Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem w zawieszeniu
Autor Wiadomość
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 3 Luty 2012, 23:17   

dokladnie tak

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Luty 2012, 23:54   

ok coś czuje że zacznę od tego gdzieś za 2 tyg zobaczymy czy to pomoże

 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Luty 2012, 20:45   

Jeszcze jedno z postrzeżenie
Dziś zaobserwowałem, że na zimnym silniku jest jeszcze grechotanie (coś w rodzaju odgłosu wsypanego piasku między tryby) już jadąc na wprost po równej prostej drodze ( podejrzewam wewnętrzny ten co ma spory luz ) lecz jak się pojeździ dłużej się jakoś wszystko nagrzeje to grechotanie trochę cichnie i tu mam dylemat czy teki przegłub wewnętrzny lub też zewnętrzny mają prawo się nagrzać/rozgrzać by mniej hałasować?

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 4 Luty 2012, 20:56   

Cytrus1982 napisał/a:
no i oczywiście osłona zewnętrznego przetarta


Brak smaru ,stąd słyszysz "ćwierkające ptaszki" :-)

 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Luty 2012, 21:23   

henryxm napisał/a:
Brak smaru ,stąd słyszysz "ćwierkające ptaszki" :-)


Ale czy te "ćwierkające ptaszki" mogą przycichnąć od rozgrzania lub czy w ogóle przegłuby mogą się w jakiś sposób nagrzać rozgrzać?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 4 Luty 2012, 21:25   

Cytrus1982 napisał/a:
przegłuby mogą się w jakiś sposób nagrzać rozgrzać?

jak chyba każda rzecz w ruchu

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 4 Luty 2012, 21:33   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Luty 2012, 21:45   

ale czy na tyle by przycichnąć?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 4 Luty 2012, 21:50   

Cytrus1982 napisał/a:
ale czy na tyle by przycichnąć?

No raczej

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Luty 2012, 22:13   

Czy taka półośka z dużymi luzami góra dół (zwłaszcza przy wewnętrznym) opłaca się jeszcze reanimować w stylu nowe osłony + smar? Czy raczej nowa mnie tylko ratuje?

Dodam jeszcze, że swojego czasu przy przyśpieszaniu był efekt rzucania przodem na boki przy przeciąganiu na biegach ale po wymianie poduszek silnika efekt wyczuwalnie zanikł choć pozostały małe drgania

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 5 Luty 2012, 07:27   

Musisz przeliczyć ile będzie Cię kosztował nowy przegub i krzyżak , plus robocizna co po wymianie masz zregenerowaną półoś .Możesz również kupić nową jak i ze szrotu .
Sam musisz określić co będzie dla Ciebie najlepsze.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 5 Luty 2012, 15:37   

Cytrus1982, Tutaj masz używaną półośkę

http://allegro.pl/peugeot...2072548603.html

a tu dane

http://screenshooter.net/4547478/hwombhs

http://screenshooter.net/4547478/cnsbnvj

 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Luty 2012, 23:43   

henryxm, dzięki za linka coś będzie trzeba poszukać,

Mam jeszcze pytanko czy taka półośka z zębami do ABS-u może być zastosowana w aucie bez ABS-u? Ma to jakiś wpływ na cokolwiek?

Jeszcze jedno, czy opłaca się kupować kompletne półośki używane? Nie wiadomo tak naprawdę w jakim stanie się znajduje (choć nie powiem można parę złotych zaoszczędzić)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Luty 2012, 13:04   

Cytrus1982 napisał/a:
Mam jeszcze pytanko czy taka półośka z zębami do ABS-u może być zastosowana w aucie bez ABS-u? Ma to jakiś wpływ na cokolwiek?
W tym wypadku raczej nie. Tylko odwrotne - nie było by ABS-u ;)
Cytrus1982 napisał/a:
Jeszcze jedno, czy opłaca się kupować kompletne półośki używane? Nie wiadomo tak naprawdę w jakim stanie się znajduje (choć nie powiem można parę złotych zaoszczędzić)

To wszystko zależy od tego, czy tym autem będziesz chciał pojeździć dłużej. Dla siebie - ja bym nie kombinował. Kupisz podobnego szrota i tylko wtopisz kasę.
Jak chcesz zaoszczędzić i mieć pewność, że półoś pochodzi - to ją zregeneruj. Części można kupić i na pewno będzie taniej jak nowa.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Luty 2012, 13:57   

Cytryny na razie nie mam zamiaru sprzedawać, używam jej do pracy (wozi mi narzędzia ;-) ) i jest ok. A od jakiej firmy należy się spodziewać dobrej wytrzymałości półosiek a które posłużą na krótszy czas pracy gdyż w firmach przegłubowych kompletnie nie jestem zorientowany.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA