Witam
Cały czas szukam mułowatości cytrynki i czegoś się wyszukałem, mianowicie:
Przy pompie wtryskowej (BOSCH) są dwie dźwignie. Jedna to przyśpieszenia druga to podobno coś w rodzaju ssania do uruchamiania zimnego silnika? Czy tak? Do tej dźwigni jest podłączona linka. Ta krótka linka wchodzi gdzieś w okolice pod podstawę filtra paliwa gdzie znajduje się coś w rodzaju termostacika czy coś takiego co reguluje tą ową dźwignią zimny/ciepły silnik? Zgadza się?
I tu coś nie gra, gdyż przyglądałem się tej dźwignie i nie ważne czy zimny czy ciepły silnik ta dźwignia cały czas jest w tej samej pozycji, hm? coś tu nie gra? Czy ta dźwignia ma w ogóle jakieś istotne znaczne? Dodam że jak cofam tą dźwignię w lewą stronę tzn w stronę paska rozrządu ręcznie to obroty silnika spadają.
W jakim położeniu dźwigni owe "ssanie" jest włączone a w jakim wyłączone?
Wnioskuje po spadających obrotach że jeżdżę nontoper na "ssaniu"? Czy to może mieć w pływ na moc motorka?
Jak zwykle kieruję pytanka do was spec cytrusów
Z góry dzięki za jakieś rady
aaa zamieszczę foto tej dźwigienki i zaznaczę strzałką po cofnięciu w którą stronę obroty spadają...
DSC04764.jpg Kierunek cofnięcia dźwigni po której spadająobroty
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 27 Październik 2011, 04:14
Może. Silnik będzie dostawał za bogatą mieszankę i nie będzie w stanie jej spalić.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 27 Październik 2011, 17:27
ta dzwigienka to przyspieszacz wtrysku ulatwiajacy rozruch zimnego silnika(w 90 procentach francuzow jest spitolony i autka normalnie smigaja) masz zle ustawiona mieszanke ewentualnie poprzednik opoznil poczatek wtrysku przestawiajac lekko pompe. brak tu jest jakichkolwiek cudow.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Październik 2011, 23:33
Czyli jak ruszać to kombinować coś z tym czy niech zostanie jak jest? jak pompiarz powie że trzeba wymienić tą mini sondę czy jak to nazwać inaczej mini termostacik, który steruje tą dźwignią to co wymieniać?
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Październik 2011, 23:38
aaa jeszcze w którą stronę musi być przekręcona ta dźwignia by owe ssanie działało? Tzn jak u mnie jest dźwigienka cały czas w prawą stronę (maksymalnie przesunięta w stronę filtra paliwa) to cały czas włączone czy wyłączone to owe ssanie?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Październik 2011, 11:40
Cytrus1982, ten termostacik dziala tak, że jak jest zimno to linka jest maksymalnie naprężona (np mrozy). Jak silnik jest ciepły to linka jest dłuższa. Zatem przyspieszenie zpłonu to pociągniecie tej dźwigni w stronę termostatu (przyspieszacza zapłonu)
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Październik 2011, 02:31
ok wielkie dzięki panowie za informacyjne wyjaśniątko tego "skomplikowanego" urządzonka
Mam jeszcze jedno pytanko jeżeli ta sonda od tego przyśpieszacza jest spitolona i nie ma możliwości sterować sterowania tym przyśpieszaczem to zostawić je na stałe w położeniu silnik ciepły czy silnik zimny? Bo teraz jest jako silnik zimny, pali na zimnym na dotyk ale może ma wpływ na spalanie i moc? Jeżeli pozostawię jako silnik ciepły to może moc wróci ale czy nie będę miał problemów z odpaleniem na zimnym?
Wydaję mi się że to tak działa, czy się mylę?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Październik 2011, 22:14
Cytrus1982, Głównie wpływa to na odpalanie i jest przydatne przy bardzo dużych mrozach. Jak będzie poniżej -15st to lepiej aby to działało. Inaczej będziesz musiał poprosić kogoś aby ci przytrzymał
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Listopad 2013, 19:15
O jest, ten sam temat.
Drodzy koledzy, szukam od pewnego czasu informacji w internecie ale już poległem.
Teoria jest taka, zimny silnik powinien chodzić przy 1000 obrotów na ssaniu, po osiągnięciu pewnej temperatury obroty powinny spać na 800.
U mnie czasem spada na 800 ale coraz częściej utrzymuje 1000.
Tak już kupiłem auto i trochę mnie to denerwuje dlatego chcę zrobić z tym porządek tylko nie wiem jak.
Czy tu coś się zacina że owa linka nie wraca, czy co ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2013, 00:01
Cytrus1982, podobne urządzenie na dwa sposoby miałem w fordzie eskorcie,nowsze z termostatu =przy zimnym(mrozy) linka naciągała dzwignie wyprzedzenia zapłonu a przy ciepłym wracała do nastawienia letniego nazwijmy. druga opcja była z czymś jak urządzenie elektryczne ale coś było nie tak jak go juz kupiłem bo po czasie się okazało że podpiete pod zasilanie lampy wstecznego gdy cofałem to urządzenie to zachowywało sie jak zimą nawet latem i wzrastały obroty.Gośc poszedł na łatwizne bo prawdopodobnie padł czujnik temperatury który tym sterował. trzeci fakt to że podczas mrozów można dzwignie bez linki przestawić ręcznie w pozycje ssania a po zapaleniu silnika i zagrzaniu dać z powrotem ale to już zabawa taką funkcje mozna uzyskać też na linkę jak w starych autach na benzyne było ssanie z kabiny typu duży fiat,ale lepiej jak pierwotna wersja działa
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2013, 00:15
wojtis1990, na pompie diesla 1.8 eskort były regulacje tej dżwigienki czyli jej zakres,coś jak wykręcana śrubka o opornik. Druga opcja paliwo paliwowi nie równe diesel eko różni się od verwy np tu może być niewielka różnica obrotów pomiędzy liczbą cetanową ropy i dynamika silnika..trzecia sprawa nasze auta do młodych już nie należą
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Listopad 2013, 17:59
wojtis1990, Porób fotki pompy. Może coś poradzimy. Pewnie też jest jakiś przyspieszacz zapłonu jak w innych autach.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Listopad 2013, 15:31
A więc pierwsze zdjęcie ukazuje moją pompę:
Tutaj widzimy " to coś " co steruje ssaniem na zimnym silniku ( obroty ok 1000 ):
Dalej idzie linka, która na zimnym silniku jest naciągnięta, a na ciepłym luźna:
Owa linka zaczepiona jest do tej dźwigni, po popchnięciu dźwigni w stronę filtra paliwa obroty lekko wzrastają, po puszczeniu wracają na ok 1000, a w stronę rozrządu nie mam siły ruszyć tej dźwigni:
Jakieś pomysły czego można by się tu czepić ?
Dziś trochę pojeździłem i na jednej krzyżówce obroty spadły na 800 a później już z powrotem było 1000.
Dodam że ta linka się nie zacina.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Listopad 2013, 20:10
wojtis1990, Pewnie padł właśnie automat ssania, widoczny na drugiej fotce. Aby na szybko wrócić do obrotów jałowych wystarczy uwolnić i odkręcić linkę, widoczna na 4. fotce. Będzie wtedy możliwość cofnięcia dźwigni. Jak to pomoże to trzeba zakupić nowy automat...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum