Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Marzec 2012, 08:36
robson napisał/a:
Eee tam. Mieszanka Bio i tak wychodzi TANIEJ. Diesel pali 2x mniej niż benzyniak LPG. Rachunek jest prosty, jak kupisz po 3,98/l, to nikt cię nie przebije he he
daj namiar gdzie jest bio po 3,98/l, to jadę po 300l od razu
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Marzec 2012, 08:53
może dorzucę swoje 3 grosze do tematu gaz
miałem auto z gaz,
teraz nie mam
mieć nie chcę
dlaczego
bo to żadna ekonomia, zwykłe ściemnianie ,
uzasadniam
auto z gazem spala też benzynę, ile spala, może tak, gaz ustawiony jest na 40-60 stopni, próg załączania nie może być zbyt niski , bo będzie źle spalać na zimnym i może być bum
w lato jest jeszcze ok, bo się szybko silnik nagrzewa, ale w zimne dni już tak kolorowo nie jest, więc co spala auto z gazem jak nie jedzie na gazie, oczywiście PB , ile, różnie, ale zawsze coś
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Marzec 2012, 13:02
może
ale i tak 90% ma tak ustawiony próg że przełącza na gaz jak temp będzie min 40 stopni, dla bezpieczeństwa tak jest ustawione
poza tym, droższy przegląd
no i zajmuje butla miejsce w bagażniku, czy w kole, to wtedy zapas jest w bagażniku, na jedno wychodzi, ciężar dodatkowy nie mały trzeba cały czas wozić co na pewno poprawia spalanie na plus
na pewno już nie przekonam się do benzyny z gazem
tylko Diesel, bo jest taniej niż na gazie ( ja mam taniej )
darek_k, Gdzie tak wysoko ustawiają temperaturę przełączania ???
Jak na razie posiadałem i posiadam auto z gazem. Nie mam powodów do narzekań.
Z tego co się orientuję, to od zawsze trąbiono - gaz się zakłada do aut którymi się dużo śmiga i najlepiej na dłuższych odcinkach.
Diesel jest diesel. Odpalasz i jedziesz. Jest też parę minusów - o taki motorek musisz dbać. Na czas trzeba wymienić filtr paliwa, świece żarowe itp. oczywiście o dobrym aku nie muszę pisać.
donalehandro, Popieram. Wystarczy, że ktoś spapra montaż i już po pticach.
W mojej Xantii też założyli parownik przed motorkiem (zaraz za chłodnicą) i w mroźne dni miałem problem z przełączaniem. Na to też jest sposób. Zakładam przysłonę na parownik i już jest ok.
Tak czy inaczej są zwolennicy i są przeciwnicy instalacji LPG.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 10 Marzec 2012, 17:57
mam diesle i benzyniaki dieslem 1,4 robie 100km.za ok25 talarkow . predkosci zadnej (nie oszukujmy sie 54 koniki) 180 konnym bmw za 30 zetow 100 kilometrow i casem wcale nie powoli duzy silnik diesla musi swoje zaciagnac nawet niech to bedzie miedzy6-7 litrow, porownanie jest proste, w terenowce tez mam diesla ,ale robi wyjazd z pod machy i pakowana bedzie benzynka a gazownia pojdzie na lewo i mam gdzies drozsze przeglady. zalozyc mozna tak ze nie widac a co do mrozow to wiadomo co lepiej zaqpali i jest mniej awaryjne zima zreszta jest to temat rzeka i niech kazdy jezdzi na tym co lubi rzeklem
piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Marzec 2012, 20:52 Tak czy nie.
Dorzuce tu i swoje.
Miałem gaz w kilku samochodach aktualnie w 2 w Cytrynie oraz Lanosie.Oby dwie to sekwencje.
Oby dwa silniki to 16 zaworowe.Najwazniejsze to zakład który założy w jak najlepszy sposób instalację poniewaz sa to zazwyczaj uniwersalne zestawy wyłacznie od doswiadzczenia gazownika zależy jak nasze auto bedzie jezdziło.
Przewody zapłonowe oraz świece zmieniam standardowo wg zaleceń producenta nigdy nie skrócałem tych terminów ale zawsze zakładam dobre markowe części.
Jak instalacja jest wporzo załozona to zostaje Ci tylko wymiana filtów dla moich instalacji Stag to koszt w sumie 20zł ,filtr fazy lotnej oraz ciekłej.(40 zł wymiana)mozna samemu ale trzeba kupić przynajmniej srodek do sprawdzania połaczeń gazowych .Ewentualnie 40zł-50zł za sprawdzenie czy niepotrzebna jest jakas korekcja dawki oraz czy wszystkie wtryski pracują.
Koszty te sa bez porównania do zysków które zasilają nasza kieszeń.Lanos 10 litrów gazu C5 12-13.Jak jezdzimy dużo to instalacja szybka sie zwraca mi juz po 20 tyś km(10 miesięcy)wyszła na zero.Najlepiej jest poszukać benzyniaka bez gazu i zlecic instalacje wtedy naprawdę wiemy na czym stoimy.Dużo ludzi pozbywa sie swoich 4 kółek gdy auto zaczyna szwankować i przez długi czas nic nie robili przy instalacji.
Co do temp.przełaczenia to zazwyczaj jest to 30-40 stopni ja mam 30.Wiadomo czym szybciej się przełaczy tym mniej benzyny zużyje do rozruchu(zagrzania).Ma to też swoje plusy ,parownik wystarczy na wiele tyśkm.Miałem raz sytuację ze instalacja została załozona ale nie chodziła jak nalezy gazownik uważał że wszystko jest wporzo ,miał pecha nie dałem sie nabić w butelkę,za daleko wkrecił sie w kanał dolotowy i mieszanka w silniku była nie taka jak nalezy ,tlepało silnikiem na gazie,Zraziłem sie tylko do tego zakładu w Zabrzu ale nie do gazu.Poprawił to w ramach pisemnej reklamacji .Nie można sobie wmówić że ten typ tak ma.Jak instalacja jest wporzo auto jeżdzi prawie tak samo jak na benzynie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Marzec 2012, 18:08
darek_k napisał/a:
daj namiar gdzie jest bio po 3,98/l, to jadę po 300l od razu
W oszołomie na półce z olejami roślinnymi
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Marzec 2012, 22:50
U nas po 4,66
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 12 Marzec 2012, 06:43
robson napisał/a:
darek_k napisał/a:
daj namiar gdzie jest bio po 3,98/l, to jadę po 300l od razu
W oszołomie na półce z olejami roślinnymi
no tak
też myślałem o tym
ale doszedłem do wniosku że nie opłaca się, bo mam 10% taniej ON niż widnieje cena na stacji , więc szkoda zaśmiecać silnik tym czym co służy tylko do smażenia
tankuje na Bliskiej, jak każdy płacę tyle ile kosztuje , czyli teraz 5,57zł za 1L ON
te 10% uzyskuje gdzie indziej , ale nie będę szczegółów podawać, bo różni ludzie to czytają
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum