Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG Instalować czy Nie Instalować???
Autor Wiadomość
Wojna

Mój samochód: Citroen C5
Paliwo: Bęzynka+ LPG BRC
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 34
Skąd: Sulęcin
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 22:05   LPG Instalować czy Nie Instalować???

Witam
Jak w temacie , nie będę ukrywał ,że moja C5 jednak troszkę pali. Komputer pokazuje średnie 9.0 do 11 na 100.
I zastanawiam się nad LPG firmy BRC sekw.
Miałem już taką instalacje we Fiacie Stilo i przyznam że nic kompletnie nic się z nią nie działo a zrobiłem na niej 120tyś.
I teraz chyba wpuszczę tę samą do Citroena.
Ale chciałbym zaczerpnąć od was informacji czy silniki C5 2.0 znoszą jakoś gaz?
Dzięki

_________________
Wojna
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 22:26   

jako tako. ale zawsze to tansza jazda. zreszta zobaczysz ilu odpowiadajacych tyle opinii na temat gazowania auta. moim skromnym zdanie skoro system nas okrada to trzeba uciekac z kosztow. wiadomo ze najlepiej podtlenek lpg. znosza 8zaworowe jednostki ale i 16 bujaja sie na takowym. zreszta to zalezy czy duzo jezdisz bo jesli tak to sie oplaci zalozyc, a jesli od swieta to dlugo sie nie zwroci koszt zalozenia. reasumujac gaz jest upierdliwy ale w dzisiejszych posranych czasach konieczny

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 22:43   

Tak gaz jest konieczny ale kogo stać na tankowanie za ponad 5zł za litr benzyny chyba tylko posłów lub osoby na dobrym stanowisku które zarabiają 10 i więcej tysięcy złotych no ale oni nie jeżdżą takimi słabymi autami jak my skromni forumowicze.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 22:49   

W mojej Xanti mam zalozona sekwencje produkcji polskiej (KME). Smigam juz ponad 4 latka tej instalacji i jak na razie (odpukac) nic sie zlego nie dzieje.
Instalacje BRC posiadalem w poprzednich autkach i tez zlego slowa o nich nie powiem.
Tak jak pisze kolega don, wszystko zalezy od kilometrow jakie pokonujesz.
Jezeli duzo jezdzisz, to inwestycja jest oplacalna.

Najlepiej znajdz dobrego gazownika, bo nawet najlepsza instalacja LPG zalozona przez partacza moze doprowadzic do furii. ;-) Spalanie powinno utrzymac sie na tym samym poziomie co Pb, lub wzrosnie okolo 1 litra/100.

Tyle z mojej strony.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wojna

Mój samochód: Citroen C5
Paliwo: Bęzynka+ LPG BRC
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 34
Skąd: Sulęcin
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 23:43   

No co dużo będę mówił. Jeżdżę bardzo dużo bo co dzień dojeżdżam do pracy 60km. miesięcznie czasem nawet 8-10 tyś km.
Instalacja BRC jest uważam jedną z najlepszych na rynku.
W poprzednim aucie (stilo 1.6 16V) sam zakładałem i naprawde super!!!
I konkretnie chodzi mi o to jak c5 z dwulitrowym Bp przyjmuje LPG.
A co do firmy montującej to ma bardzo dobrą renomę i DUŻE kolejki !!!
Jetronick system - Bosch service . w Gorzowie WLKP

_________________
Wojna
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 23:56   

Raczej nie bedzie sie sprzeciwial. ;-) Wszystkie motorki trawia gaz. Kwestia jest dobranie odpowiedniej instalki dla danego motorka. Najlepiej podjedz do tego warsztatu i porozmawiaj z nimi. Na pewno doradza.

Przy tej ilosci kilometrow, to grzechem by bylo nie zakladac. :-)

Mi tez kiedys ktos odradzal - 16V ponoc gorzej toleruja gaz. Jak pisalem wczesniej - ganiam juz ponad 4 latka na LPG i jest ok. :-)

Jeszcze dodam, ze przy dobrze dobranej i ustawionej sekwencji nie stracisz na mocy.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 09:44   

Jacoll napisał/a:
Wszystkie motorki trawią gaz.

Oprócz mojej dwu litrowej C5 :mrgreen:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 14:52   

grigori333 napisał/a:
Jacoll napisał/a:
Wszystkie motorki trawią gaz.

Oprócz mojej dwu litrowej C5 :mrgreen:





Twoja to jest insza inszość ;-)
Benzyniak a pracuje jak diesel :-P

A kolega Wojna nic nie pisze, że ma HPI :-? Pyta o motorek 2,0. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
mariot78

Mój samochód: citroen xsantia 2.0HDI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: on
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Luty 2012, 18:36   

Jacoll napisał/a:
W mojej Xanti mam zalozona sekwencje produkcji polskiej (KME). Smigam juz ponad 4 latka tej instalacji i jak na razie (odpukac) nic sie zlego nie dzieje.
Instalacje BRC posiadalem w poprzednich autkach i tez zlego slowa o nich nie powiem.
Tak jak pisze kolega don, wszystko zalezy od kilometrow jakie pokonujesz.
Jezeli duzo jezdzisz, to inwestycja jest oplacalna.

Najlepiej znajdz dobrego gazownika, bo nawet najlepsza instalacja LPG zalozona przez partacza moze doprowadzic do furii. ;-) Spalanie powinno utrzymac sie na tym samym poziomie co Pb, lub wzrosnie okolo 1 litra/100.

Tyle z mojej strony.

trochę się mylisz kolego,spalanie wzrośnie na 100% o 1 do 2.5 litra,nie ma możliwości żeby samochód z LPG palił tyle samo gazu co pb.

_________________
mariot
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 15 Luty 2012, 18:57   

i tu sie maroitku mylisz i to grubo :mrgreen: nawet nie bede sie rozpisywac na ten temat bo poprostu mowa to rzeka na ten temat. robie w tym za dlugo zeby opowiadac i tlumaczyc.dodam tylko tyle ze kolejne moje auto zaraz po zakupie palilo 15 lpg i to nic nadzwyczajnego przy tym silniku a teraz miesci sie w 8-9 litrach. gdzie pb zasuwa od10 do ............. to zalezy czy mi ktos na drodze cisnienie podnosi.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Luty 2012, 19:45   

Fizyki nie oszukacie. Bo norma spalania lpg to więcej niż 50% spalania na Pb i zimą ten stosunek będzie wzrastał, z powodu zmiany składu gazu na mniej kaloryczny! Taka jest zależność wartości opałowej między tymi dwoma paliwami.
1 l LPG to 24MJ a 1l PB to 38MJ czyli 24/38=co daje nam, że LPG to tylko 63%PB
Zatem aby uzyskać taką samą energię, niezależnie od tego czy ktoś ma nogę lekką, czy ciężką - przy takim samym stylu jazdy daje nam 37% więcej LPG do PB
To wszystko fizyka i niech nikt mi nie wmawia, że pali tyle samo LPG, czy tylko 10% więcej. To jest absurd i tyle.
Trochę teorii i mamy:
Rodzaj paliwa/ Jednostka sprzedaży /Wartość opałowa/ Jednostka
energia elektryczna 1 kWh 3,6 MJ/kWh
węgiel kamienny 1 kg 24 MJ/kg
koks 1 kg 27 MJ/kg
olej opałowy 1 l 39 MJ/l
specjalny olej opałowy
typu ECOTERM 1 kg 43 MJ/kg
benzyna 1 l 38 MJ/l
gaz płynny luzem 1 l 24 MJ/l
gaz płynny butle (propan) 30 kg 47 MJ/kg
gaz płynny butle (propan) 11 kg 46 MJ/kg
gaz ziemny GZ-50 1 Nm3 34 MJ/Nm3
1 l mieszanki propan-butan jest równoważny:
0,85 kg węgla
3,14 kg węgla brunatnego
0,66 l oleju opałowego
0,775 m3 gazu ziemnego
0,63l benzyny

albo inaczej:

1 kg węgla odpowiada 1,18 l LPG
1 kg węgla brunatnego odpowiada 0,31 l LPG
1 l oleju opałowego odpowiada 1,52 l LPG
1 m3 gazu ziemnego odpowiada 1,29 l LPG
1 l benzyny to 1,58l LPG
Zatem niektórzy dziwią się, że jak auto paliło 6l/100km benzyny to teraz dochodzi do 10l/100km. To jest dobry rezultat!!! Jeżeli ktoś twierdzi, że spala mniej niż 50% to pewnie jeździ jak z jakiem!

Biorąc pod uwagę, że sprawność silnika jest identyczna na LPG i PB (nie wiem do końca jak to jest bo może jest jakaś minimalna różnica), to aby przejechać te przysłowiowe 100km, z taką samą prędkością, z taką samą wagą auta i na tej samej i identycznej trasie (jeszcze z takimi samymi wiatrami ;) ) - potrzebujemy prawie 60% więcej LPG!!!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 15 Luty 2012, 22:01   

Z własnego doświadczenia powiem, że auta z LPG wcale nie pala nie wiadomo ile, trzeba tylko dbać o filtry, ustawienia instalacji, ogólnie trzeba dbać o układ zapłonowy i zasilania.
Miałem AX, który palił w mieście benzyny około 7l, natomiast gazu spalał jakieś 7,0 - 7,5l, więc nie jest to nowet 10% więcej. Instalacji nie miałem ustawionej na oszczędzanie, tylko tak, aby normalnie jeździć. Co do stylu jazdy to też nie jeźdizłem jak emeryt.
A w trasie jadąc zgodnie z przepisami Ax potrafił spalić nawet 6l LPG.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 15 Luty 2012, 22:05   

Jeżdżę na dwultrówce turbo i też mam ten dylemat zakladać gaz czy nie...? Swego czasu miałem fiacika tipo 1.4 i palił mi na gazie 8l/100, w trasie nawet mniej a osiagi miał naprawde dobre. Teraz załuję, ze go sprzedałem, bo do pracy można byłoby nadal tanio smigać. Benzyna nie stanieje i oby nie podrozała na co się zanosi, brak mi pomysłów w xmie co jeszcze zrobić, żeby mniej palił, bo wszystko co mialo na to wpływ zostało wymienione. Niestety jak na dzisiaj gaz to alternatywne najtańsze paliwo i nawet jesli w sumie koszty są tylko o 1/3 tańsze to mimo wszystko jest to zysk, który przekłada się na przejechane kilometry

 
 
mariot78

Mój samochód: citroen xsantia 2.0HDI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: on
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Luty 2012, 22:17   

Trochę jeździłem z lpg i różnymi samochodami i żaden nie palił mi tyle samo pb co lpg,zawsze spalanie lpg było większe o jakieś 2litry .Tyle że ze spalaniem lpg to trochę trudno tak precyzyjnie ustalić ile spala,musiały by być zachowane identyczne warunki w przypadku obydwu tankowań.

_________________
mariot
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Luty 2012, 22:44   

robert napisał/a:
Miałem AX, który palił w mieście benzyny około 7l, natomiast gazu spalał jakieś 7,0 - 7,5l, więc nie jest to nowet 10% więcej.

Robert, prawo zachowania energii się kłania... Wychodzi na to, że jeżeli faktycznie ci palił 7l na PB i 7l na LPG, to miałeś strasznie rozregulowany silnik na PB i tyle. Sprawność była dużo mniejsza i bo powinien spalić nie więcej jak 5l.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA