maciek123411
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 28 Listopad 2011, 21:47 Przeróbka z 1.9 TD na 2.0 HDI
Witam,
Jestem nowy na tym forum moje pytanie jest następujące czy robił ktoś z was przeróbkę z silnika 1.9 TD na 2,0 HDI ? Mam drugie uszkodzone auto właśnie z takim silnikiem i chciałbym zrobić taką przeróbkę czy jest to w ogóle możliwe? Przekładając wszystko zaczynając od elektryki po najmniejszą śrubkę?
Pozdrawiam
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2011, 06:54
Mechanicznie to raczej nie będzie to trudne. Nadwozie jest identyczne. Wywalasz cały silnik ze skrzynią i wrzucasz następny ze wszystkimi łapami. Gorzej z elektryką i kilometrami kabli. Dużo niuansów na pewno będzie ale tez to jest do zrobienia. W jakimś warsztacie to taka operacja na pewno nie będzie opłacalna (taniej wyjdzie drugie auto). No ale dla pasjonata z dużym zacięciem do walki - powinno przynieść spore wyzwanie i sporo pochłonąć czasu. Kolega w XMie zmieniał silnik benzynowy na diesla 2,1. Zrobił oczywiście to ale powiedział, że jak by wiedział, że to tyle roboty to by się nie podjął tego. No i właśnie o dziwo elektryka mu dała popalić...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 29 Listopad 2011, 08:47
pozostaje zasadnicze pytanie, po kiego grzyba wyciagac bezawaryjny silnik ktory jesli jest szanowany to bedzie ciagal ta furmanke kupe lat i wkladac jednostke sprawiajaca problemy , drozsza w utrzymaniu, nafaszerowana zupelnie niepotrzebna elektryka . sam fakt ze diesel ma pompe elektryczna w baku glupota i nieporozumienie. daj sobie spokoj z ta kombinacja bo polegniesz , a pozniej bedziesz plakal za swoim 1.9. zreszta zrobisz jak uwazasz ale moge sie zalozyc ze kiedys przyznasz mi racje. ps a dobry 1.9 td nie boi sie na prostej hdika
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 29 Listopad 2011, 13:31
Automach napisał/a:
jestem starej daty
Łał dziadek się odezwał
_________________ niech moc będzie z DS
maciek123411
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 29 Listopad 2011, 20:11
Dzięki bardzo za odpowiedź
Panowie potrzebuje teraz jeszcze pomocy przełożyłem całą elektrykę no wszystko podłączyłem stacyjkę, imo, licznik i chciałem go odpalić lecz pali mi się imo i silnik tylko kręci pytanie jest takie czy żeby to auto odpaliło musi być wszystko podłączone na gotowe czy nic na to nie wpływa?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Listopad 2011, 07:22
maciek123411, To już go zdążyłeś przełożyć?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Listopad 2011, 21:55
Rozumiem że pozostał ci stary komputer do silnika i nowy immo. To raczej nie będzie działać. Z komputerem jest sparowany immobilizer i każda jego zamiana musi byc wprowadzona do kompa samochodu. No chyba że zmieniłeś też kompa od silnika od razu to też nie będzie działać.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
maciek123411
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 30 Listopad 2011, 22:25
Myślicie, że powinienem usunąć błędy z komputera za sprawom sprawnego elektronika?:) I powinno przestać mrugać imo?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Listopad 2011, 22:34
odpoweidz co wymieniłeś zgodnie z powyższym moim postem. Swoją drogą komputer pokazuje Ci błedy???
Co zrobiłeś do tej pory???
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
maciek123411
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 30 Listopad 2011, 22:40
A wiec tak do Xantii przełożyłem cały kompletny silnik 2.0 HDI wraz z wiązka silnika sterownikami i bajerami cała wiązka w środku auta stacyjka, licznik, no wszystko co było możliwe auto jest poskładane więc zapalam zapłon a tu palą sie AIR BAGI oraz imo które nie pozwala mi odpalic auta.. co z tym zrobić?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Listopad 2011, 23:28
Z twojej wypowiedzi wynika, ze trzeba podpiąc auto do kompa i ponownie zaprogramować immobiliser z kluczykiem. Potrzebna jest do tego lexia, oraz 4 cyfrowy kod PIN, dostarczany razem z samochodem - tym z silnikiem HDI - dawcą.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
maciek123411
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 16:51
Jutro jestem umówiony z elektronikiem myślicie ze to tylko to i pomoże? Tracę już powoli wiarę i cierpliwość.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum