Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Woda w misce olejowej
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Marzec 2012, 21:17   

Czepiacie się sposobu dokręcania.... Przecież nawet jak by zakręcił głowicę dosłownie palcami to odrazu woda nie powinna się wlać do skrzyni korbowej. Jest jakiś błąd w sztuce. Ja na 99% widzę tu problem w uszczelce. Pewnie jakiś kanał spływu oleju, jest połączony z kanałem wodnym, właśnie poprzez uszczelkę. Wystarczy, że będzie między nimi jakiś otwór lub wycięcie i woda sobie luźno poleci do miski olejowej. remioszna, Zdejmij głowicę i przeanalizuj wszystkie otwory, jakie są w uszczelce. Może kupiłeś uszczelkę od 1,9? Coś jest na rzeczy. Na pewno wina leży właśnie w tej nowej uszczelce. Jeżeli masz jeszcze starą, to przyłóż je razem i zobacz czym się różnią.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 19 Marzec 2012, 08:54   

No właśnie w tym leży problem dokręcona uszczelka tak jak należy tak jak mówicie i tak jak było na papierku. No ale woda poleciała w dół jak nie wiem co. Przykładałem do starej i nie widzę żadnych nacięć. Uszczelka Erlinga więc dobrej firmy. Jest taka sama jak stara. Głowice dzisiaj zawiozę do sprawdzenia co żebym z nią miał spokój i dalej będę szukał przyczyny. Przy okazji może wymienię pierścienie?? się okaże jak to wyjdzie z kasą. Czyli śrub mam niczym nie smarować żadnym olejem tak jak napisane nic tak?? Śrubki kupione mam nowe by mieć pewność że nie pęknie :mrgreen:

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Marzec 2012, 23:53   

remioszna, Aaaa Zapomniałem! Te silniki mają pływające tuleje! Na pewno nie zablokowałeś tulei i któraś z nich się ruszyła. Musisz wymienić uszczelnienia pod nimi!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 20 Marzec 2012, 11:24   

tuleje?? można jaśniej??

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 20 Marzec 2012, 12:51   

Chodzi o te centrujące w bloku tak?? jak tak to jak je uszczelnić ??

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
Dawas

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1580
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: BX 16RS XU52C
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 34
Skąd: Chełmża
Wysłany: 20 Marzec 2012, 13:56   

Tuleje cylindrowe kolego. Jak się nie mylę.

_________________
Gdzie diabeł nie może to babę pośle........
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Marzec 2012, 00:03   

remioszna, We francuski benzyniakach tak jest. Blok jest aluminiowy a tuleje żeliwne. Są to tzw. tuleje pływające - trzyma je tylko głowica od góry i blok na samym dole.
Pewno po ściągnięciu głowicy - ruszyłeś wałem korbowym. To spowodowało poruszenie się tulei i pod uszczelnienie weszły paprochy z układu chłodzenia (kamień , rdza itp). Zazwyczaj podczas takiej operacji - dla upewnienia się że tuleje się nie ruszą - przykręca się krótkie śruby i szerokie podkładki, w celu ich unieruchomienia na czas remontu. Teraz pozostaje tylko zdemontować wszystkie tuleje i zakupić nowe uszczelnienia. Przy okazji, jak pisałaeś, wymienisz sobie pierścienie ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 21 Marzec 2012, 01:01   

No już wiem o jakie tuleje wam chodzi. A więc nie ma tam tych tulei są same tłoki mocowane na trzonie do korbowodu nic więcej. Blok mam żeliwny. A wałem nie ruszyłem na 10000000% mogę dać rękę uciąć. :shock:

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Marzec 2012, 00:35   

remioszna, Blok cały żeliwny masz?! No to naprawdę dziwna sprawa z tą wodą....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 22 Marzec 2012, 08:32   

no cały żeliwny jakby nie patrzył :D ale ważne że chodzi już. Złożyłem na nowo tak jak poprzednio i pali normalnie. Sam nie wiem co to było. Tylko jeszcze potrzebuje tą rurkę co smaruje wałek bo lekko ułamałem na niej plastik ;( a nie mam skąd wziąść jej.

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Marzec 2012, 21:50   

Popytaj na forum. Bez problemu kupiłem pokrywę zaworową z obudową filtra i o mało co wałek rozrządu...

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Marzec 2012, 22:46   

remioszna napisał/a:
ale ważne że chodzi już
Czary jakieś czy co?! Coś musiało wcześniej pójść nie tak i dalej nie wiesz co he he

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 22 Marzec 2012, 23:16   

No właśnie nie wiem co ;/ jakbym wiedział to bym rzecz jasna napisał. Sam jestem zdziwiony.

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Marzec 2012, 23:34   

remioszna, Pewnie głowicę do góry kołami zakręciłeś wcześniej ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 23 Marzec 2012, 12:21   

robson. Daruj sobie takie teksty dobra? bo coś napisać tu na forum to od razu jakieś bunty. Skoro ja nie wiem co było tego przyczyna to skąd Ty możesz wiedzieć jak to napisałeś ,,głowicę do góry kołami'' żałosny tekst mimo że jesteś jakimś tam administratorem to wykazałeś się rozumem ,,pustym'' Pozdrawiam

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA