Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Mówią, że to francuskie się psują ale jest wręcz na od
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Luty 2012, 18:49   Mówią, że to francuskie się psują ale jest wręcz na od

BMW X5 (00-07)

Wskaźnik awaryjności: 44%
Najwyższy koszt naprawy: 18.900zł

BMW X5 był pierwszym samochodem offroadowym, który wyprodukowano na przełomie tysiąclecia. W Europie oferowany był od 2000 roku. Prowadzi się go świetnie, ale posiadanie takiego samochodu wiąże się z częstymi wizytami u mechaników.
Więcej na ten temat:
KLIK

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 22 Luty 2012, 18:53   

bracie robsonie x5,x3 to nie sa off roady tylko przecietne suvy. i to bardzo przecietne.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 789
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 13 Maj 2012, 05:07   

bo się psują ,
ja ma się nie psuć jak handlarz cofa licznik o sporo km aby w Polsce autko nie miało więcej niż 200tys , najlepiej ok 150-160tys, bo statystyczny Polak to osioł, nie kupi auta z dużym przebiegiem, bo to złom
taki co kupi myśli sobie, że kupił z małym przebiegiem, a tu na raz jakaś awaria, jedna za drugą i gada jełop jeden z drugim że francuskie do złomy , a nie weźmie pod uwagę że kupił auto ze skęconym przebiegiem

znam handlarza i wiem że każda bryka z niemiec jaką sprowadzają ma cofnięty licznik
np: fajne BMW w dieslu z 2002r w Polsce ma 160tys , a w Niemczech miało 300tys , i taki handlarz gada, że ten co kupi dokręci, ale ile się posypie części przy okazji dokręcania tych km to lepiej nie wiedzieć

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 30 Sierpień 2012, 19:24   

Moze troche poniewczasie, ale znalazlem ostatnio fajny artykul ktory mowi o mitach:D

Wot sami zobaczta..

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 30 Sierpień 2012, 20:23   

temat rzeka :573:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Sierpień 2012, 20:38   

Sm0kus, Bardzo pokrzepiający artykuł ;) O cytrynach prawie nie było. A z drugiej strony to najlepiej kupić sobie stare auto, wyremontować i omijać z daleka serwisy i warsztaty. Najlepsze to proste auto, które można młotkiem i przecinakiem zmusić je do jazdy :lol: Z drugiej strony zaraz po tym jak wymyślono silnik spalinowy, bardzo dobrze, jeszcze przez kilkadziesiąt lat, szczególnie w USA - sprzedawały się auta z silnikiem parowym! W początkach ery motoryzacyjnej, gdy w Europie konkurowali konstruktorzy samochodów benzynowych, w USA znacznie większym zaufaniem cieszyły się samochody parowe. Mieszkańcy Ameryki nie potrafili zaufać „wybuchającej” w silniku benzynie. Samochody parowe były mocniejsze i przystosowane do jazdy po amerykańskich bezdrożach. Droższe niż benzynowe, zaliczały się do klasy aut luksusowych. A dlaczego? Do tego wystarczy tekst reklamy, którą się promowały auta parowe: „(…) pojazd składa się tylko z 22 ruchomych części, łącznie z najwyższego gatunku rozrusznikiem. Nie używamy sprzęgła, skrzyni biegów, koła zamachowego, gaźnika, iskrownika, świec zapłonowych, przerywaczy i rozdzielaczy ani innych delikatnych i skomplikowanych mechanizmów, koniecznych w samochodach benzynowych”.
Historia lubi zataczać koło. Dlaczego? Ano dlatego, że w 1900 r. w Stanach Zjednoczonych było 1691 pojazdów parowych, 1585 elektrycznych i zaledwie 936 benzynowych. Całkiem możliwe, ze niedługo będzie proporcja podobna ;)
„Upodobanie do samochodów parowych było całkiem zrozumiałe. Samochód taki był znacznie łatwiejszy do prowadzenia. Wystarczyło po prostu przesunąć dźwignię do przodu, aby pojazd ruszył i jechał z dowolną szybkością w osiągalnych granicach, bez konieczności zmiany biegów, regulacji składu mieszanki paliwowej, operowania przy­spieszeniem zapłonu i tym podobnych uciążliwych czynności. Po zatrzymaniu się pojazd nie hałasował pracującym na jałowym biegu silnikiem, lecz z cichym sykiem pary posłusznie oczekiwał na ruszenie. W ciągu kilkunastu sekund po ruszeniu mógł osiągnąć szybkość 100 km/h, przy czym jazda była cicha i płynna, bez kłębów spalonego oleju i odoru benzyny.” pisał Witold Rychter Pod kotłem można było spalać „cokolwiek” od oleju, nafty, parafiny, aż do odpadków węglowodorowych. Nic dziwnego, że jeszcze do lat 40' było dużo samochodów parowych, gdzie w 1938r powstała już fabryka VW
Zatem może musi nastąpić następna epoka, może silników elektrycznych, aby mnie zmusić do kupna nowego auta...

http://www.automotogaleria.pl/historia.html

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
michałsnk

Mój samochód: Citroen Berlingo,Alfa Romeo 156 SportWagon
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: XUD9a , furgon
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Sanok
Wysłany: 26 Wrzesień 2012, 19:39   

Witam przy okazji na forum ,a skąd ja to znam jeżdżę Alfą Romeo 156 JTD :-) wcześniej Escortem na gazie auto miało 18 lat stażu na LPG i było bardzo niezawodne no nie ma się czym przejmować tylko śmiać z tego. :-D

Pozdrawiam Michał.

 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 29 Wrzesień 2012, 06:38   

To i ja się podłączę.W swoim życiu miałem chyba ponad 40 aut.Były Mercedesy,BMW,fordy,ale najwięcej Francuzów.Citroeny,renówki,Matry itd.
Ale najlepszym moim autem,którego najlepiej wspominam był CITROEN CX 2.5 TD,Nawet moja dzisiejsza cytryna wysiada pod wzglem miękości zawieszenia i povera.

Szkoda że już dziś ich nie produkują :(

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
saxon
saxon

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel/ol-ester
Wersja:: Liftback Exclusive
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: saxonzet
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Listopad 2012, 19:14   

Dobry wieczór!
Pozwolę sobie dodać coś od siebie ;-)

Niemiecki mechanik do posiadacza BMW:
"- Wiesz gdzie w twojej BMce podłoga nie koroduje?
=>No jak to? Gdzie?
- Tam gdzie wycieka ci olej ze skrzyni biegów!!!"

Pozdrawiam z pokładu Latającego Hydrodywanu.

_________________
saXMan
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4783
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2012, 23:05   

saxon, To już teraz wiem, dlaczego nie rdzewieją wcale hydrowozy ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
saxon
saxon

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel/ol-ester
Wersja:: Liftback Exclusive
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: saxonzet
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Luty 2013, 13:11   

Cześć,
rzadko piszę bo kręgosłup po operacji niezbyt dobrze działa
- w odróżnieniu od hydrolotu;-)
Nasze samchody nie rdzewieją ponieważ mają podwójne ocynki a także wiele wersji ma dodatkowo kadm, co tworzy ciekawy układ galwaniczny - baterię elektryczną.
Popatrzcie sobie na szereg elektrochemiczny metali a olśni!
Stąd brak zardzewiałych XMów, o ile nie mają żle naprawianej blacharki. Mój ma odsłoniętą blachę od 7 lat nad tylną lampą i śladu korozji. Po poprzednim XMie mam uszkodzoną maskę i błotnik po stłuczce. Stoją już 6 lat na wsi bezpośrednio na glebie - mimo tego blacha czuje się wciąż świetnie.
A wracając do awaryjnych elementów to zastanawiającym jest, że w naszych samochodach to głównie, a wręcz wyłącznie, produkty niemieckie.
Zemsta Helmuta, czy jak ???!
Serdeczności,
pozdrawiam,

_________________
saXMan
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 27 Luty 2013, 23:06   

Panie Panowie... jutro 120 rocznica opatentowania przez Rudolfa "Urzadzenia i sposobu do generowania mocy i momentu obrotowego poprzez samozaplon mieszanki paliwowo-powietrznej" - czyli jak to dzisiaj mowia Silnik Diesla (bo obecne silniki to juz od dawien dawna nie sa oparte o obieg Diesla, tylko obieg Otto a wrecz Sabathe - jak kogos bardzo interesuje termodynamika - mnie od niej strasznie rece bolaly na studiach).

Chwala gosciowi, ze dal poczatek "sportowym traktorom" ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
eryk328e46

Mój samochód: Bmw e46330CI
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: SE
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 6 Maj 2013, 00:21   

Witam wszystkich na wstepie I mam pytanie ,ktora cytryna z dieslem jest godna uwagi I czy trzeba bac sie hydrowoza ( czy jest drozszy w eksplatacji niz sprezynowiec?) Ogolnie to mam juz dosc ,bo faktycznie czym nowsze auta tym gorzej znowu stare tez potrzebuja opieki no I na 5 gwiazdek ncap mozna zapomniec ehh :mrgreen:

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 6 Maj 2013, 00:48   

ja wychodze z zalozenia, ze im nowsze tym... gorsze, a wlasciwie drozsze w uzytkowaniu

a co o gwiazdek: powiedzmy, ze auta sa robione pod testy, a nie rzeczywiste bezpieczenstwo.

hydrowozu NIE trzeba sie bac. jak dziala to jest dobrze :) baaa nawet o wiele lepiej niz sprezynowiec. jest troszke drozej, bo raz na dwa lata trzeba wymienic olej w zawieszeniu. najczesciej to wszystko.
oczywiscie jezeli kupisz zajezdzone auto to juz nie bedzie tak tanio.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3574
Skąd: Olkusz
Wysłany: 6 Maj 2013, 04:23   

banan napisał/a:
jest troszke drozej, bo raz na dwa lata trzeba wymienic olej w zawieszeniu
A wymień sobie amorki w sprężynowcu co dwa lata na naszych drogach to zobaczymy czy nie taniej kupić kilka litrów LHMu .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA