Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny wypatrzony Rajd WRC
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 11:32   Kolejny wypatrzony Rajd WRC

Zakończyła się 10 eliminacja mistrzostw WRC. Niestety tym razem bezpośrednie rozstrzygnięcia zapadły w siedzibach zespołów, a nie na rajdowych trasach. Zarówno Latvala, jak i Ogier musieli poświęcić swoje pozycje dla kolegów z zespołów: Hirvonena i Loeba.
Ale od początku:

jest czwartek 8 września.
SuperOes na samym początku wygrywa Ogier, przed Loebem, Latvalą i Hirvonenem.
2 Os to ten sam odcinek co na początku, tym razem minimalnie szybszy jest Loeb, przed Ogierem, dalsza dwójka taka sama jak na pierwszym Oesie.
To w zasadzie przedsmak i nikt tak naprawdę nie ryzykował w 100%. Prawdziwe ściganie rozpocznie się jutro.

Piatek 9 września.
3 OS - należy do Loeba, wygrał z Ogierem ponad 2,5 sek, trzeci na mecie zameldował się Hirvonen ze stratą blisko 10 sekund.
4 OS - wygrywa niespodziwanie Petter Solberg, drugi na mecie jest Mikko Hirvonen, a trzeci Ogier. Loeb ma pecha i po przejechaniu 1,3 km ma dachowanie.
- Za szybko wszedłem w prawy zakręt, ponieważ popełniłem błąd patrząc na deskę rozdzielczą. Nie byłem skoncentrowany, za późno zacząłem hamować i było za szybko - tłumaczył potem Loeb.
5 OS - pada łupem Latvali, który minimalnie wyprzedza Hirvonena i Ogiera.
W klasyfikacji generalnej Rajdu prowadzi Ogier z przewagą 9s nad Hirvonenem i blisko 25s nad Latvalą.
6 OS - wygrywa Latvala, przed Novikovem i HIrvonenem. Wszyscy zgodnie mówią że jest niesamowicie ślisko niczym na lodzie.
Najwyraźniej Australia nie służy CItroenom, Ogier wypada pod koniec etapu z drogi i ląduje na drzewie.
Ogier skomentował całe zdarzenie w nastepujący sposób: Ten etap był bardzo trudny na twardych oponach. Nie miałem presji, ale wiedziałem, że muszę mieć dobry czas, ponieważ jutro nie będzie odkurzania. Błędy mogą zdarzyć się każdemu - mówił Ogier - dotknąłem tyłem samochodu o coś. Obróciło nas i uderzyliśmy w drzewo. To nie był wielki błąd, ale łatwo było popełnic jakikolwiek, ponieważ warunki były bardzo trudne.
7 OS - honoru Citroenów broni już tylko Petter Sollberg, który zajmuje 3 miejsce, zwycięża Hirvonen przed Latvalą.
8 OS - na mecie pierwszy melduje się Latvala, przed Hirvonenem i Solbergiem.
9 i 10 OS dwa Super Oesy na zakończenie dnia, pierwszy wygrywa Latvala, drugi Hirvonen.

Klasyfikacja generalna po dwóch dniach rajdu wygląda następująco: minimalnie prowadzi Hirvonen przed Latvalą, trzeci jest Solberg ze strata 44s.
Malcolm Wilson - szef zespołu Forda potwierdził że zastosuje Team Orders w swoim zespole - inaczej po prostu nie mamy szansy na mistrzowski tytuł. Latvala, który nie ma szans na mistrzowski tytuł pogodził się z tą decyzją.
Zespół Citroena poinformował że zdołano odbudować samochód Loeba i wystartuje jutro w systemie SupeRally.

Trzeci dzień 10 września.
11 OS - Najwyraźniej Latvala zapomniał o wczorajszych decyzjach zespołu i wygrał kolejny OS na mecie za nim zameldowali się: Petter Solberg, Sebastien Ogier i Sebastien Loeb. Piąte miejsce zajął Hirvonen, który stracił 10 sekund do lidera.
12 OS - Po raz kolejny Latvala wygrywa - czyżby zapowiedź WIlsona była blefem??? Kolejne miejsca zajmują: Hirvonen i P. Sollberg. czwarty jest Ogier, piąty Loeb, a szósty Novikov.
Na mecie Rajdu Henning Solberg relacjonował: Pod koniec etapu była duża krowa! Prawie w nią uderzyłem!
13 OS - Latvala znowu najszybszy, drugi Hirvonen, trzeci Ogier. czwarty Novikov, piąty Loeb, szósty Solberg.
14OS - Dzisiaj na Latvalę nie ma mocnych. Fin po raz czwarty triumfuje na mecie dzisiejszych odcinków specjalnych, drugi jest Ogier, a trzeci Solberg.

Na mecie porannej pętli powiedzieli:
-uczę się nowych drógi i poprawiłem opis. Pracujemy jeszcze nad punktami dla Citroena, więc jedziemy dalej - mówił Ogier;
- musimy dojechać do mety i zdobyć cenne punkty dla Citroena. Trudno jest znaleźć motywację po tym, co wydarzyło się wczoraj. Mogę zdobyć jeszcze punkty na Power Stage, więc patrzymy w tym kierunku - Loeb;
- w tej chwili cieszę się jazdą. Czuję się fantastycznie na tych odcinkach. Spodziewałem się szybszego tempa po Petterze. Może mam szczęście, że dziś jestem drugi na trasie - komentował Latvala

15 OS - Ogier tym razem zdołał pokonać Latvalę, trzeci na mecie Loeb. Mety odcinka nie osiągnął Henning Solberg.
16 OS - Ogier ponownie wygrywa, drugi na mecie jest Loeb, a trzeci Solberg. Ogier liczy na wejście do pierwszej dziesiątki.
17 OS - Obydwaj kierowcy fabrycznego teamu Citroena przypuścili atak, ponownie najszybszy Ogier, trzeci melduje się Hirvonen.
18 OS - kolejny dublet Citroena - tym razem mistrz jest odrobinę szybszy, trzeci Solberg.
19 i 20 OS - znowu citroeny najszybsze, na metą pierwszego szybciej dojeżdża Loeb, potem Ogier i Solberg. na 20 szybszy Ogier przed Loebem i Solbergiem.
W klasyfikacji generalnej prowadzi Latvala z przewagą niecałych 23s nad Hirvonenem i blisko minuty nad Solbergiem.

Komentarze z mety:
- Moi mechanicy wykonali wspaniałą robotę, abym mógł dziś wystartować. Ciężko się jedzie bez walki, ale takie jest życie. Trzeba to zaakceptować - mówił Loeb;
- Naszym celem jest zdobycie kilku punktów i wskoczenie do Top 10. Każdy może popełnić błąd. To jest rajd i wszystko może się zdarzyć - komentował Ogier;
- Popełniłem mały błąd na ostatnim przejeździe, ale jestem zadowolony. zobaczymy, co wydarzy się jutro. Wszystko może się zdarzyć - mówił Petter Solberg;
- Mam nadzieję, że druga pozycja będzie pomocna. Jutrzejsze odcinki są szybsze i nie wiem, czy będzie tak dobrze jak dzisiaj. Musimy się tylko upewnić, że Petter nie będzie dla nas zagrożeniem - komentował Hirvonen;
- Jutro będę czyścił jako pierwszy na trasie. Nie wiemy, czy oesy są mokre po piątkowych opadach. Dowiemy się rano. Chciałbym wygrać, ale znam sytuację Mikko i pomogę mu, ale najpierw musimy zobaczyć jak potoczy się dzień - mówił Latvala.

Ostatni dzień rajdu:
21 OS - wygrywa Hirvonen, przed Solbergiem i Ogier.
22 OS - tym razem Latvala jest najszybszy, drugi Solberg, trzeci Hirvonen. Odcinka nie ukończył Novikov, który przyblokował nieco Ogiera i Loeba.
23 OS - Na mecie odcinka dwaj kierowcy Citroena notują prawie taki sam czas, dzieli ich zaledwie 0,1s, Loeb szybszy, potem Ogier, Solberg Latvala i Hirvonen. Henning Solberg miał wypadek swoją fiestą i rolował kilka razy, dzięki temu Ogier wskoczył do 10.
24 OS - wygrywa Hirvonen przed Ogier i Loebem
25 OS - oficjalnie wygrywa Hirvonen, przed Solbergiem i Loebem. Niestety wyniki zostały zniekształcone prze team orders, wydane zarówno przez forda jak i citroena.

oto komentarze kierowców:
- Niestety on (Latvala) już stracił szansę na mistrzowski tytuł i umówiliśmy się, że będzie mi pomagał. Jestem mu bardzo wdzięczny za pomoc w wywalczeniu mistrzowskiego tytułu - komentował Hirvonen;
- Tak, zatrzymałem się przed żółta tablicą. Zdecydowaliśmy jako zespół, że Mikko jest w lepszej pozycji w walce o mistrzowski tytuł i będę mu nadal pomagał. Oczywiście jak każdy kierowca, który chce wygrać mam pasję, ale muszę zaakceptować sytuację Mikko - mówił Latvala;
- Wiem, co się dzieje. Ogier zwalnia, abym zgarnął dodatkowe punkty w mistrzostwach, bo zespół zadecydował, że Mikko jest naszym największym zagrożeniem - mówił Loeb;
- Powiedziano mi, że mam przepuścić Loeba do przodu. To decyzja zespołu i szanuję ją. Nie będę jej komentował. Myślcie, co chcecie - komentował team orders Citroena Ogier, który stał na oesie blisko dziesięć minut.
Według mnie decyzja Citroena jest dziwna, ponieważ Loeb zyskał zaledwie jeden punkt przewagi nad Ogier w wyniku decyzji kierownictwa Citroena a niesmak pozostał. A cała sytuacja może odbić się na stosunkach Ogiera i Loeba.

26 OS - wygrywa Loeb, przed Latvalą, Solbergiem i Hirvonenem. Dzięki temu Loeb uzyskał kolene 3 punkty przewagi nad Ogier.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Ostatnio zmieniony przez robert 11 Wrzesień 2011, 15:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 11:43   

Dla wyjaśnienia Ogier to chodzi o mnie ze względu na moje nazwisko Ogryzek już od podstawówki na mnie wołano Ogier ;-)

Przepraszam że tak długo to ukrywałem ale prawka w końcu musiała wyjść na jaw ;-)


robert, Masa informacji fantastyczny reportaż ja nie mogłem oglądać bo nie mam telewizorni tu wiec dzięki tobie jestem na bieżąco a naprawdę mnie to interesuje :-)

Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Wrzesień 2011, 15:16   

Oto krótkie podsumowanie: do końca pozostały 3 rajdy, więc maksymalnie można zdobyć 84pkt.
W tej chwili klasyfikacja wygląda następująco:
1. Loeb - 196pkt.
2. Hirvonen - 181pkt.
3. Ogier - 167pkt.
4. Latvala - 116pkt.
5. P. Solberg - 110 pkt.
Teoretycznie więc na tytuł ma szanse nawet Latvala, ale jest bardzo mało prawdopodobne by pierwsza trójka nie punktowała, tym bardziej, że ani Citroen, ani Ford nie dopuszczą do tego by Loeb i Hirvonen nie punktowali. Czekają nas więc wielkie emocje i miejmy nadzieje że tytuł mistrza rozstrzygnie się na trasach rajdowych, a nie w gabinetach.

Klasyfikacja konstruktorów wygląda następująco:
1. Citroen WRT - 347pkt.
2,. Ford Abu-Dhabi WRT - 285pkt.
I tylko między tymi dwoma zespołami będzie walka o tytuł mistrza.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA