Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 20:26 Serwis akumulatora na zimę
Zima już za pasem i tegie mrozy. Jak na razie -12°C u mnie było ale zapowiada się, że będzie gorzej. Postanowiłem przygotować się na tęgie mrozy.
Co zrobiłem:
1. Demontaż i doładowanie akumulatora na FULL
2. Czyszczenie klem i końcówek prądowych aku.
Jak widać poniżej - efekt jest widoczny gołym okiem. Do czyszczenia użyłem miękkiej gąbki ściernej. Można się w nią zaopatrzyć w sklepach budowlanych
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 22:03
mozna tez ekonomicznie podprowadzic z kuchni taka gabke- skrobak do brudnych garow
tylko po wszystkim nalezaloby dokladnie wysmarowac wszystko wazelina (nie smarem!) zeby nie sniedzialo.
no i nie napisales nic o sprawdzeniu poziomu elektrolitu i uzupelnieniu wody w akumulatorze.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 22:19
banan napisał/a:
no i nie napisales nic o sprawdzeniu poziomu elektrolitu i uzupelnieniu wody w akumulatorze.
A widziałeś w tych czasach akumulatory z odkręcanymi korkami w celach? Teraz to tylko bezobsługowe są i jedyne co można zrobić, to polepszyć kontakt i naładować
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 22:16
Ja tam klemy mam od tak po prostu zakładane rękoma i jakoś nie miałem z tym nigdy problemu, w razie czego to bez klucza da je sie zdjąć
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Styczeń 2012, 22:21
cytrus, Na benzynie może to i zda egzamin ale przy mrozach rzędu kilkunastu stopni, to akku ma już ułamki swej pierwotnej pojemności i każdy amper się liczy No a diesel potrzebuje sporo prądu i musi mieć trochę obrotów bo inaczej nie zapali.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum