Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Woda w misce olejowej
Autor Wiadomość
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 17 Marzec 2012, 23:53   Woda w misce olejowej

Witam pojawił się mały a za razem duży problem. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą no i podczas wlewania wody do układu chłodzenia wlałem 8 litrów wody a tu dalej mało. Wiec mówię coś tu nie tak. A ja patrze a tu woda do oleju się dostała. I teraz pytanie co może być tego przyczyna?? głowica dokręcona prawidłowo tzn najpierw siłą 35 Nm następnie 70 Nm a końcowa faza 160 stopni (ostatnia faza była ciężka bo to przecież obrót o połowę silnika) no i jak to dziadostwo teraz umyć. A i czy muszę kupować nową uszczelkę?? nie widziałem by gdzieś tam były jakieś uszkodzenia. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 18 Marzec 2012, 00:21   

sprawdz czy jakis wezy nie pomieszalec przy podlaczaniu osprzetu. to na poczatek.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Marzec 2012, 00:50   

Jesteś pewien, że ta woda teraz się dostała a nie wcześniej? Przecież uszczelka była wymieniana z jakiegoś powodu... Olej był zmieniony?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Dawas

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1580
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: BX 16RS XU52C
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Chełmża
Wysłany: 18 Marzec 2012, 08:09   

Tak czy owak nie wróży to dobrze. Po takiej awarii głowica powinna być oddana do splanowania, Przy okazji fachowcy sprawdzają czy nie jest pęknięta. Poza tym jakieś dziwne to dokręcanie.

_________________
Gdzie diabeł nie może to babę pośle........
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Marzec 2012, 10:07   

Fachowcy zalecają wymianę uszczelki za każdym razem.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Marzec 2012, 11:40   

Węży na pewno nie pomyliłem bo to sprawdzałem. Uszczelkę wymienię na nową. A co do dokręcania skoro dziwne to dokręcanie to powiedzcie jak mam to dokręcić?? Skoro brałem informacje z kartki co była dołączona do uszczelki. A głowica już poszła do sprawdzenia. a woda na pewno się nie dostała wcześniej bo przed wymianą uszczelki wymieniałem olej i bym widział.

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Marzec 2012, 11:42   

Skoro tak pisał producent uszczelki to powinno być OK.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Dawas

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1580
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: BX 16RS XU52C
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Chełmża
Wysłany: 18 Marzec 2012, 13:03   

A sprawdzałeś jaki moment jest na koniec dokręcania głowicy :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: Pierwszą dokręć w/g instrukcji a potem resztę kluczem z dynamem.Wystarczy że jedna śruba będzie słabsza i pupcia.W najlepszym przypadku będą przecieki a w najgorszym pęknie głowica. Mi się przytrafił najgorszy przypadek.

_________________
Gdzie diabeł nie może to babę pośle........
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 18 Marzec 2012, 13:42   

a dlaczego ma dokrecac inaczej niz mowi instrukcja?

 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Marzec 2012, 15:52   

Panowie. Najpierw dokręciłem 35 Nm potem napisane jest 70 Nm i na końcu dokręcić na 160 stopni nie pisze jaka siłą to znaczy ze na max wiec dokręcanie odpada.

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 18 Marzec 2012, 16:38   

Tak co by Was pogodzić ;-)

Klik

Czyli tak, jak kolega remioszna napisał. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Marzec 2012, 18:47   

Ale tu coś jest nie tak. Bo na rysunku na kartce jest w drugą stronę dokręcanie. Czy to ma znaczenie jakieś ??

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Marzec 2012, 18:50   

a i co do 3 etapu to siła ma być na max tak?? tzn ze mogłem sztywnym kluczem i rura i jazda o połowę silnika ( 160 stopni ) czy jakaś siłą ten 3 etap?

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 18 Marzec 2012, 20:00   

co do kolejnosci. zaczynasz od srodka i jedziesz po okregu, na zewnatrz. tu jest glowica z jednakowymi srubami i jednakowymi momentami wiec nie ma szczegolnego znaczenia w ktora strone.

co do samego dokrecania:
0. kladzesz glowice i dokrecasz sruby do pierwszego oporu, doslownie jednym palcem- zeby tylko doszly do glowicy-kolejnosc nie ma tu znaczenia.

teraz etapy wlasciwe :)
1. dokrecasz 35Nm juz wedlug kolejnosci
2. dokrecasz 70Nm tez wedlug ustalonej kolejnosci
3. bierzez porzadny klucz i wedlug kolejnosci ciagniesz srube o 160 stopni. czyli prawie o 1/2 obrotu


miedzy kazdym etapem proponuje zrobic 5 minutowa przerwe.

jezeli chodzi o katy- watpie zebys mial katomierz do klucza, wiec narysuj sobie kreda lub kredka bambino kreske na lbie sruby. bedzie ci to latwiej ogarnac podczas przekladania klucza. no i nie przejmuj sie dzwiekami podczas dokrecania. baa, czasami nawet czuc jak sruba jest juz na granicy palstycznosci i za chwile.... niestety trzeba zrobic przepisowy obrot- uszczelka musi zostac sprasowana o okreslony wymiar.

sruby i otwory maja byc suche, nie smaruj ich niczym. i nie wiem czy nie trzeba zmieniac srub od glowicy. sprawdz to w literaturze.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 18 Marzec 2012, 20:32   

banan napisał/a:
nie wiem czy nie trzeba zmieniac srub od glowicy



Nic nie piszą w moich pomocach. :roll: Czyli mogą zostać stare. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA