Uwaga na korozję przewodów hydraulicznych nad tylną belką. Jest to miejsce niewidoczne i niedostępne dla oka ale zbiera się tam błoto i woda co przy kilkunastu latach użytkowania - powoduje korozję. Grozi to nagłym i gwałtownym unieruchomieniem samochodu. Dlaczego? Pęka znienacka bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń i przecieków. A jak wiadomo, oprócz braku zawieszenia i wspomagania - nie mamy najważniejszego - hamulców!
Pozostaje nam monitorować to miejsce a najlepiej oczyścić z błota i zasmarować np smarem, który nie dopuści nam wilgoci i wody.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 156 Skąd: SZ. G.
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 17:59
Jak mam monitorować to miejsce a najlepiej oczyścić z błota i zasmarować np smarem, który nie dopuści nam wilgoci i wody skoro Jest to miejsce niewidoczne i niedostępne dla oka
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Grudzień 2008, 02:11
Czyli nie wolno czekać aż rdza zrobi to za ciebie
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 156 Skąd: SZ. G.
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 19:44
to gdzie mam iść żeby mi to zrobili sama przecież tego nie zrobię
_________________ Pozdrawiam Aneta.S
citromen Gość
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 20:38
Trzeba umyć to karcherem na jakiejś myjni, wysuszyć a potem zakonserwować. Najlepiej jak sie to robi w lecie gdy jest sucho. Wtedy konserwacja ma sens. Inaczej zakonserwuje sie wilgoć w środku i jeszcze szybciej rdza to zeżre.
Pozdro!
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Wrzesień 2009, 19:00
No i stało się! Jako że mam aż dwa XM to jednego nie dopilnowałem i właśnie puścił jeden z przewodów! Nawet nie widać który to z nich bo trzeba odkręcić belkę aby cokolwiek tam zobaczyć. Czeka mnie z tydzień przestoju a właściwie to piankę bo to w jej egzemplarzu to padło. Zauważyła dużą plamę na parkingu pod zakładem i całe szczęście, że zdążyła dojechać te parę kilometrów do domu bo pod domem to już LHM leciał ciurkiem i po kilku minutach od dolania 1l zaraz znowu go brakowało...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Październik 2009, 19:34
Historii ciąg dalszy....
Po ponad tygodniu uporałem się z naprawą powrotu LHMu z korektora. Jako, że przegląd się kończył to podjechałem wczoraj, no i stało się! W najgorszych snach tego koszmaru nie miałem. Wszystko było ok, półki diagnosta nie depnął w hamulec.... Pewnie przyzwyczajony do słabych hamulców konwencjonalnych aut był po prostu brutalny Po prostu nagle pierdzielnął następny przewód. Przewód hamulcowy, w miejscu mocowania do belki metalowym, przykręcanym zaczepem. Pewnie w tym miejscu ten przewód najwięcej pracuje i dlatego został uszkodzony z upływem lat.... Normalnie ręce opadają! No ale cóż - trzeba brać się do roboty. Napisałem od razu wczoraj email i dostałem taką oto odpowiedź:
Cytat:
Witam,
Ceny zestawów brutto:
1) BX (przewody hamulcowe):
* zestaw ZWP-5324 (do roku produkcji 1989): 240,05 zł
* zestaw ZWP-5324C (od roku produkcji 1989): 240,05 zł
* zestaw ZWP-5326 (z ABS; produkcja od 10.1988 > 01.1991): 322,60 zł
Do w/w modeli występują także przewody hydrauliczne - ceny możemy podać na życzenie.
Jeżeli chodzi o XM, to nie mamy nic skatalowanego - skoro Panu zależy na przewodach do takiego modelu, to zapraszam do nas z przewodami starymi (z końcówkami) na wzór - zrobimy identyczne na miejscu
lub też proszę o podanie średnic i długości rur oraz rodzaje końcówek (z określeniem gwintu).
Niestety są to ceny tylko przewodów hamulcowych a w zapytaniu napisałem "komplet przewodów hydraulicznych" bo nie sposób wymienić tylko jedne jak i drugie pewno długo nie pochodzą....
Postaram się jeszcze raz wysłać zapytanie o całość. Sprzedają oni także same, surowe przewody na co chyba się skuszę: klik . Są także jakieś przewody miedziano - niklowe TU , choć nie wiem, które są lepsze. Stalowych pewno nie ma co kupować bo i takie też mają ale dużo grubsze bo do nas to tylko 3,5mm podejdą
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 6 Październik 2009, 20:33
A tutaj dzwoniłeś?
radomet
specjalizują się w przewodach do citryn
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2009, 21:54
tomektb napisał/a:
A tutaj dzwoniłeś?
radomet
specjalizują się w przewodach do citryn
Do tych wysłałem wcześniej email i się nawet nie odezwali. Widocznie mają za dużo innej roboty aby udzielać klientom odpowiedzi...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Październik 2009, 23:49
Rozmawiałem już z Jurkiem Koszt to 100zł plus robocizna za jeden przewód hamulcowy. Ja znalazłem za 15 zł za 1 mb Ten przewód co mi pękł to pewnie nie ma nawet 1m...
Przewody są zaprawione i mają na końcach nierdzewne śruby.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Październik 2009, 13:14
Okazało się, że przewody hamulcowe, które są skręcone w taką sprężynkę to najdłuższe przewody na tylnej belce, pomijając oczywiście te co idą do przodu. Jak ktoś by zamawiał to mają one długość 220cm. Właśnie przyszły do mnie z firmy "WP" i koszt jednego to jak pisałem 15zł za mb brutto co dało cenę 37,50zł. Zaczynam wymianę wszystkich przewodów, które znajdują się na belce tylnej. Pierwszy etap: przewody hamulcowe (najważniejsze!) Na wiosnę zamówię resztę bo już jest za zimno aby bawić się w demontaż i mierzenie wszystkich przewodów. No chyba, że jakiś znowu strzeli... Myślę, że po całym zabiegu auto już mnie nie zawiedzie i nie zaskoczy wyciekiem LHMu.
rurka.jpg Miedziana rurka chyba przez wieki nie przegnije :)
Plik ściągnięto 423 raz(y) 35,89 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Maj 2010, 16:53
Ktoś może wymieniał jeszcze jakieś przewody w swoich hydrowozach?! Zrobimy tabelę długości przewodów aby nikt nie musiał ich najpierw demontować przed kupnem nowych. Co Wy na to? Ja na pewno zrobię to dla XMów bo w BXie już wymieniłem, ale niestety nie obmierzyłem Pozostaje jeszcze dodatkowo Xantia, choć długości powinna mieć podobne jak w BXie, o ile się nie mylę.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 156 Skąd: SZ. G.
Wysłany: 31 Maj 2010, 20:02
Pomysł dobry ale ja się nie znam na tym. Przekaże tą info mojemu mechanikowi ,, Robsonowi,, żeby miał to na uwadze.
_________________ Pozdrawiam Aneta.S
morginson80
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON, Pb+Lpg
Wersja:: 2.1TD, Xantia Activa TCT
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 6 Czerwiec 2010, 23:54
Ja wymieniałem wszystkie idące do tylniej belki prócz jednego 3,5mm bo był w bardzo dobrym stanie. Wymiarów nie pamiętam, ale znalazłem dokładne wymiary w instrukcji serwisowej. Zamawiałem w firmie WP, polecam gorąco bardzo porządna firma.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 01:24
Też mi się tak wydaje, że robią to najlepiej i najtaniej!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum