

robert, No to żeś nabroił ;-) ...teraz będziesz musiał wypić to coś nawarzył :-)
( masz cytrynówkę ode mnie) .Dwa dni( w porywach ) szukania po internecie prawidłowego schematu i nic :cry: a tu masz :-) jest :-)
Zabrałem się za operacje i efekt przyszedł upragniony :-P
Swoją drogą .... dlaczego ludzie na allegro sprzedający swoje produkty ( konkretnie ten kabelek ) wciskają ludziom ,że wszystko zostało skrupulatnie sprawdzone i żeby lepiej nie dziamolić :-?



DSC04753.jpg
Plik ściągnięto 1091 raz(y) 107,12 KB

gniazdo30pin.jpg
Plik ściągnięto 1044 raz(y) 106,83 KB

gniazdo30pin2.JPG
Plik ściągnięto 1073 raz(y) 67,18 KB

gniazdo30pin4JPG.jpg
Plik ściągnięto 1070 raz(y) 93,5 KB

gniazdo30pin5.JPG
Plik ściągnięto 1061 raz(y) 107,12 KB

gniazdo30pin6JPG.jpg
Plik ściągnięto 1054 raz(y) 90,61 KB

efekt końcowy.jpg
Plik ściągnięto 1121 raz(y) 64,63 KB

efekt końcowy2.jpg
Plik ściągnięto 1130 raz(y) 61,66 KB

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 22 Styczeń 2012, 22:18   

Mam z tego rozumieć ,że rozebrałeś wtyczką i poukładałeś na nowo zgodnie z pomiarami Roberta ?

_________________
niech moc będzie z DS
Ostatnio zmieniony przez grigori333 23 Marzec 2013, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 22:24   

grigori333, Miałem wybór , odesłać na mój koszt i kupić kolejny kabelek sprawdzony przez fachmana :-P z allegro .

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 22 Styczeń 2012, 22:42   

henryxm, Ale nie odpowiedziałeś czy dobrze rozumuje .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 22:57   

grigori333 napisał/a:
Ale nie odpowiedziałeś


No skoro już przeglądam sobie ustawienia .
Teraz muszę trochę to wszystko ogarnąć ....mam błąd z wyprzedzeniem kąta wtrysku :-/ .



lexia epic.jpg
Plik ściągnięto 1097 raz(y) 60,6 KB

lexia epic 1.jpg
Plik ściągnięto 1111 raz(y) 62,32 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Styczeń 2012, 18:33   

henryxm napisał/a:
Teraz muszę trochę to wszystko ogarnąć ....mam błąd z wyprzedzeniem kąta wtrysku :-/ .
Może musisz lekko pompą ruszyć. Może jest zbyt duża różnica i pompa nie daje rady ustawić większego wyprzedzenia.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 23 Styczeń 2012, 19:24   

Tak wiem ,że muszę to zrobić mechanicznie . Kąt wtrysku jest w górnej granicy pracy silnika ( te 4 stopnie to jest to co koryguje sterownik pompy ).
Pytanie ...dlaczego przestawił się kąt wtrysku ?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Styczeń 2012, 19:30   

henryxm, Może po zmianie paska itp. Dużo nie trzeba. Wystarczy, że się z czasem wydłuży o kilka mm i kąt się może znacznie przestawić. Inny producent paska i kąt także idzie w łeb...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 23 Styczeń 2012, 20:20   

Być może tak jak piszesz tu jest ta przyczyna .
Czytałem ...podobną historie ( też na Lukas Epic ) jak u mnie gość też się zastanawiał i szukał przyczyny .W końcu udało mu się znaleźć...wyrobiony luźny klin na pompie .Po tym Lukasek z silniczkiem pracuje już równo bez kichnięć .
Faktem jest ,że powinienem już zrzucić stary rozrząd i założyć nowy ,ale aura jeszcze nie odpowiednia ( zimny garaż :-? )

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 24 Styczeń 2012, 22:29   

Zrobiłem dziś mechaniczną cofkę na pompie na max by opóźnić kąt wtrysku .
Efekt ,równa praca silnika ale w dalszym ciągu błąd w ustawieniach .
Swoją drogą to ....dojście do nakrętki pod pompą jest po :shock: prostu cudowne .
Muszę jednak tego mojego cudownego epica wyciągnąć i uszczelnić od A do Z i wymienić rozrząd bo tu leży przyczyna moich westchnień :-?



1.jpg
Plik ściągnięto 1087 raz(y) 61,72 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 1047 raz(y) 55,53 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 1111 raz(y) 63,4 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 1064 raz(y) 54,94 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Styczeń 2012, 22:54   

henryxm, Widzę, że wstawiłeś fotki "przed" i "po". Nie dałeś tylko tej z korekcją pompy "po"? Bo jest tylko jedna.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 14 Luty 2012, 22:40   

Kontynuując temat ,w którym dalej mamy zagadkę ***Adapter OBD2 16 PIN 30 PIN*** i brak połączenia z :
- automatycznie nie odczytuje VIN
- airbag
- klimatyzacja
i mam prośbę :
- jak w waszych adapterach są rozmieszczone te piny ?
W informacjach jakie odnalazłem to część pinów jest stałych a piny które nie posiadają ( nie podłączone ) są w zależne od producenta.

Moje gniazdo w XM i występujące piny.



gniazdo 30 pin XM II.JPG
Plik ściągnięto 26711 raz(y) 11,38 KB

Gniazdo diag.jpg
Plik ściągnięto 1088 raz(y) 98,63 KB

obd2.jpg
Plik ściągnięto 18997 raz(y) 73,24 KB

obd2xx.jpg
Plik ściągnięto 7313 raz(y) 82,97 KB

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 15 Luty 2012, 08:16   

Ja tam dokładnie na tym się nie znam ale patrząc na moją wtyczkę to mam puste tylko 4,5 i 6

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA