Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek płynu chłodniczego z citroena XM
Autor Wiadomość
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 21:41   Wyciek płynu chłodniczego z citroena XM

Witajcie. Z okazji tego, że jest to mój pierwszy post pragnę przywitać się serdecznie z wszystkimi citroeno maniakami. Naświetlę troszkę mój problem.

Około tygodnia temu otrzymałem mój pierwszy samochód od taty kobiety mojego życia i od tego zarówno moje jak i wybranki serca nerwy zostały zszargane do granic wytrzymałości. Z okazji tego,że jest to mój pierwszy samochód można powiedzieć, że jestem laikiem jeśli chodzi o grzebanie w częściach auta. Na początku mieliśmy problemy z przekaźnikami dzięki czemu wiatraki ochładzające silnik pracowały kiepsko, albo w ogóle, przez co nasza "limuzynka" się przegrzała (tuż po zatankowaniu w nią 13 litrów 95) - para wodna spod maski plus plama na ulicy. Wystraszony tym faktem zadzwoniłem po teścia który dolał Borygo i pojechaliśmy do elektryka wymienić te nieszczęsne przekaźniki. Teraz grzać się Bogu dzięki nie chce ale... Dziś przy tankowaniu wracając od kasy zobaczyłem znów strugę wody spod samochodu. Pojechałem na bok i patrzyłem z czego się leje. Podszedł do mnie pewien pan i powiedział, że jest to albo olej albo właśnie to Borygo i trzeba wymienić jakąś opaskę, która spina dostęp do chłodnicy. Nazwał to fachowo ale z nadmiaru wrażeń zapomniałem jak się nazywa. Myślę, że problem zaczął się od tego przegrzania. Czytając to forum widziałem, że nie raz pomogliście więc mam nadzieje, że i w moim przypadku się uda. Chodzi mi głównie o radę co może to być bo przed "ugotowaniem" się autka nic nie ciekło.

Dodam też że istnieje ogromna możliwość tego, że teściu mógł za dużo tego Borygo nalać. Chciałbym także przy okazji zapytać jak sprawdzić stan płynu, bo egzamin zdany był nie dawno a na samochodach na których się uczyłem widać było od razu stan a w tym przypadku jest to czarna skrzynka przez która nie widać nic.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc. Łukasz

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 21:46   

z powodu wysokiej temperatury wzroslo cisnienie w ukladzie chlodzenia i mozliwe ze ktoras opaska zaciskowa na wezu poluzowala sie . wez srubokret i podokrecaj

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 07:59   

Tak też zrobię, Pytanie mam jeszcze czy w wyniku tego ciśnienia mógł któryś z węży się przerwać ? tak zapytam hipotetycznie, aby nie być zaskoczony w przyszłości

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 08:15   

Może się tak zdarzyć .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 08:46   

Ok lecę pod blok szukać usterki. A co do mojego drugiego pytania odnośnie sprawdzania płynu chłodniczego są jakieś pomysły?

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 09:15   

Axer napisał/a:
otrzymałem mój pierwszy samochód od taty kobiety mojego życia

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby -Ty jednak będziesz musiał to zrobić by pokazać swej wybrance ,żeś rycerz a nie ciapa.
Axer napisał/a:
para wodna spod maski plus plama na ulicy

Żeby Cię zmobilizować powiem Ci ,że kolejnym etapem ( jeśli nie zrobisz poprawnego chłodzenia silnika ) będzie wymiana uszczelki głowicy .
Axer napisał/a:
Dodam też że istnieje ogromna możliwość tego, że teściu mógł za dużo tego Borygo nalać.

Uzupełnienie płynu borygo ponad stan nic złego nie robi ,poprostu płyn zostanie wypchniety przez zbiorniczek wyrównawczy.
Axer napisał/a:
Podszedł do mnie pewien pan i powiedział, że jest to albo olej albo właśnie to Borygo i trzeba wymienić jakąś opaskę, która spina dostęp do chłodnicy.

Taki przeciek trzeba zlokalizować od razu .
Axer napisał/a:
A co do mojego drugiego pytania odnośnie sprawdzania płynu chłodniczego są jakieś pomysły?

czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym
*****************
W Twoim przypadku najważniejsze co masz zrobić to sprawdzić poprawność załączania się wentylatora( czujnik temp.płynu, przekaźnik) ,termostat( temp.otwarcia ).



przewody gumowe 1.jpg
Plik ściągnięto 4721 raz(y) 274,52 KB

wentylator.jpg
Plik ściągnięto 2467 raz(y) 72,22 KB

zbiorniczek wyrównawczy.jpg
Plik ściągnięto 2529 raz(y) 88,4 KB

 
 
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 10:52   

Jak już wspomniałem przekaźniki były wymieniane. Temperatura w momencie gdy dochodzi o 90 stopni gwałtowanie spada (przez co mogę twierdzić, że wiatraki działają prawidłowo. Takie pytanie: ( bo zauważyłem, że tego płynu wycieka coraz mniej (teraz raptem mała plamka po przejechaniu ok 8-10 km. ) Czy wypchnięcie tego płynu poprzez zbiornik wyrównawczy może wskazywać plamę na podłożu ? bo z tego co widziałem płynu jest mniej i w miarę utrzymuje się obecny stan.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 11:36   

Axer napisał/a:
Czy wypchnięcie tego płynu poprzez zbiornik wyrównawczy może wskazywać plamę na podłożu ? bo z tego co widziałem płynu jest mniej i w miarę utrzymuje się obecny stan.

Możliwe , że było za dużo i wyrzuciło przez zbiornik wyrównawczy , musisz trochę pojeździć i poobserwować co się dzieje .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 16:47   

Axer, A jak wyleciał płyn to świeciła się kontrolka niskiego poziomu płynu w chłodnicy? Z tego co piszesz wynika, że chyba nie bo nic o tym nie napisałeś. Może uszkodzony jest czujnik poziomu i auto było przegrzewane. Wskaźnik temperatury, w przypadku niskiego poziomu płynu), pokaże dużo niższą temperaturę niż rzeczywista. Dzieje się tak dlatego, ze czujnik jest umiejscowiony w najwyższym punkcie silnika (bo tam jest najwyższa temperatura). Musisz sprawdzić, czy nie wytwarza się także nadmierne ciśnienie w układzie, co by świadczyło o nieszczelności uszczelki pod głowicą. Wtedy wycieki nie będą możliwe do uszczelnienia. W krańcowym momencie może nawet pęknąć przewód gumowy, który może nie wytrzymać nadmiernego ciśnienia.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 22:19   

Dziś pół dnia jeździłem po mieście i nie było większych problemów. Jutro rano zerknę pod samochód czy przypadkiem nie nabruździł na podłożu. Jeśli tak, wtedy zbieram na mechanika. Wiecie ile tak mniej wiecej może kosztować kompletne uszczelnianie takich wycieków?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Grudzień 2011, 07:58   

A po co ci mechanik takie rzeczy robi się samemu wtedy koszt w skrajnych przypadkach to 20 zł.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 17 Grudzień 2011, 10:45   

Axer napisał/a:
Jak już wspomniałem przekaźniki były wymieniane. Temperatura w momencie gdy dochodzi o 90 stopni gwałtowanie spada (przez co mogę twierdzić, że wiatraki działają prawidłowo.
To raczej sprawa termostatu, wentylatory nie chłodzą zbyt gwałtownie.

Axer napisał/a:
Takie pytanie: ( bo zauważyłem, że tego płynu wycieka coraz mniej (teraz raptem mała plamka po przejechaniu ok 8-10 km. ) Czy wypchnięcie tego płynu poprzez zbiornik wyrównawczy może wskazywać plamę na podłożu ? bo z tego co widziałem płynu jest mniej i w miarę utrzymuje się obecny stan.

Tak, trzeba zalewać do maksimum, a nie do pełna. Sprawny układ odpowietrzania układu chłodzenia poradzi sobie z nadmiarem cieczy i wyrzuci nadmiar płynu na zewnątrz. Gorzej w przypadku gdy układ jest niesprawny, może wtedy dojść do uszkodzeń układu chłodzenia (najsłabszy element - zazwyczaj węże).

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Grudzień 2011, 10:12   

Moi Drodzy. Wczoraj Teściu doszedł do wniosku, że mam mu zostawić na 1 dzień auto to popatrzy w wolnej chwili. Po całodniowym grzaniu auta, dolewaniu płynów zauważył, że poluzowała się 1 opaska i... pęknięty jest zbiornik na płyn chłodniczy. Powiedział także, że podobno można to naprawić w ramach OC. Co o tym myślicie? Czy OC pokrywa takie szkody?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Grudzień 2011, 10:13   

Axer napisał/a:
Powiedział także, że podobno można to naprawić w ramach OC. Co o tym myślicie? Czy OC pokrywa takie szkody?

A miałeś jakąś kolizje i jest sprawca ???

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Axer

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Grudzień 2011, 10:28   

No właśnie w tym sęk, że nie miałem żadnej kolizji i troszkę wierzyć mi się w to nie chciało. Istnieje także (co bardziej prawdopodobne), że chce to wymienić na własną rękę nie pociągając nas (młodych) do kosztów dlatego wymyślił takie "kłamstewko" :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA