Wysłany: 17 Marzec 2012, 23:53 Woda w misce olejowej
Witam pojawił się mały a za razem duży problem. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą no i podczas wlewania wody do układu chłodzenia wlałem 8 litrów wody a tu dalej mało. Wiec mówię coś tu nie tak. A ja patrze a tu woda do oleju się dostała. I teraz pytanie co może być tego przyczyna?? głowica dokręcona prawidłowo tzn najpierw siłą 35 Nm następnie 70 Nm a końcowa faza 160 stopni (ostatnia faza była ciężka bo to przecież obrót o połowę silnika) no i jak to dziadostwo teraz umyć. A i czy muszę kupować nową uszczelkę?? nie widziałem by gdzieś tam były jakieś uszkodzenia.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 18 Marzec 2012, 00:21
sprawdz czy jakis wezy nie pomieszalec przy podlaczaniu osprzetu. to na poczatek.
Dawas
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1580
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: BX 16RS XU52C
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 34 Skąd: Chełmża
Wysłany: 18 Marzec 2012, 08:09
Tak czy owak nie wróży to dobrze. Po takiej awarii głowica powinna być oddana do splanowania, Przy okazji fachowcy sprawdzają czy nie jest pęknięta. Poza tym jakieś dziwne to dokręcanie.
_________________ Gdzie diabeł nie może to babę pośle........
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Marzec 2012, 10:07
Fachowcy zalecają wymianę uszczelki za każdym razem.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Węży na pewno nie pomyliłem bo to sprawdzałem. Uszczelkę wymienię na nową. A co do dokręcania skoro dziwne to dokręcanie to powiedzcie jak mam to dokręcić?? Skoro brałem informacje z kartki co była dołączona do uszczelki. A głowica już poszła do sprawdzenia. a woda na pewno się nie dostała wcześniej bo przed wymianą uszczelki wymieniałem olej i bym widział.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Marzec 2012, 11:42
Skoro tak pisał producent uszczelki to powinno być OK.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Dawas
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1580
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: BX 16RS XU52C
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 34 Skąd: Chełmża
Wysłany: 18 Marzec 2012, 13:03
A sprawdzałeś jaki moment jest na koniec dokręcania głowicy Pierwszą dokręć w/g instrukcji a potem resztę kluczem z dynamem.Wystarczy że jedna śruba będzie słabsza i pupcia.W najlepszym przypadku będą przecieki a w najgorszym pęknie głowica. Mi się przytrafił najgorszy przypadek.
_________________ Gdzie diabeł nie może to babę pośle........
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 18 Marzec 2012, 13:42
a dlaczego ma dokrecac inaczej niz mowi instrukcja?
Panowie. Najpierw dokręciłem 35 Nm potem napisane jest 70 Nm i na końcu dokręcić na 160 stopni nie pisze jaka siłą to znaczy ze na max wiec dokręcanie odpada.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 18 Marzec 2012, 20:00
co do kolejnosci. zaczynasz od srodka i jedziesz po okregu, na zewnatrz. tu jest glowica z jednakowymi srubami i jednakowymi momentami wiec nie ma szczegolnego znaczenia w ktora strone.
co do samego dokrecania:
0. kladzesz glowice i dokrecasz sruby do pierwszego oporu, doslownie jednym palcem- zeby tylko doszly do glowicy-kolejnosc nie ma tu znaczenia.
teraz etapy wlasciwe
1. dokrecasz 35Nm juz wedlug kolejnosci
2. dokrecasz 70Nm tez wedlug ustalonej kolejnosci
3. bierzez porzadny klucz i wedlug kolejnosci ciagniesz srube o 160 stopni. czyli prawie o 1/2 obrotu
jezeli chodzi o katy- watpie zebys mial katomierz do klucza, wiec narysuj sobie kreda lub kredka bambino kreske na lbie sruby. bedzie ci to latwiej ogarnac podczas przekladania klucza. no i nie przejmuj sie dzwiekami podczas dokrecania. baa, czasami nawet czuc jak sruba jest juz na granicy palstycznosci i za chwile.... niestety trzeba zrobic przepisowy obrot- uszczelka musi zostac sprasowana o okreslony wymiar.
sruby i otwory maja byc suche, nie smaruj ich niczym. i nie wiem czy nie trzeba zmieniac srub od glowicy. sprawdz to w literaturze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum