Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Napinacze w XMach
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 17:19   

robcioes, To potwierdza moją teorię o tym, że duży wpływ na to ma tylko odpowiednie położenie napinacza oraz jeszcze większe - elastyczność paska mikro. NA pewno z fabryki nie wychodziły te auta z telepocącym napinaczem. Po prostu paski te były wykonane z miękkiej gumy. Raczej nie zdarza się aby to się działo latem, kiedy guma jest miękka. Te drażniące odgłosy zazwyczaj dochodzą porą zimową, gdy temperatury są niższe. Latem zaś, wszystko jest ok. Znam właśnie przypadki, że po samej zmianie paska, defekt zniknął.
na pewno Bosch ma twarde te paski ale sprawdzony już Optibelt, zapobiegł tym odgłosom. Może ktoś jeszcze wypróbuje tą tańszą metodę ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Listopad 2011, 18:19   

Poniżej moje fotki i zastępcze roleczki:

Rolka napinająca - zastępcza - przy łapie samo-napinacza.


Rolka napinająca - zastępcza - przy łapie samo-napinacza.

Rolka napinająca - zastępcza - przy łapie samo-napinacza.

Rolka napinająca - zastępcza - przy łapie samo-napinacza.


Rolka napinająca - zastępcza - przy pompie wodnej.

Rolka napinająca - zastępcza - przy pompie wodnej.

Rolka napinająca - zastępcza - przy pompie wodnej.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
virus6985
Połykacz szos


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 11
SKYPE - login: virus6985
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17 Grudzień 2011, 12:16   

No ja także to wszystko powymieniałem i dalej pasek trzepocze strasznie. Nawet ostatnio mi się zerwał przez to dziadostwo, na szczęście przy odpalaniu a nie w trakcie jazdy. Po wymianie paska na nowy tak ustawiłem naciągiem, że na zimnym trzepie a jak się zagrzeje to przestaje. Lepiej się nie dało. Myślałem już żeby spróbować zamiast tego amortyzatorka dać płaskownik i przykręcić ten napinacz na stałe. W końcu w niektórych silnikach w ogóle nie ma tego ustrojstwa i jest napinacz naciągany śrubą. Np. w 2,5 TD bez klimy też ten element w ogóle nie występuje. Co o tym sądzicie?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Grudzień 2011, 11:18   

virus6985, Wtedy ucierpią na tym na pewno łożyska i rolki. Lepię aby hałasowało niż miały by się sypać te drogie elementy....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Sierpień 2012, 14:10   Re: Napinacz

robcioes napisał/a:
Koledzy, na własnej skórze kilka miesiecy temu odczułem koszt wymiany całego zestawu napinacza paska. Nie bawiłem się w regenerację, bo nie było czasu. Muszę mieć samochód na chodzie codziennie. Ale stary zestaw zostawiłem, bo da się zregenerować, kwestia tylko odpowiedniej roboty. Zakupiłem oryginał, zarówno napinacz jak i sprężynę. Po wymianie, co wczale nie zajmuje dużo czasu, odpaliłem samochód i ...o mało mnie szlag nie trafił, bo na wolnych obrotach trzepało napinaczem jak diabli. Było po prostu tragicznie. Ale...jest na to rada. Trzeba wymienić rolkę alternatora na tzw. sprzęgło alternatora, czyli rolkę ze sprzęgłem jednokierunkowym. Niestety to kolejny koszt ok 200-250zł, ale efekt jest niesamowity. Aksamitna równiótka praca silnika. Polecam zakup tylko i wyłącznie firmowego sprzęgła, ja zakupiłe firmy niemieckiej INA F-22888 1.2 Germany 61R 0909 0730 6-rowkowe, srednica 61mm, otwor 17mm, szerokosc 41,2mm. Do wymiany trzeba zdemontowac pompe LHM i alternator. SPRAWDZONE!!! U mnie idealnie dziala.


Podaj może jakiś link bo ni jak nie można znaleźć tego po nr katalogowych (INA F-22888 1.2 Germany 61R 0909 0730)

Dziś wymieniam w drugim XMenie rolkę. Zapomniałem nr katalogowego i dzięki forum znów mam namiary ;)
Nr INA 532033010
Średnica rolki 65 mm
Szerokość 25 mm



rolka_zwrotna_paska_wieloklinowego_53203.jpg
rolka napinacza XM
Plik ściągnięto 559 raz(y) 46,25 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 23 Listopad 2012, 17:54   

Jestem właśnie po zlikwidowaniu problemu trzepoczącego paska.
Po założeniu dwóch małych nowych rolek jak i wymianie koła pasowego ,które to zasugerował mi znajomy iż na 100 % one temu winne ,ku mojemu zdziwieniu a i bardziej jego,pasek osprzętu SKF telepał sobie w najlepsze.
Problem wibrującego paska jednak okazał się napinacz( tłumik drgań/sprężyna).
Po wymianie napinacza bez wykręcania pompy LHM co jest wyczynem dla kaskaderów udało się w końcu pozbyć problemu.
Wymieniłem również pasek osprzętu.Założyłem pasek continental & contitech.
Pasek nieco różni się od SKF . We wcześniejszym poście napisano że jest on bardziej miękki,według mnie jest mniej elastyczny od SKF. Patrząc na ten pasek zauważyłem,że rowki w nim są jakby pokryte włóknem węglowym.




 
 
leszek5a
xmen

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 35
Skąd: Zakopane
Wysłany: 11 Grudzień 2012, 19:05   

Trzepoczący pasek osprzętu w XM 2,5 TD umilkł po wymianie koła pasowego alternatora na - jednokierunkowe (można to zrobić bez odkręcania pompy LHM - ale trzeba podnieść silnik wcześniej odkręcając poduszki i mocowanie prawej strony silnika).Pasek wielorowkowy założony teraz to- Hutchinson, nowy kompletny napinacz tej samej firmy i stara ( sprężyna - tłumik drgań) ale też wymienię na nową ze względu na uszkodzone dolne mocowanie tejże sprężyny.A tak przy okazji łożyska igiełkowe tego napinacza są osiągalne to - HK 2018 RS - i o ile stan sworznia pozwala na wymianę, to warto je wymienić podgrzewając wcześniej aluminiowe ramię napinacza. Efekt naprawdę zaskakujący i miły dla ucha.

_________________
Leszek
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Luty 2014, 11:32   

Pomocy!!! Ceny napinaczy wzrosły do kosmicznych wartości! Oprócz tego, że ceny kosmiczne - problem jest z dostaniem takiego napinacza. Wysypały się u mnie już igiełki i wałek pewnie wytarty podobnie jak na fotkach z początku tematu. Nie kupię roli za 700zł bo to normalnie rzeźnia. Ceny normalnie biorą z kosmosu. Niech sobie zupę gotują z tych napinaczy! Nie kupię! Do 2,1TD można zakupić w granicach 200zł a rozwiązanie jest podobne.
W poszukiwaniu tego napinacza - znalazłem oryginalną rolkę! Można ją kupić w granicach 50zł a robi ją jedyny producent DEXWAL czy cuś podobnego ;)
może od 2,1TD da się zaadoprować....



DEXWAL 2,5TD.JPG
cena samej rolki
Plik ściągnięto 394 raz(y) 50,75 KB

rolka paska micro 2,5TD.JPG
DEXWAL
Plik ściągnięto 378 raz(y) 35,66 KB

napinacz2,5TD.JPG
kosmiczne ceny
Plik ściągnięto 373 raz(y) 42,07 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
georgios

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 11 Luty 2014, 08:29   

Szukając dla siebie wczoraj znalazłem jedynie oryginał (RUVILLE) napinacza razem z rolką za 305 zł. Na Allegro MOTOER z Zabrza.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2015, 13:56   

Ja zakupiłem i wymieniłem w końcu. Nie trzepie o belkę i równo chodzi, jak widać na załączonym filmiku:



_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2015, 15:06   

Wklejam jeszcze trochę fotek z operacji montażu oraz wyglądu nowego napinacza.
Widać, ze jest to oryginał bo metalową ma rolkę ;)



DSC_0635.JPG
demontaż napinacza - można się nawet dostać w ten sposób ;)
Plik ściągnięto 250 raz(y) 160,31 KB

DSC_0636.JPG
demontaż napinacza. Widać rdzę wydostającą się spod podkładki.
Plik ściągnięto 220 raz(y) 205,9 KB

DSC_0634.JPG
po demontażu kompów
Plik ściągnięto 214 raz(y) 166,62 KB

DSC_0633.JPG
widok na ścięty pasek
Plik ściągnięto 227 raz(y) 169,71 KB

DSC_0628.JPG
widok na ścięty pasek
Plik ściągnięto 220 raz(y) 169,56 KB

DSC_0639.JPG
sworzeń
Plik ściągnięto 196 raz(y) 196,87 KB

DSC_0640.JPG
stary napinacz, widać na nim datę produkcji (2005)
Plik ściągnięto 205 raz(y) 208,53 KB

DSC_0641.JPG
krótszy pasek o 8mm, niż podaje specyfikacja ;)
Plik ściągnięto 191 raz(y) 173,78 KB

data na odlewie.jpg
data produkcji na odlewie
Plik ściągnięto 190 raz(y) 233,68 KB

łożyska igiełkowe.jpg
łożyska napinacza
Plik ściągnięto 197 raz(y) 829,45 KB

tuleja.jpg
tulejka napinacza
Plik ściągnięto 204 raz(y) 602,99 KB

rolka napinacza.jpg
rolka napinacza - stalowa!
Plik ściągnięto 196 raz(y) 891,02 KB

nowy napinacz4.jpg
napinacz osprzętu
Plik ściągnięto 207 raz(y) 829,41 KB

nowy napinacz3.jpg
napinacz paska micro
Plik ściągnięto 206 raz(y) 729,54 KB

nowy napinacz2.jpg
napinacz XM 2,5TD
Plik ściągnięto 179 raz(y) 811,64 KB

nowy napinacz1.jpg
nowy napinacz XM 2,5TD
Plik ściągnięto 168 raz(y) 780,14 KB

nowy napinacz.jpg
nowy napinacz
Plik ściągnięto 183 raz(y) 804,18 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA