Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycieki spod korka
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Luty 2012, 00:15   

Cytrus1982 napisał/a:
Tyle gdzieś wlewałem by był MAX (tak mi kiedyś mechanik powiedział u którego byłem raz)
Kreska pokazuje do jakiego poziomu wlewałem

Normalnie jakiś kowal - nie mechanik!!! To karygodne aby tyle nalewać! (Choć nadmiar na pewno sobie uleci na drogę).

Cytrus1982, masz przecież czujnik poziomu płynu! Jeżeli ci świeci kontrolka STOP to dopiero dolewaj! Inaczej będziesz lał płyn litrami i tylko kasa popłynie na asfalt ;)
Poziom płynu powinien delikatnie przykrywać tą przegródkę (łopatkę) i tyle.

Może trochę przypowieści:

Pracowałem kilkanaście lat przy głowicach. Firma moja współpracowała także ściśle z serwisem citroena we Wrocławiu. (Tubek czy jakoś tak zwał). Któregoś dnia przywieźli z serwisu głowicę z Berlingo (1,9D). Silnik się grzał i wyrzucał wodę. Standardowa czynność : sprawdzenie szczelności i planowanie czoła głowicy...
A, że okazała się szczelna to też liznęliśmy jej krzywiznę i poszła na montaż. Na drugi dzień tel., że coś chyba z nią jest nie tak. Że może źle żeśmy sprawdzili? Ja na to, że to nie możliwe ale oni i tak się uparli i ściągnęli głowicę. Przywieźli ją do ponownego sprawdzenia. Oczywiście próba szczelności wykazała, że wszystko z nią OK. Kierownik serwisu zadecydował, że skoro głowica jest dobra to pewnie dół padł. Zarządził tulejowanie cylindrów bo może któryś z nich jest pęknięty. No bo przecież jak silnik się nagrzeje to zaraz wyrzuca wodę.... Koszta nie małe, no ale cel uświęca środki. Auto młode wtedy było i koszt następnych 2 tys. nie przerażał a auto musiało jeździć. Za kilka dni znowu telefon.... Że to pewno my coś spartoliliśmy bo auto jak tylko się nagrzeje to zaraz ciśnienie rośnie! Wkurzyłem się i pojechałem natychmiast do tych magików-mechaników.
Widzę auto, maska podniesiona, tylko zamiast korka, jak na "profesjonalistów" przystało - specjalny przyrząd z manometrem. No dobra mówię - odpalać mi auto. Po odpaleniu w kilka minut, wskazówka manometru niebezpiecznie, szybko zaczęła brnąć do coraz to większych wartości ciśnienia. Ok, mówię do nich - wyłączyć mi auto bo węże popękają!
Odkręcam korek wlewu płynu i wielki szok! Płyn po sam dekiel! Ja do nich: Nie znacie praw fizyki?! Nie wiecie, że pod wpływem ciepła wszystko się rozszerza? Że płyn płyn także nie odbiega od tej reguły a w dodatku ma dużo większą rozszerzalność cieplną niż woda?!
Że płyn jest niesprężliwy i dlatego rośnie ciśnienie?! No i gdzie nadmiar ma się podziać jak zatkaliście odpływ nadmiaru płynu?
Zakładać mi oryginalny korek wlewu i oddać klientowi auto!
I tak się skończyła ta historia....
Tyle tylko, że nieświadomy klient wybulił już niepotrzebną kasę na rozebranie i tulejowanie silnika...
Niech ta moja historia będzie przestrogą dla wszystkich! Pilnujcie aby korki były drożne bo w razie wzrostu ciśnienia pomyślicie, że to uszczelka padła ;)
Teraz są duże wahania temperatur - od -20°C do +90°C, powodują, że jeżeli jest nawet dobry poziom płynu, przy normalnych temperaturach pracy, przy mrozie może nawet świecić kontrolka. Ja tak mam bo nie lubię lać zbyt dużo płynu i jak jest zimny silnik to kontrolka czasem mrugnie. Po rozgrzaniu auta, nie mruga a ja mam kontrolę nad tym, że mam prawidłowy stan płynu i wiem, że układ elektroniczny, który to kontroluje - jest sprawny ;) Jak nie widzę, że mruga to skąd mam mieć pewność, że wszystko jest ok? Trzeba wtedy zaglądać co jakiś czas pod maskę i nie liczyć tylko na elektronikę.
A to już inna historia i może kiedyś Wam opowiem ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 12 Luty 2012, 09:59   

robson napisał/a:
zamiast korka, jak na "profesjonalistów" przystało - specjalny przyrząd z manometrem

Dobre :-)
robson, a ci mechanicy ,to nie byli przypadkiem oni ? http://screenshooter.net/4547478/fudmiwx

robson napisał/a:
Nie znacie praw fizyki?! Nie wiecie, że pod wpływem ciepła wszystko się rozszerza?

Robson akurat ich nie było w tym czasie na lekcjach no kto miał im to przekazać :lol:
robson,
W zalanym płynem po nos zbiorniczku nic nie ma prawa się stać( chyba ,że pokazują się nim "bąble" to niestety ,uszczelka ) ,przy sprawnym korku nadmiar będzie wydalany ze wzrostem temperatury .
Korek ma za zadanie utrzymać dopuszczalne ciśnienie w układzie ( zależności od układów chłodzenia średnio od 1 -:- 1,5 Bar ).
Ciekawe jak "Pat i Mat " wytłumaczyli klientowi ,że nie potrzebnie wybulił tyle kasy i że wystarczyło wymienić tylko korek :lol:

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Luty 2012, 11:53   

henryxm napisał/a:
Ciekawe jak "Pat i Mat " wytłumaczyli klientowi ,że nie potrzebnie wybulił tyle kasy i że wystarczyło wymienić tylko korek :lol:

Tak niestety dzieje się w autoryzowanych serwisach.... Klient nie ma nawet wstępu aby zerknąć co z jego autem się dzieje.
To było we Wrocławiu ale dzięki takiemu Patowi i Matowi z Wiednia - tanio wyrwałem XMa ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Luty 2012, 19:22   

Ciekawy artykuł, daje do myślenia
Przyjże się bliżej tej skali i już
Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego zaworka w tym korku?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Luty 2012, 23:26   

Cytrus1982, Jeżeli ci ubywa płynu bo lejesz za dużo to to, chyba działa ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Luty 2012, 20:46   

Jak odczytać t a skale?
Ta łopatka praktycznie zrównana z poziomem płynu to jest max czy min?



korek.JPG
Plik ściągnięto 446 raz(y) 85,35 KB

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 13 Luty 2012, 20:50   

Raczej skłonię się tutaj na stwierdzenie, że max. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 13 Luty 2012, 20:56   

mad max :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Luty 2012, 21:16   

ok dzięki zobaczymy czy przy tym stanie poziomu będzie "rzygał na zielono"
Nie wiem jak wygląda ta skala niżej pod tą łopatką czy jest druga jakaś MIN czy nie ma...

Chyba zbadam to paluchem :mrgreen:

 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Luty 2012, 23:49   

Nie wytrzymałem, zszedłem do cytryny, zagrzebałem paluchem i się wyjaśniło.
Ta łopatka ma ok 3 cm głębokości lub jak no nazwać wysokości czyli na foto max nalane a 3 cm niżej min.
Dzięki za pomoc

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Luty 2012, 18:36   

Cytrus1982, A ja nie wytrzymałem i walnąłem fotkę! Masz za dużo bo nad powierzchnią górnego wskaźnika.



101_0713.JPG
Poziom płynu - wskaźnik
Plik ściągnięto 425 raz(y) 1,25 MB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Luty 2012, 14:37   

Szukałem takiej fotki i nie mogłem znaleźć, właśnie o tą łopatkę mi się rozchodziło :-)
Mam tyćku tyćku nalane ponad stan ale się wyrówna w parę dni :mrgreen:

 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2 Kwiecień 2012, 18:08   

miałem to samo przez parę ostatnich dni
wycieki spod korka

też myślałem że to uszczelka pod głowicą, lub może być też termostat, albo zapchana chłodnica

kilka dni , trochę kasy na płyn bo ciągle go wywalało

wymieniłem termostat - bez rezultatu
przepłukałem chłodnicę - przy okazji się udrożniła

dalej płyn wywala

zapaliłem auto bez korka aby zobaczyć co się dzieje z płynem no i po chwili stwierdziłem że nic się z płynem nie dzieje

dzisiaj rano na złomie wykręciłem korek od Peugeota 406 HDI ( pasuje do Xantii )
w pracy spuściłem płyn, w odpowietrzniki wpiąłem końcówkę do pompowania kół, pod ciśnieniem wydmuchałem całą resztę płynu która nie zleciała normalnie ( znowu koszty )

postanowiłem sprawdzić ciśnienie ,
zakręciłem korek z xantii , korek ma puszczać jak ciśnienie w układzie przekroczy 1.4bar,
lekko pompuje powietrze do 1.5bar, korek puszcza ale nie trzyma ciśnienia bo schodzi prawie do zera , hmm, czy tak ma być ??

odkręciłem korek i wkręciłem ten od peugeota 406HDI, pompowanie powietrza do 1.5bar MAX, korek puszcza ciśnienie, ale po zejściu na 1.4bar ciśnienie korek trzyma i nie schodzi dalej, hmm,

powtórzyłem te próby jeszcze dwa razy
no i doszedłem do wniosku iż przyczyną wycieku spod korka był korek

korek nie trzymał ciśnienia, co powodowało zapowietrzanie się układu powietrzem które dostawało się korkiem
efekt był taki że w układzie wytwarzało się za duże podciśnienie i wywalało płyn
wymiana korka na inny ( od peugeota 406HDI ) usterka usunięta

ps
a już miałem demontować głowicę, bo stawiałem na uszczelkę

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Kwiecień 2012, 20:23   

darek_k, No i całe szczęście, że zdiagnozowałeś korek! W sklepach sprzedają takie same badziewie!! Kupiłem korek zakładam i od razu sprawdzam ciśnienie po rozgrzaniu silnika. Operacja sprawdzenia jest prosta - węzę mają być trochę twarde.
Niestety okazało się że węże są miękkie jak flaki i po naciśnięciu było słychać jak uchodzi powietrze z pod korka. Podjechałem pod sklep i pokazuje sprzedawcy. On idzie po drugi... I co? Drugi identyczny. Więc olałem sprawę i pojechałem na szrot, kupić DOBRY korek!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA