Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyrzucanie oleju zx 1.6i
Autor Wiadomość
rdk214

Mój samochód: citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: Aura
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 12 Luty 2012, 19:39   

Mam jeszcze pytanie. Ściągnąłem z pokrywy odmy (jedna idzie w dolot, druga w okolice silniczka krokowego), odpaliłem samochód i czekałem. I tu zagadka. Czy na pracującym silniku nie powinny z końcówek przy deklu na które założone były odmy wydobywać się opary i ewentualnie olej?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 12 Luty 2012, 19:46   

opary tak , olej nie. czysc odme !!!!!!!!!!!!!

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
rdk214

Mój samochód: citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: Aura
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 12 Luty 2012, 19:51   

Ok. Przeczyszczę to wszystko jutro i podzielę się wynikami pracy. Dzięki za pomoc ;-)

 
 
rdk214

Mój samochód: citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: Aura
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Luty 2012, 13:00   

Witam. Spędziłem z mechanikiem 2 h przy citroenie i okazało się, że faktycznie wina leży po stronie odmy. Pewien odcinek gumowego węża pod plastikowym pancerzem był dosłownie zwinięty do środka przez podciśnienie i to było powodem niedrożności. Na chwilę obecną wszystko jest ok. Zobaczymy przy dłuższej eksploatacji. Mam jeszcze jeden problem a nie chcę zakładać do niego osobnego tematu. Czy jakiś posiadacz Zxa z silnikiem 1.6i (najlepiej 97 r, moc to dokładnie 88 km) mógłby mi podać rzeczywistą długość miarki poziomu oleju? Ile oleju bym nie wlał, wskaźnik nawet się nie zamoczy, a najpierw chciałbym wykluczyć możliwość za krótkiego bagnetu. Ewentualnie czy można tą informację znaleźć w jakimś katalogu, bo wujek Google nie pomógł. Pozdrawiam.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Luty 2012, 14:37   

620mm
http://screenshooter.net/1274198/ldmwcok

 
 
rdk214

Mój samochód: citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: Aura
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Luty 2012, 15:08   

Wielkie dzięki. Moja miarka ma 543 mm więc jest dużo za krótka.

Temat można zamknąć.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Luty 2012, 19:16   

Pamiętaj jeszcze, że pomiędzy górnym a dolnym znakiem na bagnecie jest różnica ok. 1,5 litra. Kiedyś zmierzyłem długość miarki między dwoma ZX 1.6 - nawet między 'takimi samymi' było ok 1,5cm różnicy ;/ A, wiesz, że oleju nie powinno nigdy być za dużo ;)

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 16 Luty 2012, 12:05   

...ani za mało.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Luty 2012, 12:35   

jarulis napisał/a:
za dużo ;)

robert napisał/a:
...ani za mało.

lecz w sam raz

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
gozko
gozko

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Xantia
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 7
Skąd: Olecko
Wysłany: 19 Luty 2012, 16:32   

rdk214 napisał/a:
Mam jeszcze pytanie. Ściągnąłem z pokrywy odmy (jedna idzie w dolot, druga w okolice silniczka krokowego), odpaliłem samochód i czekałem. I tu zagadka. Czy na pracującym silniku nie powinny z końcówek przy deklu na które założone były odmy wydobywać się opary i ewentualnie olej?


Może to pomożę - to "majonez" winny wywalaniu oleju -szczególnie obrzydliwe, przez korek - dla mojej X pomogło zdjęcie odmy - tej rurki co idzie w stronę przepustnicy (silnika korokowego w nowych autach. Pierwsza po lewej stronie pokrywy klawiatury (cienka) - potem wydobywa się z niej para i nie wyrzuca oleju. Przejeżdżam około 8 km silnik się nie może nagrzać i popracować w prawidłowej temperaturze. Wymiana termostatu nie pomogła.

_________________
Marek Barszcz...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA