Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen BL-11 z roku 1947
Autor Wiadomość
pianka
[Usunięty]

Wysłany: 15 Styczeń 2009, 01:00   Citroen BL-11 z roku 1947

Pierwsze samochody marki CITROEN powstały we Francji w 1919 roku. Pierwsze modele Citroena BL-11 z silnikiem o pojemności 1303 cm i z napędem na przednie koła (Traction Avant) oraz z doskonałymi własnościami trakcyjnymi, powstały w 1934 roku i były światową rewelacją techniczną. Budowane były do 1957 roku z kilkoma rodzajami silników i w kilku odmianach nadwozia.

Były chętnie używane przez policje i instytucje państwowe wielu krajów, w tym po II wojnie przez polskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego.
Omawiany egzemplarz pochodzi z 1947 roku i był prawdopodobnie sprowadzony do służby w UB. Jako pojazd "cywilny" został zarejestrowany w 1956 roku w Wydziale Komunikacji Praga-Południe z numerem WG-0709 - o czym świadczy zachowana jego "Książka Pojazdu Mechanicznego".

Pojazd zakupiony i odrestaurowany przez obecnego właściciela, brał już udział w krajowych i zagranicznych pokazach motoryzacyjnych, a stanowi jeden z elementów tworzonej kolekcji samochodów marki Citroen.

Charakterystyka: francuski samochód osobowy średniej klasy marki Citroen, model BL-11 z 1947 roku, przeznaczony jest do przewozu 5 osób dorosłych. Samochód posiada samonośne nadwozie stalowe. Masa własna samochodu: 1060 kg. Dopuszczalna masa całkowita samochodu: 1500 kg.

Podstawowe zespoły pojazdu:

Nadwozie: zamknięte (berline), 4-drzwiowe. Miejsce kierowcy - po lewej stronie (pojazd przystosowany do prawostronnego ruchu drogowego). Maska silnika podnoszona do góry z dwóch stron. Zamykany bagażnik z tyłu pojazdu z kołem zapasowym umieszczonym w pokrywie.

Układ nośny: karoseria samonośna. Koła przednie zawieszone na wahaczach i podłużnych drążkach skrętnych. Koła tylne zawieszone na belce poprzecznej i poprzecznych drążkach skrętnych. Amortyzatory hydrauliczne, teleskopowe. Opony o wymiarze 5,25-16" firmy Degum.

Silnik: górnozaworowy z zapłonem iskrowym, gaźnikowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu. Blok silnika i głowica żeliwne. Wymienne tuleje cylindrowe, Silnik chłodzony cieczą z obiegiem wymuszonym pompą wodną. Pojemność skokowa silnika 1911 cm, średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 100 mm, moc 41,2 kW przy 4000 obr./min.

Układ napędowy: na przednie koła przenoszony przez mechanizm różnicowy i dwie półosie. Manualna skrzynia biegów z trzema biegami do przodu (biegi: 2 i 3 synchronizowane) i biegiem wstecznym. Napęd z silnika przenoszony przez suche, jednotarczowe sprzęgło na skrzynię biegów umieszczoną przed silnikiem.

Układ hamulcowy: hydrauliczny, bębnowy, bez wspomagania, działający na 4 koła. Mechaniczny hamulec ręczny działający ma koła tylne.

Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa bez wspomagania działająca na koła przednie.

Instalacja elektryczna: napięcie 12 V (oryginalnie 6V), biegun ujemny na masie. Akumulator o pojemności 45 Ah. Prądnica o mocy 200 W. Rozrusznik o mocy 600 W. Sygnał dźwiękowy elektryczny. Dwie elektryczne wycieraczki szyb.



citroen6.jpg
Plik ściągnięto 130 raz(y) 41,98 KB

cn3.jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 63,44 KB

cn4.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 43,29 KB

cn5.jpg
Plik ściągnięto 114 raz(y) 47,01 KB

cn6.jpg
Plik ściągnięto 182 raz(y) 68,26 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Styczeń 2009, 14:19   

Fajne autko, które w Polsce się kojarzy z UB :(

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Styczeń 2009, 10:39   

A jak się ubierali w latach 80' ? ( No bo XM to od 89' roku robili no nie?)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 13:24   

Fryzura a la Limal odpada bo już włosów za mało...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 23:04   

No bo szkoda takim autkiem po naszych drogach :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA