Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Luty 2012, 18:07 Problem w zawieszeniu
Witam wszystkich mam taki mały problem z zawieszeniem przednim więc tak:
Jadąc nie zależnie z jaką prędkością z przedniej zawiechy dochodzi dźwięk jak by "opona tarła o jakiś metal" takie coś jak by "wwwwwwww" , nie są to typowe stuki czy pukania lecz takie jak by obcieranie się czegoś o siebie, jest to dość słyszalne aż wibracje czuć w podłodze.
Dzieje się to wszystko tylko wtedy gdy wjeżdżam w jakąś nierówność, w lekko "falowaną" drogę, gdy całe zawieszenie pracuje góra-dól na wybojach to to słychać, tak jak zaobserwowałem to wydaje mi się, że jest to słyszalne gdy przód "nurkuje"
jadąc powiedzmy 60km/h to czym większe "nurkowanie tym głośniejszy wydobywający się ten dźwięk.
I to wszytko dzieję się tylko wtedy gdy jest wrzucony jakikolwiek bieg (na wstecznym nie sprawdzałem), gdy wyrzucam na luz jest cisza i spokój.
Czyli:
- jadę ze stałą prędkością ok 70km (choć słychać to nawet przy 30km/h) to co lekkia praca zawieszenia i to słychać, wystarczy że wyrzucę na luz i jest cisza.
Dzieje się to wszystko tylko na nierównościach na wrzuconym biegu np przejeżdżanie przez garby i tym podobne gdy występuje "nurkowanie przodu" ale gdy droga jest równa to jest cisza nic nie słychać wszystko w porządku.
Gdy wyrzucam na "luz" to przy "nurkowaniu" jest cisza wszystko ok.
Czy to mogą być przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne?
Pomyślałem że jak pół oś pracuje góra dół to coś tam się może słychać?
Próbuje odepchnąć czarne myśli o rozpadającej się skrzyni i łudząco wierzyć że to przeguby:)
dodam jeszcze, że lewa pół oś ma luz góra dół i to dosyć wyczuwalny ręką
W poprzednim tygodniu został naprawiony cały przód:
amortyzatory, mocowania amorów nowe, łożyska amorów nowe, wahacz nowy, łączniki drążka stabilizatora + gumy drążka, olej w skrzyni wymieniony
lecz problem nie zniknął
jest jeszcze tylko lewy wahacz do wymiany jeszcze (luz na tulei wahacza)
Pomóżcie bo nie stać mnie by wymieniać czegoś znowu na zasadzie "a może to to, a może to tamto"
Z góry dzięki
PS: sorki za długą wypowiedź ale starałem się przedstawić wszystkie spostrzeżenia jakie zaobserwowałem
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Luty 2012, 22:17
donalehandro, Łożyska raczej wyją cały czas. Może łożysko podporowe półosi.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Luty 2012, 00:04
łożyska kół też są nowe z przodu z dwóch stron wymienione pod koniec lata
Jeśli chodzi o łożysko podporowe półosi to chodzi o to w prawej półośce, która przechodzi przez poduszkę dolną silnika?
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Luty 2012, 01:04
Co do łożyska podporowego to podczas jazdy na "luzie" też chyba by dawało znaki a tak nie jest, słychać tylko jak jest na "biegu"
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Luty 2012, 09:19
Cytrus1982, Podczas jazdy na "luzie" ta półoś nie ma obciążenia więc nie wyje.
Gdyby wyło na luzie i podczas jazdy na biegu to do wymiany było na pierwszym miejscu łożysko piasty koła.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Luty 2012, 13:59
Też mi chodzi po głowie to łożysko podporowe a jest jakiś sposób na sprawdzenie jego stanu bez wyjmowania półosi? Może wstrzyknąć tam oleju strzykawką i zobaczyć czy na chwile przycichnie?
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 3 Luty 2012, 14:46
PRZEPRASZAM HENRY ZE pozwole sobie na zanegowanie twego wywodu lecz nasz kolega napisal o lewej polosi. ktora raczej nie posiada lozyska podporowego mocowanego na bloku silnika jesli lewa jest lewa to powiedzmy sobie tak; luzno latajacy przegob ; uszkodzenie lozyska w piascie. uszkodzenie biezni lozysk kulkowych w przegubie zewnetrznym lub uwalony przegob wew. mozliwe ze igielki sie posypaly. caly moj wywod koncze stwierdzeniem; lewa polos to ta od strony kierowcy no chyba ze cos sie ostatnio w unijnych przepisach zmienilo mozliwe ze wyjeli w warsztacie poloske i wylazla im z wew. przegubu co moglo spowodowac uszkodzenie wew. przegubu. mozliwe ze uczen jakis robil
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Luty 2012, 15:13
donalehandro, Przepraszam ,że dokończę swój "wywód"
Połowa kierowców samochodów myli się bardzo często,która cześć samochodu jest prawa a która lewa , stojąc do samochodu z przodu ,czy siedząc w samochodzie ?
Dlatego donalehandro, Ty jako mechanik powinieneś o tym wiedzieć i zawsze brać poprawkę na nich
Jeśli mówimy tu o półosi w tym samochodzie z podporą to jest to prawa półoś
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Luty 2012, 19:52
Zamieszanie małe się zrobiło....lewa to strona kierowcy a prawa to strona pasażera tym się kierowałem opisując to wszystko.
Ciężko wyczuć z której strony dochodzi dźwięk dlatego próbuję się dowiedzieć jakie zużycia niektórych części wydobywają dźwięki i w którym momencie, przegłuby zew i wew, łożysko podporyi innych
Luz mam na lewej półośce (dla jasności tej po stronie kierownicy), luz jest spory gdzieś ok 1cm góra dół szczególnie od strony przegubu wewnętrznego no i oczywiście osłona zewnętrznego przetarta ale czy to wszystko może grać takie dziwne tarcia przy nurkowaniu.........?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum