Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Testy zderzeniowe C4
Autor Wiadomość
pianka
[Usunięty]

Wysłany: 30 Listopad 2008, 02:21   Testy zderzeniowe C4

C4 wypadł bardzo dobrze podczas testów i zasłużył na wynik pięciogwiazdkowy. Kabina pasażerska chroniła bardzo dobrze wszystkich pasażerów. System ochrony zawiera dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki montowane w oparciach siedzeń, kurtyny powietrzne chroniące głowy oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu. System przypominający o zapięciu pasów dotyczy zarówno kierowcy, jak i pozostałych pasażerów. Ochrona dzieci była dobra, a także imponująca była ochrona, jaką C4 zapewniło pieszym.

Zderzenie przednie
W czasie zderzenia zauważono tylko minimalną deformację nadwozia, a drzwi kierowcy mogły się normalnie po wypadku otwierać i zamykać. Dwustopniowe poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami w połączeniu z ogranicznikami naciągu i stabilna struktura kabiny uchroniły klatkę oraz nogi kierowcy przed większymi obrażeniami. Więcej prac skierowano na zabezpieczenie kolan kierowcy, jednak kontakt z metalowymi częściami kolumny kierownicy ciągle stwarzał wysokie ryzyko poważnych obrażeń. Nie odnotowano także większych odkształceń przestrzeni na stopy, a pedały zachowały się właściwie w czasie zderzenia.

Zderzenie boczne
Bardzo skuteczny system ochrony zawiera montowane w oparciach boczne poduszki chroniące tułów oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów, także z tylnych siedzeń.

Bezpieczeństwo dziecka
W testach użyto rekomendowane przez Citroen foteliki Britax Romer Duo Plus dla dziecka trzyletniego oraz Britax Romer BabySafe dla 18-miesięcznego. Duo Plus zainstalowany był przodem do kierunku jazdy z systemem ISOFIX, zaś BabySafe tyłem do kierunku jazdy za pomocą trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Oboje dzieci były dobrze chronione w czasie zderzenia czołowego i bocznego. Przednia poduszka powietrzna może być wyłączona za pomocą ręcznego wyłącznika. Jego aktualna pozycja jest sygnalizowana rysunkiem oraz napisem na końcu deski rozdzielczej od strony pasażera. Trwały obrazek na obu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania dzieci na przednim siedzeniu pasażera naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej.

Bezpieczeństwo pieszych
Zderzak w czasie uderzenia odkształcał się, podczas gdy przednia krawędź maski oraz miejsce, w które uderzyła głowa dziecka oferowały dobrą ochronę. Jedynie miejsce, w które uderzyła głowa dorosłego nie zapewniło odpowiedniej ochrony. W sumie bardzo dobry wynik, najlepszy z uzyskanych do tej pory obok Seata Altei.

ZDERZENIE PRZEDNIE - GŁOWA
Kontakt kierowcy z poduszką powietrzną stabilny
Kontakt pasażera z poduszką powietrzną stabilny
Przemieszczenie kierownicy do tyłu 6 mm
Przemieszczenie kierownicy do góry 15 mm
Przemieszczenie boczne 9 mm, w lewo

ZDERZENIE PRZEDNIE - KLATKA PIERSIOWA
Kontakt z kierownicą nie było
Przemieszczenie słupka przedniej szyby 21 mm
Integralność wnętrza samochodu stabilna

ZDERZENIE PRZEDNIE - GÓRNE CZĘŚCI NÓG, KOLANA I MIEDNICA
Występowanie twardych elementów konstrukcji metalowe części na kolumnie kierownicy
Kontakt elementów konstrukcyjnych z kolanami nie nastąpił

ZDERZENIE PRZEDNIE - DOLNE CZĘŚCI NÓG
Przemieszczenie pedałów do góry pedał gazu, 4 mm

ZDERZENIE PRZEDNIE - STOPY I KOSTKI
Przemieszczenie pedałów do tyłu sprzęgło, 69 mm
Zniekształcenie przestrzeni na stopy nie nastąpiło

ZDERZENIE BOCZNE - PODUSZKI POWIETRZNE
Poduszka powietrzna ochraniająca głowę istnieje
Poduszka powietrzna ochraniająca tułów istnieje

OCHRONA DZIECI
ZDERZENIE PRZEDNIE
Wykorzystanie fotelika Britax Romer Duo Plus z systemem ISOFIX oraz uniwersalnym zapięciem oraz Britax Romer BabySafe z uniwersalnym zapięciem.
Wyłącznik poduszki powietrznej / Informacja o niebezpieczeństwie związanym z umieszczeniem dziecka na przednim fotelu Rysunek i tekst po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
Montaż
18-miesięczne dziecko za pasażerem uniwersalny
3-letnie dziecko za kierowcą typowy dla modelu
Ruch głowy dziecka
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko chronione
Zabezpieczenie klatki piersiowej
18-miesięczne dziecko: obciążenie całkowite dobre
obciążenie pionowe odpowiednie
3-letnie dziecko: obciążenie całkowite dobre
obciążenie pionowe dobre

OCHRONA DZIECI - ZDERZENIE BOCZNE
Montaż
18-miesięczne dziecko strona uderzona uniwersalny
3-letnie dziecko strona nie uderzona typowy dla modelu

Ochrona głowy
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko chronione
Przyspieszenie ruchu głowy
18-miesięczne dziecko dobre
3-letnie dziecko dobre



C4_m.jpg
Plik ściągnięto 3480 raz(y) 4,91 KB

ochrona.gif
Plik ściągnięto 3480 raz(y) 9,57 KB

c4_kierobok.gif
Plik ściągnięto 3479 raz(y) 4,52 KB

c3pasazer.jpg
Plik ściągnięto 3479 raz(y) 2,84 KB

c4_kieroprzod.gif
Plik ściągnięto 3479 raz(y) 3,65 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 21:13   

No muszą posłużyć dla dobra innych ludzi aby mniej było obrażeń na wypadek kraksy...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pianka
[Usunięty]

Wysłany: 13 Styczeń 2009, 22:48   W którym aucie kierowca ma najlepszą widoczność?

W ramach testów przeprowadzonych przez ADAC powstał ciekawy ranking modeli, które dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu słupka A zapewniają kierowcy najlepszą widoczność. które auta mają jeszcze w tej dziedzinie sporo do zrobienia?
Jest to kwestia bardzo istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym podczas wykonywania takich manewrów jak np. skręcanie czy wyprzedzanie.

Oto pierwsza dziesiątka modeli, które zostały najwyżej ocenione przez ADAC w tej klasyfikacji:
1. Renault Grand Espace (ocena 1,1)
2. Citroen C4 Picasso (1,6)
3. Daihatsu Trevis (1,8)
4. Ford Galaxy (2,1)
5. MINI Cooper (2,2)
6. Nissan Micra (2,4)
7. Opel Agila (2,4)
8. Suzuki Splash (2,4)
9. Ford Focus (2,4)
10. Smart Fortwo Cabrio (2,6)

Oto dziesiątka modeli, które w badaniu ADAC uzyskały najgorszy wynik:
1. Mitsubishi Colt CZ3 (4,8)
2. Hyundai Santa Fe (4,7)
3. Ssangyong Rodius (4,6)
4. Dodge Nitro (4,5)
5. Fiat Idea (4,5)
6. Mercedes-Benz ML (4,5)
7. Peugeot 307 CC (4,5)
8. BMW Z4 (4,5)
9. Jeep Grand Cherokee (4,4)
10. Fiat Panda (4,4)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 15:39   

Jak zwykle, citroen w czołówce a francuskie autko także na pierwszym miejscu :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA