Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 15:41
To wszystko przez te citroeny!!! Jeździ się nimi po 30 lat i dlatego nie potrzeba nowych!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 21:36
Oczywiście mówiąc to miałem na myśli własne citroeny ale te powyżej 30 lat to już rodzynki!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 21:39
Chyba jak zsumujesz wiek wszystkich
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
pianka [Usunięty]
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 22:00
muszę to przemyśleć na razie wiszę na włosku właściwie to cały zakład i kto by pomyślał wieżyć się nie chce
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 06:53
Citro ma może jakieś pole do zaorania to cię zatrudni
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
pianka [Usunięty]
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 21:45
jeśli chodzi o zakłady czy w Świdnicy czy w Wałbrzychu to temat jest jeden-ZWOLNIENIA. Przykre to ale prawdziwe
pianka [Usunięty]
Wysłany: 13 Styczeń 2009, 22:36 Światowy kryzys jednak nie taki straszny?
Kryzys na światowym rynku motoryzacyjnym może zakończyć się wcześniej niż przypuszczano - wynika z opracowania niemieckich specjalistów z cenionego instytutu IFA. Już w roku 2010 sytuacja może być znacznie lepsza.
Do roku 2015 niemieccy specjaliści spodziewają się, że wolumen sprzedaży na światowym rynku motoryzacyjnym prawdopodobnie zwiększy się w porównaniu z aktualnymi wynikami o około 30%, osiągając poziom orientacyjnie 65,5 mln egzemplarzy rocznie. „To pozwoliłoby spokojnie zrekompensować spadki notowane w latach 2008/2009 - podkreślają niemieccy specjaliści.
Jak uważa Willi Diez z IFA, u podstaw spodziewanej poprawy koniunktury na rynku światowym leżeć będą takie czynniki jak niskie koszty zakupu paliwa, ofensywa nowych modeli wyróżniających się ekonomicznym spalaniem, a także coraz lepsze nastroje wśród samych konsumentów.
IFA podkreśla, że do roku 2015 największym rynkiem zbytu dla samochodów staną się po raz pierwszy w historii kraje rozwijające się, zajmując tym samym miejsce Europy Zachodniej oraz USA.
[ Dodano: 2009-01-13, 22:41 ]
Recepta na kryzys w przemyśle motoryzacyjnym
Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Motoryzacyjnych oraz Związek Inżynierów IG Metall wystąpiły do Urzędu Kanclerskiego z propozycjami ograniczającymi skutki kryzysu gospodarczego dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.
Propozycje te – ulgi podatkowe dla tych, którzy zezłomują swe stare (czytaj: nieekologiczne) auto i nabywców nowych aut w ogóle, a dla klientów na samochody „zielone” w szczególności – mają dać impuls, dzięki któremu niemiecka machina samochodowa nie tylko nie wpadnie w recesję, ale nawet nie spowolni rozwoju do zera.
Pakiet (bo kwestie podatkowe to tylko fragment ujawniony w liście otwartym zamieszczonym w gazecie Frankfurter Allgemeine) został opracowany na zlecenie największych tuzów europejskiego przemysłu samochodowego – podpisy pod nim złożyli m.in. szefowie Mercedesa (dr Dieter Zetsche), VW i Porsche Volkswagen (Martin Winterkorn) oraz Audi (Rupert Stadler). Jak donoszą niemieckie media, Urząd Kanclerski oraz sama pani kanclerz Angela Merkel „niezwłocznie podjęli prace nad pakietem propozycji”. Trudno się dziwić – po pierwsze, wygląda na to, że jest to rzeczywiście „gotowiec”, a nie lista żądań jak w USA. A po drugie, niemiecki przemysł motoryzacyjny to tzw. jedna piąta Niemiec: zatrudnia 20% czynnych zawodowo w Niemczech i produkuje 20% eksportu Niemiec. I tylko zyski przynosił jeszcze rok temu niemal na poziomie 30% całego przemysłu niemieckiego.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 19:36
Za 2500 to można kupić XMa!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 13:27
Ale dasz się karnąć wtedy kolegom?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 23:10
Słyszałeś citronauta?! No pożyczy ci ani nam...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 23:05
No nie wiem? Citronauta idziesz na to?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Styczeń 2009, 23:06
O to to trzeba by jego zapytać ale jak to mówią: milczenie oznacza zgodę!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
pianka [Usunięty]
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 16:47 Sprzedaż samochodów w '09 spadnie o 10-20 proc.
"(...) już w 2009 roku przewiduje się 10-20 proc. spadek sprzedaży nowych aut do poziomu 260 - 290 tysięcy. Wynika to z ogólnej koniunktury światowej oraz wprowadzania niekorzystnych rozwiązań, których przykładem jest podwyższenie akcyzy na modele z silnikami powyżej 2 litrów" - napisano w raporcie na temat branży motoryzacyjnej.
Eksperci PwC przewidują także 10 proc. spadek produkcji samochodów w Polsce w tym roku. "Około 97 procent - z 991 tys. wyprodukowanych w 2008 roku - samochodów przeznaczane jest na eksport, zatem wielkość produkcji w 2009 roku jest ściśle uzależniona od siły nabywczej rynku europejskiego"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum