Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Listopad 2008, 17:49 Napinacze w XMach
Tym razem opis przypadłości naszych hydrolotów 2,1D (w 2,5D jest podobny) - napinacz paska micro (wielorowkowego). Zdjęcie pokazuje efekt długoletniego zaniedbania wymiany napinacza:
A tak wygląda nowy napinacz Tylko szkoda, że nie robią już stalowych tylko plastikowe:
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Kwiecień 2009, 01:09
Poniżej załącznik do 2,5TD.
Najważniejsze aby utrzymać prawidłowe naprężenie amortyzatorka. Jeżeli nie dajemy rady utrzymać już wymiaru x=98mm między osiami śrub mocujących go to należy zamienić pasek na nowy.
TU można sobie ściągnąć plik PDF z obrazkami do tego problemu.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Własnie zamierzam wymienić cały rozrząd,tzn pasek napinacz rolkę prowadzącą i pompe wodna kupiłem firmy skf chociaz pasek w tym komplecie jest gates a pompa
kagera kosztowało mnie to 450zł za czy to dobry wybór
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Maj 2009, 15:16
Jeżeli jest w tym zestawie wszystko to nie jest drogo. Chociaż w twojej wersji nie ma drogiego napinacza paska wielorowkowego z siłowniczkiem i zawieszeniem na łożyskach igiełkowych, który pewnie sam kosztuje ok 200zł.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Maj 2009, 19:44
Tomiol wspomniał, że zamierza wymienić rozrząd i nic nie mówił o pasku wielorowkowym więc robson skąd ta uwaga odnośnie napinacza? Poza tym jak jest to taki sam silnik jak w Xantii to o ile kolego Tomiol ma klimatyzację to też posiada podobny do naszego samonapinacz, aczkolwiek jest trochę tańszy bo kosztuje ok 350zł (jakiś rok temu kolega wymieniał u siebie, ale nie wiem czy to jest cena samego napinacza czy razem z siłowniczkiem).
Sam napinacz do 2.5TD czyli rolka + kołyska na łożyskach igiełkowych kosztuje ok 450zł (brak zamiennika i sprzedawane jako całość, czyli brak możliwoście kupna tylko rolki), natomiast siłowniczek (sprzężyna + armortyzatorek) to koszt rzędu 170-280. Pocieszające jest jedynie to że taki zestaw powinien spokojnie wytrzymać ok 100-150tyś...
Swojego czasu musiałem wymienić cały komplet, więc siłowniczek musiałem kupić (kupiłem ten tańszy, rzekomo przeznaczony do silnika 3.0), natomiast kołyskę jak i rolkę zregenerowałem we własnym zakresie co mnie kosztowało w sumie ok 60zł no i trochę pracy, szczególnie przy rolce, bo nie można dostać oryginalnego łożyska i trzeba było dobierać inne i dorabiać tulejkę.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Maj 2009, 23:34 Re: Napinacze w XMach
robson napisał/a:
Tym razem opis przypadłości naszych hydrolotów 2,1D (w 2,5D jest podobny) - napinacz paska micro (wielorowkowego). Zdjęcie pokazuje efekt długoletniego zaniedbania wymiany napinacza:
Ja akurat w nowym napinaczu dostałem stalowe ale draństwo kosztowało mnie prawie 400 zł. Ja myślę, żę ten efekt "wytłaczania" w bieżni śladów przez wałki łożyska to po prostu nieodpowiednia jakość materiału bieżni no i niewielki kąt obrotu. Profilaktycznie, przy okazji robienia czegoś przy pasku obracam bieżnię wewnętrzną o kąt 90 st. co mam nadzieję pozwoli mi uniknąć takich uszkodzeń
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Maj 2009, 23:52
Cytat:
przy okazji robienia czegoś przy pasku obracam bieżnię wewnętrzną o kąt 90 st. co mam nadzieję pozwoli mi uniknąć takich uszkodzeń
Teoretycznie zwiększy to trwałość czterokrotnie. Czyli powinno starczyć na 40lat, przyjmując, że średnio oryginał wytrzymuje ok 10 lat
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 17:07
Witam podczas mojej ostatniej wymiany pompy wspomagania (peugeot 605) zastosowałem pasek continental który jest bardzo miękki i ku mojemu zdumieniu ustało trepotanie paskiem.Ostatnio rozmawiałem z właśćicielem auta i dalej nie ma tego trzepotania paskiem.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 08:37
Czyli jednak coś jest na rzeczy
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 19:50
Czyli dobry pasek i dobry napinacz - to jest recepta na cichą jego pracę.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 15 Czerwiec 2009, 22:30
Witam ostatnio rozbierałem xantię 2,0 16v ,układ osprzętu jest prawie identyczny lecz napinacz jest całkiem inny.Zastosowano w nim sprężynę zwiniętą z płaskiej blachy i w tej konstrukcji nie ma problemu z trzepotaniem paska.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Czerwiec 2009, 22:50
To może by coś przystosować z tego patentu do waszych trzepoczących napinaczy
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 10:00
Należy również pamiętać o tym żeby poprawnie zamontować ten siłowniczek od napiancza - wydaje mi się że to jest kluczowa kwestia, bo jeśli zamontujemy go "do góry nogami" to będzie się on dużo szybciej zużywał (bardziej prawdopodobny wyciek oleju z siłowniczka/amortyzatorka). Ja chyba w przeszłości popełniłem właśnie ten błąd i dlatego później zaczął mi znowu trzepotać (bo zaraz po zamontowaniu nowego siłownika nie miałem z tym problemu..)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum