Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Napinacze w XMach
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
  Wysłany: 12 Listopad 2008, 17:49   Napinacze w XMach

Tym razem opis przypadłości naszych hydrolotów 2,1D (w 2,5D jest podobny) - napinacz paska micro (wielorowkowego). Zdjęcie pokazuje efekt długoletniego zaniedbania wymiany napinacza:

:-(



A tak wygląda nowy napinacz Tylko szkoda, że nie robią już stalowych tylko plastikowe:

:-x


Podobne tematy do tego:


Napinacz paska wielorowkowego silnika THY 2,5 TD

MkII 2,5 td - pęknięta śruba napinacza paska wielorowkowego

Napinacz paska klinowego XM 2.5 TD (z klimą) (6453-S3)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Kwiecień 2009, 00:09   

Poniżej załącznik do 2,5TD.
Najważniejsze aby utrzymać prawidłowe naprężenie amortyzatorka. Jeżeli nie dajemy rady utrzymać już wymiaru x=98mm między osiami śrub mocujących go to należy zamienić pasek na nowy.

TU można sobie ściągnąć plik PDF z obrazkami do tego problemu.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 16 Maj 2009, 14:10   

Własnie zamierzam wymienić cały rozrząd,tzn pasek napinacz rolkę prowadzącą i pompe wodna kupiłem firmy skf chociaz pasek w tym komplecie jest gates a pompa

kagera kosztowało mnie to 450zł za czy to dobry wybór

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Maj 2009, 14:16   

Jeżeli jest w tym zestawie wszystko to nie jest drogo. Chociaż w twojej wersji nie ma drogiego napinacza paska wielorowkowego z siłowniczkiem i zawieszeniem na łożyskach igiełkowych, który pewnie sam kosztuje ok 200zł.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Maj 2009, 18:44   

Tomiol wspomniał, że zamierza wymienić rozrząd i nic nie mówił o pasku wielorowkowym więc robson skąd ta uwaga odnośnie napinacza? Poza tym jak jest to taki sam silnik jak w Xantii to o ile kolego Tomiol ma klimatyzację to też posiada podobny do naszego samonapinacz, aczkolwiek jest trochę tańszy bo kosztuje ok 350zł (jakiś rok temu kolega wymieniał u siebie, ale nie wiem czy to jest cena samego napinacza czy razem z siłowniczkiem).

Sam napinacz do 2.5TD czyli rolka + kołyska na łożyskach igiełkowych kosztuje ok 450zł (brak zamiennika i sprzedawane jako całość, czyli brak możliwoście kupna tylko rolki), natomiast siłowniczek (sprzężyna + armortyzatorek) to koszt rzędu 170-280. Pocieszające jest jedynie to że taki zestaw powinien spokojnie wytrzymać ok 100-150tyś...

Swojego czasu musiałem wymienić cały komplet, więc siłowniczek musiałem kupić (kupiłem ten tańszy, rzekomo przeznaczony do silnika 3.0), natomiast kołyskę jak i rolkę zregenerowałem we własnym zakresie co mnie kosztowało w sumie ok 60zł no i trochę pracy, szczególnie przy rolce, bo nie można dostać oryginalnego łożyska i trzeba było dobierać inne i dorabiać tulejkę.

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Maj 2009, 22:34   Re: Napinacze w XMach

robson napisał/a:
Tym razem opis przypadłości naszych hydrolotów 2,1D (w 2,5D jest podobny) - napinacz paska micro (wielorowkowego). Zdjęcie pokazuje efekt długoletniego zaniedbania wymiany napinacza:

Obrazek :-(

Obrazek

A tak wygląda nowy napinacz Tylko szkoda, że nie robią już stalowych tylko plastikowe:

Obrazek :-x

Ja akurat w nowym napinaczu dostałem stalowe ale draństwo kosztowało mnie prawie 400 zł. Ja myślę, żę ten efekt "wytłaczania" w bieżni śladów przez wałki łożyska to po prostu nieodpowiednia jakość materiału bieżni no i niewielki kąt obrotu. Profilaktycznie, przy okazji robienia czegoś przy pasku obracam bieżnię wewnętrzną o kąt 90 st. co mam nadzieję pozwoli mi uniknąć takich uszkodzeń

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Maj 2009, 22:52   

Cytat:
przy okazji robienia czegoś przy pasku obracam bieżnię wewnętrzną o kąt 90 st. co mam nadzieję pozwoli mi uniknąć takich uszkodzeń

Teoretycznie zwiększy to trwałość czterokrotnie. Czyli powinno starczyć na 40lat, przyjmując, że średnio oryginał wytrzymuje ok 10 lat :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 16:07   

Witam podczas mojej ostatniej wymiany pompy wspomagania (peugeot 605) zastosowałem pasek continental który jest bardzo miękki i ku mojemu zdumieniu ustało trepotanie paskiem.Ostatnio rozmawiałem z właśćicielem auta i dalej nie ma tego trzepotania paskiem.

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2009, 07:37   

Czyli jednak coś jest na rzeczy ;-)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 16:42   

Witam oto fotka tego napinacza



napinacz xm2,5.jpg
Plik ściągnięto 394 raz(y) 99,43 KB

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 18:50   

Czyli dobry pasek i dobry napinacz - to jest recepta na cichą jego pracę.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 15 Czerwiec 2009, 21:30   

Witam ostatnio rozbierałem xantię 2,0 16v ,układ osprzętu jest prawie identyczny lecz napinacz jest całkiem inny.Zastosowano w nim sprężynę zwiniętą z płaskiej blachy i w tej konstrukcji nie ma problemu z trzepotaniem paska.

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Czerwiec 2009, 21:50   

To może by coś przystosować z tego patentu do waszych trzepoczących napinaczy :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 09:00   

Należy również pamiętać o tym żeby poprawnie zamontować ten siłowniczek od napiancza - wydaje mi się że to jest kluczowa kwestia, bo jeśli zamontujemy go "do góry nogami" to będzie się on dużo szybciej zużywał (bardziej prawdopodobny wyciek oleju z siłowniczka/amortyzatorka). Ja chyba w przeszłości popełniłem właśnie ten błąd i dlatego później zaczął mi znowu trzepotać (bo zaraz po zamontowaniu nowego siłownika nie miałem z tym problemu..)

 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 16 Czerwiec 2009, 21:41   

Witam jak rozpoznać gdzie jest góra a gdzie dół tego amortyzatorka.

_________________
baksowaty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA