hubert
Mój samochód: C5
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 19 Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 27 Maj 2012, 15:36
OK. Po wykonaniu tych czynnosci i zdemontowaniu klapki pod kierownica mozna czesciowo go zobaczyc. Do wymontowania potrzebny jest kluczyk sztorcowy "6" i cieglo Bowdena. Fotek zrobic nie mozna. Motoreduktor trzyma sie na 3 wkretach. Wszystkie za pomoca tego ciegla trzeba wykrecic. Nastepnie po omacku wypiac wtyczke i mozna go wyjac. Ja po wyjeciu sprawdzilem gniazdo smarujac je smarem grafitowym a nastepnie nakleilem plaster na palec i odbilem jego wyglad,bylo dobrze. Nastepnie sprawdzilem ja gleboko wchodzi tryb w gniazdo naklejajac plaster na zebatke i wcisnolem. Po ponownym wyjeciu okazalo sie ze mam juz nowa wersje bo wchodzi gleboko w gniazdo. Mialem uszkodzony silnik. Silnik krecil sie tylko w jednym kierunku. W silniku sa dwie cewki po 67 ohmow i jedna byla uszkodzona,udalo sie polutowac. Rozebranie silniczka jest proste, wystarczy podwazyc zaczepy malym wkretaczkiem.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Maj 2012, 19:52
hubert napisał/a:
Mialem uszkodzony silnik. Silnik krecil sie tylko w jednym kierunku. W silniku sa dwie cewki po 67 ohmow i jedna byla uszkodzona,udalo sie polutowac. Rozebranie silniczka jest proste, wystarczy podwazyc zaczepy malym wkretaczkiem.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3599 Skąd: Olkusz
Wysłany: 27 Maj 2012, 20:12
robson napisał/a:
Dobre by było coś podobnego jak w przypadku XM:
Oj przydało by się
_________________ niech moc będzie z DS
hubert
Mój samochód: C5
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 19 Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 28 Maj 2012, 13:39
Witam. W przypadku XM,Silnik jest calkiem inny i przekladnia tez . W moim 2003 rok, silnik nie posiada szczotek, jest tylko wirnik z ferytu .Jak pisalem na stojanie sa tylko dwie cewki i to wszystko. Jedna kreci w prawo, druga w lewo.Aparatu przy tej pracy nie mialem,wiec stad te klopoty. Lecz odpowiem na kazde pytanie dotyczace watpliwosci.Dodatkowo jesli chodzi o klapke to kreci sie lekko, lecz pod nadmuchem bardzo ciezko, dlatego nalezy ograniczyc nawiew przed regulacja temperatury,aby nie ryzykowac polamania. POZDRAWIAM!!!!
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 16:38 Problem z klimatronikiem w C5 II
Witam.
Mam podobny problem co kolega, z tym, że w C5 II, kupiłem go niedawno i jak na razie z autkiem mam same problemy. Padnięta była skrzynia automatyczna - koszt naprawy 7300,00 teraz po naprawie skrzyni przestał działać klimatronik. Po stronie kierowcy działa jako tako tzn. leci powietrze zimne ale np. przy ustawieniu min. nie bardzo zimne, po stronie pasażera natomiast nadmuch jest taki jak by klimatyzacja nie była włączona. Przeczytałem na elektrodzie.pl, że mogły się podwiesić silniczki od nawiewów (samochód stał przez dwa tygodnie z odłączonym akumulatorem) odłączyłem akumulator i zostawiłem go na dwie godziny. Po załączeniu słychać, że coś pod deską rozdzielczą pracuje ale nie ma poprawy. Klimatyzacja oczywiście nabita i brak widocznych wycieków czynnika. Ponieważ żona już alergicznie reaguje na każdą wzmiankę o mechaniku może ktoś ma jakiś manual do rozebrania konsoli żeby dostać się do tych silniczków lub osławionych motoreduktorów.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3599 Skąd: Olkusz
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 21:52
Podejrzewam , że nie powinno być wielkiej różnicy I a II
_________________ niech moc będzie z DS
grandek
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: on
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Mosina
Wysłany: 7 Listopad 2012, 13:20
hej, przejrzałem forum c5,i jedynie tu widzę, problem podobny do mojego, ja mianowicie mam odwrotnie - problem z grzaniem. Obojętnie czy nastawie na 15 czy 28 stopni leci letnie powietrze. I to nawet po dłuższej jeździe! Rozumiem, że problem tkwi w tym modulatorze?
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3599 Skąd: Olkusz
Wysłany: 7 Listopad 2012, 13:40
grandek napisał/a:
Rozumiem, że problem tkwi w tym modulatorze?
raczej tak
_________________ niech moc będzie z DS
grandek
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: on
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Mosina
Wysłany: 8 Listopad 2012, 12:35
W sumie w kabinie jest w miarę ciepło - jak się wyjdzie z auta i później wejdzie z zimnego dworu. Moje pytanie do użytkowników zatem jest takie, czy może citroeny maja takie ogrzewanie - że nie leci gorące powietrze z nawiewów, tylko letnie? Dodam, że to moje pierwsze auto z klimatronikiem! Wcześniej miałem BMWu i po przejechaniu kilkuset metrów wiało wręcz gorące! A tu nawet po przejechaniu kilkudziesięciu czuć, że leci letnie (czy to przy włączonej czy wyłączonej klimie), ale w kabinie nie jest źle.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 10 Listopad 2012, 13:14
grandek napisał/a:
.... ale w kabinie nie jest źle.
Więc w czym problem, skoro w kabinie jest ciepło to jest OK....
....Chyba że kolega musi mieć nawiew gorącego strumienia powietrza na siebie, ale wtedy łatwiej o przeziębienia, lub przegrzania organizmu.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
grandek
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: on
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Mosina
Wysłany: 12 Listopad 2012, 15:31
Hej, hehe, no w cytrynie o kilometry chodziło! ale jutro trasę planuje zrobić, to zobaczę jak grzeje, bo na odcinku do pracy - 17 km, jest słabo. W sensie nie ma tragedii, ale komfortu tez nie, więc coś chyba nie styka jakby się zawiesiło na jakiejś temperaturze np:16, bo nie czuje różnicy w podmuchu 16 czy 28!
A jeśli chodzi o bmke to miałem benzynke 1.9 więc powaga Panowie, bardzo szybko grzała, wyjeżdżałem z mojego miasteczka na trasę i już gorąc!!!
No ale jak piszecie ze przy 22 z nawiewu ma wiać ciepło to znaczy, że coś u mnie nie tak, jak znajdę czasu większą chwilkę to spróbuję pomajsterkować trochę
dzięki za info i pozdrawiam!!!
grandek
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: on
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Mosina
Wysłany: 14 Listopad 2012, 13:03
No to mnie cytryna co chwilę czymś zaskakuje
Machnąłem wczoraj 450km, więc miałem czas na trasie i autostradzie pobawić się temperaturą i nawiewami! Nie jestem mechanikiem ani złotą rączką, ale jeśli ktoś wie o co kaman, to proszę o pisanie, może uda się naprawić bez drogiego serwisu czy warsztatu! Chyba to mieszalnik, jak jest coś takiego? Gdzieś tu na forum przeczytałem..... a mianowicie, wiatrak działa i od 1-8 ma regulację, za to temperatura leci letnia obojętnie na jaką nastawię! Za wyjątkiem nawiewu na nogi!!!! Jak tylko nastawię nawiew na same nogi to leci ciepłe ale jak tylko zmienię na mieszanie - góra dół czy korpus, czy też sama góra czy sam korpus to leci letnio zimne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum