Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wtryskowa BOSCH
Autor Wiadomość
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Październik 2011, 22:36   Pompa wtryskowa BOSCH

Witam
Cały czas szukam mułowatości cytrynki i czegoś się wyszukałem, mianowicie:
Przy pompie wtryskowej (BOSCH) są dwie dźwignie. Jedna to przyśpieszenia druga to podobno coś w rodzaju ssania do uruchamiania zimnego silnika? Czy tak? Do tej dźwigni jest podłączona linka. Ta krótka linka wchodzi gdzieś w okolice pod podstawę filtra paliwa gdzie znajduje się coś w rodzaju termostacika czy coś takiego co reguluje tą ową dźwignią zimny/ciepły silnik? Zgadza się?
I tu coś nie gra, gdyż przyglądałem się tej dźwignie i nie ważne czy zimny czy ciepły silnik ta dźwignia cały czas jest w tej samej pozycji, hm? coś tu nie gra? Czy ta dźwignia ma w ogóle jakieś istotne znaczne? Dodam że jak cofam tą dźwignię w lewą stronę tzn w stronę paska rozrządu ręcznie to obroty silnika spadają.
W jakim położeniu dźwigni owe "ssanie" jest włączone a w jakim wyłączone?
Wnioskuje po spadających obrotach że jeżdżę nontoper na "ssaniu"? Czy to może mieć w pływ na moc motorka?

Jak zwykle kieruję pytanka do was spec cytrusów :)
Z góry dzięki za jakieś rady

aaa zamieszczę foto tej dźwigienki i zaznaczę strzałką po cofnięciu w którą stronę obroty spadają...



DSC04764.jpg
Kierunek cofnięcia dźwigni po której spadająobroty
Plik ściągnięto 687 raz(y) 105,45 KB

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 27 Październik 2011, 04:14   

Może. Silnik będzie dostawał za bogatą mieszankę i nie będzie w stanie jej spalić.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 27 Październik 2011, 17:27   

ta dzwigienka to przyspieszacz wtrysku ulatwiajacy rozruch zimnego silnika(w 90 procentach francuzow jest spitolony i autka normalnie smigaja) masz zle ustawiona mieszanke ewentualnie poprzednik opoznil poczatek wtrysku przestawiajac lekko pompe. brak tu jest jakichkolwiek cudow.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Październik 2011, 23:33   

Czyli jak ruszać to kombinować coś z tym czy niech zostanie jak jest? jak pompiarz powie że trzeba wymienić tą mini sondę czy jak to nazwać inaczej mini termostacik, który steruje tą dźwignią to co wymieniać?

 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Październik 2011, 23:38   

aaa jeszcze w którą stronę musi być przekręcona ta dźwignia by owe ssanie działało? Tzn jak u mnie jest dźwigienka cały czas w prawą stronę (maksymalnie przesunięta w stronę filtra paliwa) to cały czas włączone czy wyłączone to owe ssanie?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Październik 2011, 11:40   

Cytrus1982, ten termostacik dziala tak, że jak jest zimno to linka jest maksymalnie naprężona (np mrozy). Jak silnik jest ciepły to linka jest dłuższa. Zatem przyspieszenie zpłonu to pociągniecie tej dźwigni w stronę termostatu (przyspieszacza zapłonu)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Październik 2011, 02:31   

ok wielkie dzięki panowie za informacyjne wyjaśniątko tego "skomplikowanego" urządzonka
Mam jeszcze jedno pytanko jeżeli ta sonda od tego przyśpieszacza jest spitolona i nie ma możliwości sterować sterowania tym przyśpieszaczem to zostawić je na stałe w położeniu silnik ciepły czy silnik zimny? Bo teraz jest jako silnik zimny, pali na zimnym na dotyk ale może ma wpływ na spalanie i moc? Jeżeli pozostawię jako silnik ciepły to może moc wróci ale czy nie będę miał problemów z odpaleniem na zimnym?
Wydaję mi się że to tak działa, czy się mylę?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Październik 2011, 22:14   

Cytrus1982, Głównie wpływa to na odpalanie i jest przydatne przy bardzo dużych mrozach. Jak będzie poniżej -15st to lepiej aby to działało. Inaczej będziesz musiał poprosić kogoś aby ci przytrzymał ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Listopad 2013, 19:15   

O jest, ten sam temat.
Drodzy koledzy, szukam od pewnego czasu informacji w internecie ale już poległem.
Teoria jest taka, zimny silnik powinien chodzić przy 1000 obrotów na ssaniu, po osiągnięciu pewnej temperatury obroty powinny spać na 800.
U mnie czasem spada na 800 ale coraz częściej utrzymuje 1000.
Tak już kupiłem auto i trochę mnie to denerwuje dlatego chcę zrobić z tym porządek tylko nie wiem jak.
Czy tu coś się zacina że owa linka nie wraca, czy co ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2013, 00:01   

Cytrus1982, podobne urządzenie na dwa sposoby miałem w fordzie eskorcie,nowsze z termostatu =przy zimnym(mrozy) linka naciągała dzwignie wyprzedzenia zapłonu a przy ciepłym wracała do nastawienia letniego nazwijmy. druga opcja była z czymś jak urządzenie elektryczne ale coś było nie tak jak go juz kupiłem bo po czasie się okazało że podpiete pod zasilanie lampy wstecznego :-P gdy cofałem to urządzenie to zachowywało sie jak zimą nawet latem i wzrastały obroty.Gośc poszedł na łatwizne bo prawdopodobnie padł czujnik temperatury który tym sterował. trzeci fakt to że podczas mrozów można dzwignie bez linki przestawić ręcznie w pozycje ssania a po zapaleniu silnika i zagrzaniu dać z powrotem ale to już zabawa :lol: taką funkcje mozna uzyskać też na linkę jak w starych autach na benzyne było ssanie z kabiny typu duży fiat,ale lepiej jak pierwotna wersja działa :mrgreen:

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2013, 00:15   

wojtis1990, na pompie diesla 1.8 eskort były regulacje tej dżwigienki czyli jej zakres,coś jak wykręcana śrubka o opornik. Druga opcja paliwo paliwowi nie równe :-P diesel eko różni się od verwy np ;-) tu może być niewielka różnica obrotów pomiędzy liczbą cetanową ropy i dynamika silnika..trzecia sprawa nasze auta do młodych już nie należą ;-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Listopad 2013, 17:59   

wojtis1990, Porób fotki pompy. Może coś poradzimy. Pewnie też jest jakiś przyspieszacz zapłonu jak w innych autach.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Listopad 2013, 18:03   

Jutro będą zdjęcia, wiem jak to wygląda, wiem jak działa, nie wiem jak się nazywa i nie wiem co uległo uszkodzeniu.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Listopad 2013, 15:31   

A więc pierwsze zdjęcie ukazuje moją pompę:


Tutaj widzimy " to coś " co steruje ssaniem na zimnym silniku ( obroty ok 1000 ):


Dalej idzie linka, która na zimnym silniku jest naciągnięta, a na ciepłym luźna:


Owa linka zaczepiona jest do tej dźwigni, po popchnięciu dźwigni w stronę filtra paliwa obroty lekko wzrastają, po puszczeniu wracają na ok 1000, a w stronę rozrządu nie mam siły ruszyć tej dźwigni:


Jakieś pomysły czego można by się tu czepić ?
Dziś trochę pojeździłem i na jednej krzyżówce obroty spadły na 800 a później już z powrotem było 1000.
Dodam że ta linka się nie zacina.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Listopad 2013, 20:10   

wojtis1990, Pewnie padł właśnie automat ssania, widoczny na drugiej fotce. Aby na szybko wrócić do obrotów jałowych wystarczy uwolnić i odkręcić linkę, widoczna na 4. fotce. Będzie wtedy możliwość cofnięcia dźwigni. Jak to pomoże to trzeba zakupić nowy automat...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA