Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.1td prawdopodobnie pompa
Autor Wiadomość
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 24 Listopad 2011, 22:58   2.1td prawdopodobnie pompa

Witam.

Mam problem z moim autem.

Silnik niezależnie od temperatury co chwile bardzo szarpie na wolnych obrotach i przy tym bardzo kopci na biało, przy przyśpieszaniu czasem słychać jak pompa wysokociśnieniowa by pracowała na sucho.


Pierwsza diagnoza to zapowietrzający się układ paliwowy, w węzykach są bańki 1/3mm, ale prawdopodomnie to nie to.
Przewody pod maską powymieniałem, wszędzie obejmy, wywalone kolanka, itd.

Dzisiaj Xantia byłą u znajomego mechanika i wyrok na 99% pompa (Lucas Epic III), faktem jest, że podcieka i prawdopodobnie tam zaciąga lewe powietrze.

Poprzedni właściciel niby ją regenerował niedawno i albo jest tak wyruchana, że zasugerowano mu pogonienie auta do "żyda", lub ktoś spartolił robotę albo koleś kłamał.

Jedyny zakład w okolicy który robi te pompy jest w Sobótce, ale za wymianę uszczelniaczy krzyczą 800zł :-/ i trzeba czekać miesiąc :shock: bo tyle roboty mają (sama naprawa 1 dzien).

Czy jest sens zabierać się do tego samemu? Nie mam doświadczenia z pompami, ale jestem w miarę ogarnięty technicznie.

Jeżeli macie jakieś sugestie, infromacjie o zestawach naprawczych, schematy, a może ruszać tylko tam gdzie cieknie a nie całość, linki do jakiś konkretnych tematów to bym bardzo prosił o pomoc bo patyka wywalić na pompę to lipa.

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 24 Listopad 2011, 23:18   

Witaj !!!!
powietrze w wężach powinno być usunięte , prawidłowo nie idzie tam powietrze :shock:

Co do uszczelnienia pompy jak masz trochę pojęcia to dasz rade , ;-)
Teraz na szybko znalazłem coś co ci się przyda w tej akcji , co prawda inne auto ale pompa to pompa , dodam ze ja wolę zawsze zamiast dać komuś do roboty to za tą kasę kupić se to co potrzebne do pracy :-P

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5232

http://forum.fordclubpols...ad.php?t=112144

http://www.w202.pl/printv...?t=5232&start=0

http://chomikuj.pl/mbred/Fiat+ULYSSE*2c+Citroen+EVASION*2c+Peugeot+806*2c+Lancia+ZETA/Uszczelnianie+pompy+lucas+epic+1,344840023.doc


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1759532.html


http://www.google.pl/sear...=og&sa=N&tab=wi



troszkę studiowania ale mam nadzieję ze ci pomoże
daj znać co i jak ci poszło i może jakieś fotki wklej będa dla naszych następców ;-)

Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Listopad 2011, 00:16   

Miałem podobne problemy z epikiem. Walczyłem z nim 5 miesięcy. Te same miałem objawy gdy temperatura spadła poniżej 5 stopni. Sprawa jest następująca masz 3 wyjścia
1 to naprawa w serwisie niestety są 3 stoły pobiernicze w Polsce. Warszawa Gdańsk i Poznań adresy musiał bym gdzieś wygrzebać lecz po 1 telefonie zrezygnujesz naprawa epicka w moim przypadku MK II 3,200zł nowa 5,200zł.
Masz jeszcze 2 wyjście pobujać się do Rzeszowa tam epika mi zrobili za 600zł i hula do dziś i mam gwarancje roczną lub wysłać do nich. Choć do 2 opcji mam mieszane uczucia
3 wyjście skontaktuj się z Baksowatym znajdziesz łatwo jest na forum. Ostatnio z nim pogaworzyłem jak był przy końcówce roboty przy wywalaniu epika z xantii i zastępowania boschem. od 2 reki wiem że się operacja udała i właściciel się cieszy autkiem.
Powodzenia.

 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 25 Listopad 2011, 08:50   

Dzięki Panowie za pomoc i materiały.

Jeżeli nawet takie banieczki są niepożądane to odetnę układ paliwowy i zrobię bezpośrednio jakiś zbiorniczek do pompy i zobaczymy.

Jeżeli nic to nie pomoże, najpierw "załatam wyciek" a dalej zobaczę.

 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 25 Listopad 2011, 09:44   

A jeszcze jedno, macie może namiary gdzie kupic zestaw naprawczy do tej pompy, albo oznaczenia pompy R0 cos tam, bo babka nie może stwierdzić czy mają taki zestaw.

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 25 Listopad 2011, 11:04   

tomasz102, Tu jest jeden link do zestawu
http://sklep.intercars.co...p=5354&wsk=O#/x

wklep sobie zestaw naprawczy do pompy lucas na google i wywali ci masę linków .

nie jestem pewien na sto % ale chyba w Focie mają tez i tam powinno być taniej , niestety na razie nie jestem w stanie tego sprawdzić popatrz na http://www.fota.pl/
albo zadzwoń do nich to oni ci poszukają ;-)

Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 25 Listopad 2011, 14:52   

wiem że jest tego troche ale czy to to samo co do meska albo forda?

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 26 Listopad 2011, 00:29   

Najważniejszy jest typ czy numer pompy ,wiele aut miało mocowaną te sama pompę , różniły się tylko mocowaniem i wielkością koła , na pewno masz na pompie tabliczkę znamionowa i według tego musisz szukać ;-) ;-)




Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2011, 00:40   

tomasz102, Jak by kolega użył wyszukiwarki to by znalazł temat, który już był przerabiany: KLIK

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA